Acupunctuur

Regulier en alternatief.
Visje

Ongelezen bericht 03 jan 2022 13:18

Hi,

Wie heeft er ervaring op het gebied van acupunctuur?
Ik hoor regelmatig verhalen van dames die na accupunctuur eindelijk hun ei-sprong weer terug kregen en/of zwanger raakten. Laatst zag ik weer zo'n mooi berichtje hierover voorbij komen. En toen bedacht ik mij dat het wellicht voor mij een positief effect kan hebben op mijn maagklachten en lichamelijke stress door de protheses. Ik ben benieuwd naar de ervaringen hier en of ik dit dan nu al kan starten of het beste kan wachten tot na de explantatie.

Liefs,
F
Laatst gewijzigd door Visje op 03 jan 2022 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Veertje

Ongelezen bericht 15 nov 2023 15:53

Het klopt dat acupunctuur kan helpen bij vruchtbaarheidsproblemen. Als je niet van naalden houdt kan je ook Japanse acupunctuur doen, deze naalden voel je bijna niet. Ook Shiatsu kan veel doen (massage).

Iris de Goede heeft een mooi eboek gemaakt met mooie tips! Google maar eens.

Ikzelf heb ook veel acu gedaan om mezelf (en bijvoorbeeld lever ontgiften) te ondersteunen. Dat werkte, want na de eerste keer zat mijn hoofd vol pukkels door alle gifstoffen. Ik kan ook een consult/behandeling bij een mesoloog aanraden! Succes!
Buck

Ongelezen bericht 16 nov 2023 06:26

Hi, heb ook meerdere keren gedaan, voor hooikoortsklachten. Bij een echte Chinese geneeskundige en ik vond het echt heel fijn. Heeft me ook geholpen. De naaldjes prikken wel even heel kort en daarna ben je totaal ontspannen. Ik viel vaak in slaap haha. Succes!
Keetje55

Ongelezen bericht 16 nov 2023 12:18

Ik ben Keetje en ik heb mijn protheses helaas nog.
Maar ik reageer omdat ik in 2019 terecht kwam bij een neef van een colegaatje die oefen patienten zocht voor zijn examen chinese accupunctuur.

Ik zocht zelf enorm de oorzaak van mijn klachten in de psychische hoek, maar hij heeft altijd aangegeven dat mijn milt punten energie nodig hadden. Ik dacht doe je best maar ik had daar bij mijn weten geen klachten. Ik was doodmoe, en kon dit niet plaatsen. Hij heeft inderdaad mijn menstruatie nog een keer flink op gang gekregen ( ik balen want ik was bijna door de overgang heen 😂) ik had nog een keer kaplaarsjes nodig zal ik maar zeggen .

Hij heeft meermalen gevraagd of er auto imuun ziekten in mijn familie voorkwamen. Laatst dacht ik er nog aan , door mijn struggling met Menzis. Hij heeft nog gezegd je lijf lijkt in gevecht met iets maar ik heb werkelijk nooit aan mijn protheses gedacht.
In mijn geval heeft het wel wat geholpen , ik kreeg meer energie en daarna brak de corona pleuris uit .
Ik ben daarna verhuisd en we groeten elkaar nog op facebook.
Ik was wel onder de indruk van wat die naalden allemaal voor elkaar gekregen hebben . Ik denk dat ookal is het aan de andere kant van het land ik na de explantatie ( als ik dat ooit voor elkaar krijg ) daar nog een paar maal heen ga als het herstel niet vlot. Zal het hem nog eens vertellen en vragen of het klopt wat ik mij herinner.
Hoop dat je daar wat aan hebt, mocht je nog aanvullende vragen hebben , laat het maar weten.
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 nov 2023 10:51

Lieve meiden, let bij acupunctuur wel op bij nikkelallergie. Mensen met een nikkelallergie kunnen deze behandeling niet doen... Tenzij er nikkelvrije naalden worden gebruikt. Dit geldt ook voor dry needling behandelingen bij de fysio.

Liefs, Luna💖
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Linnie

Ongelezen bericht 19 nov 2023 12:46

Hai meiden

Ik ben zelf ook een aantal keer naar een acupunctuur behandeling geweest. Heeft mijn energie banen weer beter laten flowen, ze gaf aan dat dat bij veel vrouwen niet goed is waardoor zwanger worden moeilijker is. Een vriendin van mij is na een aantal behandelingen wel zwanger geraakt terwijl ze daarvoor vaak geprobeerd hadden ook via het zkh. Baat het niet dan schaadt het niet, dacht ik zelf. Tijdens de behandelingen kon ik moeilijk ontspannen, maar ‘‘s nachts slaap ik als een roos. Veel water drinken om afvalstoffen af te voeren. Veel succes en laat je ons weten hoe het is gegaan? 🍀
Plaats reactie

Terug naar “Behandeling en medicatie”