Twijfels explantatie door te zetten

Deel je ervaringen of stel vragen.
Ellen1

Ongelezen bericht 10 sep 2021 20:07

Ja, dat ga ik doen. Het is alleen een beetje zoeken hier. Soms komt er zoveel informatie dat ik of ik paniek raak of door de bomen het Bos niet meer zie. Maar moet zelf ook nog even aan het idee wennen. Hoe duur was de explantatie voor jou en bij wie heb je het gedaan?
Kirsie86

Ongelezen bericht 10 sep 2021 20:48

Ellen1 schreef:
10 sep 2021 20:07
Ja, dat ga ik doen. Het is alleen een beetje zoeken hier. Soms komt er zoveel informatie dat ik of ik paniek raak of door de bomen het Bos niet meer zie. Maar moet zelf ook nog even aan het idee wennen. Hoe duur was de explantatie voor jou en bij wie heb je het gedaan?
Ik snap het, het is ook enorm overweldigend alle informatie. Ik weet niet of je ook Facebook hebt maar daar zijn twee groepen actief waar ook veel word gedeeld.

Ik heb voor de explantatie €2450 betaald incl. kapsels, bij het Jan van Goyen kliniek te Amsterdam en ben geholpen door dr. Florisson.
BobbyMoo

Ongelezen bericht 10 sep 2021 22:12

Kirsie86 schreef:
09 sep 2021 18:05
Hoi dames,

Hierbij even nog een reactie, ik heb eerder ook al gereageerd hier op deze post.
Voor mij was het vandaag de dag van explantatie en ondanks de twijfel die ik had ben ik toch enorm blij dat ik deze stap heb gezet.

Zelfs vanmorgen voorgaand aan de operatie, stond ik nog met enige twijfel voor de spiegel, de laatste keer kijken naar mijn borsten mét protheses en wat vond ik het eventjes ook lastig want ik was ook echt blij met mijn boobies.

Maar wat ben ik blij dat het achter de rug is, de tikkende tijdbommen zijn uit mijn lijf en de onzekerheid dat de protheses misschien toch wel gescheurd konden zijn maar gelukkig waren ze nog intact!

Ik had de protheses relatief kort en heb ook vage klachten die te wijten zijn aan stress en het idee dat het met tijd wel kon verergeren dat was een van de redenen om ze eruit te halen. Ik ben blij dat ik heb gekozen voor m’n gezondheid en bekijk eerst mijn herstel van zowel de klachten als van de borsten of ik misschien nog voor lipofilling ga maar vermoedelijk niet omdat ik nog wel borstweefsel heb

Wat mij wel heel erg geholpen is onder andere resultaten bekijken van andere dames na explantatie. Ook ben ik lid van Facebook groepen die over BII gaan, daar worden ook foto’s gepost en vaak zijn de resultaten echt prachtig, vaak mooier dan het ‘voor’ resultaat mét protheses.
Dankjewel voor je fijne reactie nog, dat geeft wat moed. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig! ❤
Ellen1

Ongelezen bericht 11 sep 2021 08:43

Oh ja ik heb Facebook. Is dat een besloten groep? En welke zijn dat?

Hoe voel je je vandaag?
Kirsie86

Ongelezen bericht 11 sep 2021 19:56

BobbyMoo schreef:
10 sep 2021 22:12
Kirsie86 schreef:
Hoi dames,

Hierbij even nog een reactie, ik heb eerder ook al gereageerd hier op deze post.
Voor mij was het vandaag de dag van explantatie en ondanks de twijfel die ik had ben ik toch enorm blij dat ik deze stap heb gezet.

Zelfs vanmorgen voorgaand aan de operatie, stond ik nog met enige twijfel voor de spiegel, de laatste keer kijken naar mijn borsten mét protheses en wat vond ik het eventjes ook lastig want ik was ook echt blij met mijn boobies.

Maar wat ben ik blij dat het achter de rug is, de tikkende tijdbommen zijn uit mijn lijf en de onzekerheid dat de protheses misschien toch wel gescheurd konden zijn maar gelukkig waren ze nog intact!

Ik had de protheses relatief kort en heb ook vage klachten die te wijten zijn aan stress en het idee dat het met tijd wel kon verergeren dat was een van de redenen om ze eruit te halen. Ik ben blij dat ik heb gekozen voor m’n gezondheid en bekijk eerst mijn herstel van zowel de klachten als van de borsten of ik misschien nog voor lipofilling ga maar vermoedelijk niet omdat ik nog wel borstweefsel heb

Wat mij wel heel erg geholpen is onder andere resultaten bekijken van andere dames na explantatie. Ook ben ik lid van Facebook groepen die over BII gaan, daar worden ook foto’s gepost en vaak zijn de resultaten echt prachtig, vaak mooier dan het ‘voor’ resultaat mét protheses.
Dankjewel voor je fijne reactie nog, dat geeft wat moed. Hopelijk gaat je herstel voorspoedig! ❤

Graag gedaan, herstel gaat boven verwachting goed 😊!
Kirsie86

Ongelezen bericht 11 sep 2021 20:00

Ellen1 schreef:
11 sep 2021 08:43
Oh ja ik heb Facebook. Is dat een besloten groep? En welke zijn dat?

Hoe voel je je vandaag?
Dat zijn idd besloten groepen: 1. NL/BE breast implant illness en de andere 2. Dutch breast implant illness support community.

Voel mij best wel goed, alsof ik geen ingreep achter de rug heb gehad en moet mijzelf afremmen om niks te doen 😊. Pijnstilling neem ik ook niet meer in sinds vandaag
Bastin

Ongelezen bericht 14 sep 2021 16:06

Ellen1 schreef:
09 sep 2021 11:23
Hoi,

Wat herkenbaar! Sinds ik de documentaire moordtieten heb gezien ben ik in stress. Ik heb ook allerlei klachten en nu ik er meer op let heb ik ook regelmatig steken in mn borst. Ik heb al 3 dagen stress en slaap haast niet. Ik weet, ze moeten eruit! Maar als ik denk wat ik overhoudt weet ik haast zeker dat ik niet sterk genoeg zal zijn. Ik ben zo bang dat ik weer van mezelf ga walgen. Ik heb nu een b kleine c. En ik had een aa. Ik ben 1,67 en 66 kilo dus aa past gewoon niet bij mijn lichaam. Ik ben elke dag sinds de bv in 2012 zo dankbaar geweest dat ik mezelf echt vrouw voelde. Als ik bedenk dat ze eruit gaan voel ik me zo opgelucht, maar ook zo misselijk. Die aa Cup, die onzekerheid. Ik weet dat ik ook niet meer de persoon ben die ik was.. maar die angst.. ik ben zo veranderd, voel me zo fijn met een beetje vormen! Mijn stappen zijn nu eerst een platinumtest. Die heb ik gisteren gedaan, nu Max 4 weken wachten. Mijn keuze is eigenlijk al gemaakt, ze moeten eruit maar ik wil wel bewijs dat dat voor mij beter is. Soort bevestiging. Als er een hoge dosis platinum wordt gevonden ga ik een echo OID aanvragen om aan te tonen dat ze lek zijn. Ik neem aan dat deze test namelijk nog niet voldoende bewijs is. Als ze niet lek zijn zal ik het zelf moeten betalen en daar hik ik wel tegen aan! Anyway, het moet gewoon. Dit is geen optie meer. Die onzekerheid van gif in je lichaam. Ik wil wel heel graag lipofilling. Dat kost een vermogen, en hoe wat en waar weet ik niet. Daarom kijk ik hier maar mee, en ik ben blij dat er meer in deze positie zitten, ik ben in ieder geval niet alleen. Volgens mij is lipofilling wel heel mooi qua effect, ook al zou het een beetje verschil maken. Ik hoef geen dubbel d, ik wil gewoon een beetje vrouwelijke vormen. Weet iemand of als ze lek blijken te zijn na explantatie of je dan alsnog e.e.a. vergoed krijgt?
Hey Ellen,

Ik herken mezelf ook in jouw verhaal. Ik had hier al eerder gereageerd maar ook nog even op jouw berichtje. Ik heb 9 augustus een explantatie ondergaan door dr. Van Selms (aanrader!!) bij de Jan van Goyen kliniek. Ik heb vooraf een echo gehad bij de kliniek een daarop was niet vast te stellen of de implantaten stuk waren (van 1 kant wel een vermoeden). Uiteindelijk bleken ze allebei stuk! Ik had de implantaten 8,5 jaar. Ook achteraf kun je een vergoeding krijgen van de zorgverzekering (bij mij dus nu ook het geval en gelukt). Ik snap dat het een hoog bedrag kan zijn maar jouw gezondheid is minstens zo belangrijk!

Ook ik was bang voor het resultaat. Ik vul namelijk nog geen A’tje (en ook lipofilling is voor mij geen optie ivm een rank figuur). Ook na de operatie zijn mijn erwtjes weer wat het was. Maar de opluchting dat die troep uit mijn lijf is en ik mij weer een stuk gezonder voel is zoveel waard! Wij vrouwen zijn sterk (en inmiddels na de vergroting ook wat ouder en wijzer 😇 en daardoor hopelijk minder onzeker!)

Heel veel sterkte en succes met jouw besluit!
Sabine83

Ongelezen bericht 27 okt 2021 22:56

Wat een mooi geschreven reactie al! Maar herken mezelf enorm in dit verhaal. 10 jaar geleden na heel veel en lang nadenken toch gekozen voor BV ondanks sommigen in omgeving die waarschuwden… nu vallen heel veel puzzelstukjes op zijn plek van klachten die ik al jaaaren heb.
Ik heb nauwelijks borstweefsel zij dr Visser mij dus ben ook erg angstig voor het resultaat en wil niet weer dat onzekere meisje worden. Ben inmiddels moeder van 2 gezonde jongens en wil pijnvrij en met energie genieten van mijn gezin.
8 november is het zover! Maar lees graag ervaringen van dames die al geweest zijn en resultaten bekijken voor gemoedsrust…

Ellen inmiddels ben je volgens mij geweest en hoop dat het goed met je gaat?!
Ik ben 38 jaar, heb 9,5 eurosilicone 200/250 cc
8 nov explantatie bij dr. Visser in Venlo. Op naar een gezonder leven!
Marie41

Ongelezen bericht 03 dec 2023 20:05

Appeltje schreef:
05 sep 2021 23:23
Ik lees je bericht ...
Ik ben vorige week geholpen (alleen explantatie, na bijna 14 jaar). Als Ik geweten had dat het er zo uit zou zien, al na een week!, had ik het veel eerder gedaan. Het is me echt alles meegevallen. 1 dag paracetamol, geen centje pijn!
Mijn borsten zijn echt mooi nu! Ik had vage klachten waarvan ik niet weet of ze daardoor komen.
Mijn siliconen waren nog geheel in tact, niks te zien, voelen, geen verkleuring, nada, niks! (Ik had mentor anatomisch)
Ik heb geen traan gelaten, het is echt goed zo!
Je moet natuurlijk zelf je keuze maken maar echt, ik ben zo opgelucht en blij nu! En natuurlijk hoop ik dat mijn klachten wel afnemen, en zo niet, tja, dan in ieder geval geen plastic meer in mijn lijf!
(Voorheen had ik a, na de bv c/d en nu denk ik b.)
Succes!
Hi, ik zie dat dit een oud bericht is. Maar hopelijk lees je het. Had je ze er alleen laten uithalen of ook een lift erbij?

Groetjes Marie
Marie41

Ongelezen bericht 03 dec 2023 20:11

Kirsie86 schreef:
Hoi dames,

Hi, kan je aangeven bij welke besloten facebook groepen je de voor en na foto s kan bekijken? Ben daar wel benieuwd naar. Twijfel nog... wel of geen lift bij mn explantatie.

Groetjes Marie
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 dec 2023 20:29

Lieve Marie, in ons afgesloten deel staan de meeste foto's.

In het openbare deel staan ook foto's.

En je kunt lid worden van de besloten Facebookgroep.
Daar zullen ook vele foto's komen. We hebben de groep pas sinds september.

💖✨
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Plaats reactie

Terug naar “Psychische ziekten en klachten”