Even voorstellen

Protheses vanwege cosmetische reden.
Lautja

Ongelezen bericht 03 nov 2024 18:29

Hoi,
Ik heb 9 jaar geleden mijn borstimplantaten laten plaatsen bij Boerhaave. Ik ben daar altijd heel blij mee geweest. Ik dacht zoals vele van jullie dat ik ze altijd of in iedergeval een jaar of 30 kon laten zitten. Maar dat is niet meer het geval helaas. Het advies is nu na 10 a 15 jaar ze te vervangen!

Toen er vanalles in het nieuws kwam hierover was ik bang en heb ik meerdere klinieken bezocht om hierover te praten en een echo laten maken. Alles was goed en heb het toen zo een twee jaar met rust gelaten.

Maar af en toe dacht ik weer van ik moet hier iets mee. Ik heb wel een aantal klachten maar Ik weet niet zeker of ze door de implantaten komen. Maar het maakt me wel onzeker.
Na veel wikken en wegen heb ik besloten dat ze eruit moeten. Ik wil namelijk niet ieder 10/15 jaar een operatie. En ik wil ook niet met onnodige gezondheidsklachten rondlopen. Op 8 november gaat het gebeuren bij dokter Niessen. Dokter Niessen was de enige die zei dat ik ook lipofilling kon doen en genoeg vet heb om mooie borsten te maken. De andere artsen zeiden dat het heel weinig vet zou opleveren en probeerde het uit mijn hoofd te praten.

Ik vind het spannend en ik kijk tegen het herstel op.
Luna MKS

Ongelezen bericht 04 nov 2024 09:33

Lautja schreef: ↑
03 nov 2024 18:29
Hoi,
Ik heb 9 jaar geleden mijn borstimplantaten laten plaatsen bij Boerhaave. Ik ben daar altijd heel blij mee geweest. Ik dacht zoals vele van jullie dat ik ze altijd of in iedergeval een jaar of 30 kon laten zitten. Maar dat is niet meer het geval helaas. Het advies is nu na 10 a 15 jaar ze te vervangen!

Toen er vanalles in het nieuws kwam hierover was ik bang en heb ik meerdere klinieken bezocht om hierover te praten en een echo laten maken. Alles was goed en heb het toen zo een twee jaar met rust gelaten.

Maar af en toe dacht ik weer van ik moet hier iets mee. Ik heb wel een aantal klachten maar Ik weet niet zeker of ze door de implantaten komen. Maar het maakt me wel onzeker.
Na veel wikken en wegen heb ik besloten dat ze eruit moeten. Ik wil namelijk niet ieder 10/15 jaar een operatie. En ik wil ook niet met onnodige gezondheidsklachten rondlopen. Op 8 november gaat het gebeuren bij dokter Niessen. Dokter Niessen was de enige die zei dat ik ook lipofilling kon doen en genoeg vet heb om mooie borsten te maken. De andere artsen zeiden dat het heel weinig vet zou opleveren en probeerde het uit mijn hoofd te praten.

Ik vind het spannend en ik kijk tegen het herstel op.
Goedemorgen lieve Lautja,

Wat goed dat je ze laat verwijderen!
Krijg je de operatie vergoed? Was je bij een internist geweest? Als je klachten hebt, heb je namelijk recht op vergoeding van de verwijdering. De lipofilling wordt niet vergoed.

Mocht je de operatie vergoed willen krijgen, dan is het belangrijk dat dokter Niessen vooraf de aanvraag indient. Deze wordt dan wel afgewezen, maar je krijgt daarna nog de kans om in bezwaar te gaan als je bij de internist langsgaat. Helaas dan wel als de implantaten al verwijderd zijn, maar dit is vaker voorgekomen en de vrouwen kregen achteraf toch de vergoeding rond mits de arts de aanvraag vΓ³Γ³r de operatie indient.

Via deze weg kun je een deel van de kosten ook via de belastingteruggave terugkrijgen. De brief van de internist is daarbij wel belangrijk. Puur cosmetische operaties worden niet goedgekeurd door de Belastingdienst, medische wel. Dit is een medische operatie, omdat jij klachten hebt.

Ik wens je alvast heel veel succes met de operatie! πŸ€πŸŒˆπŸ™πŸ’–βœ¨
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Als ik er niet voor mezelf ben, wie zal er voor mij zijn? En als ik er alleen voor mezelf ben, wat ben ik dan? En als niet nu, wanneer dan?'
Lautja

Ongelezen bericht 04 nov 2024 12:11

Hoi lieve Luna,

Bedankt voor je berichtje!

Ik krijg mijn explantatie inderdaad vergoed!
Ik had dit van te voren niet bedacht maar toen ik op consult was bij dokter Niessen kwam ik erachter dat dit een mogenlijkheid is. Ik dacht altijd dat je het alleen vergoed kon krijgen als je implantaten gescheurd zijn.

Dus ik heb om een doorverwijzing gevraagd en ben naar dokter Beekman gegaan.
De echo was helemaal goed.
Maar omdat ik toch wel wat klachten heb en in het verleden heb ik al vanalles laten onderzoeken bij de huisarts waar niks uit kwam, heeft dokter Beekman geadviseerd om ze te laten verwijderen.
Dit is ook al goed gekeurd door de verzekering, dus ik ben daar heel blij mee!

Je had het ook over wat terug krijgen via de belastingdienst....hoe doe ik dat?
Bibib

Ongelezen bericht 04 nov 2024 12:36

Hi Lautja,
Wat ontzettend fijn en spannend!!
Ik ga ze ook laten verwijderen en een borstlift laten doen.Ik zie ook ontzettend op tegen het herstel.
Ik ben ook bij Djoeke beekman geweest Asia vastgesteld en met de mri een ruptuur buiten het kapsel,Lymfeklieren waren schoongelukkig.
Mag ik vragen hoe lang het duurde voordat jij goedkeuring kreeg via de verzekering?
Heb je al een datum voor de operatie?
Liefs Bibi
Lautja

Ongelezen bericht 05 nov 2024 18:51

Hoi Bibi,
Ja het is heel spannend allemaal ben blij als het achter de rug is! Aankomende vrijdag wordt ik geopereerd.

Dokter Beekman heeft een brief naar dokter Niessen gestuurd en hij heeft het weer naar mijn verzekering gestuurd. Na een week had ik al antwoord dat het was goed gekeurd. Dus ging super snel!

Groetjes Lautja
Bibib

Ongelezen bericht 06 nov 2024 06:44

Dank je wel voor je reaktie!
Ik ga straks ook even bellen naar de verzekering.
Ohh vrijdag wordt je al geopereerd wat fijn en spannend tegelijk!
Zo lekker dat het straks achter de rug is voor je.
Heel veel succes πŸ€πŸ€πŸ€
En ik wens je een voorspoedig herstel🌹
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 nov 2024 10:42

04 nov 2024 12:11
Hoi lieve Luna,

Bedankt voor je berichtje!

Ik krijg mijn explantatie inderdaad vergoed!
Ik had dit van te voren niet bedacht maar toen ik op consult was bij dokter Niessen kwam ik erachter dat dit een mogenlijkheid is. Ik dacht altijd dat je het alleen vergoed kon krijgen als je implantaten gescheurd zijn.

Dus ik heb om een doorverwijzing gevraagd en ben naar dokter Beekman gegaan.
De echo was helemaal goed.
Maar omdat ik toch wel wat klachten heb en in het verleden heb ik al vanalles laten onderzoeken bij de huisarts waar niks uit kwam, heeft dokter Beekman geadviseerd om ze te laten verwijderen.
Dit is ook al goed gekeurd door de verzekering, dus ik ben daar heel blij mee!

Je had het ook over wat terug krijgen via de belastingdienst....hoe doe ik dat?
Goed dat Niessen je op de vergoeding had gewezen! Helaas hebben vrouwen vaak geen vergoeding gekregen omdat pc's hen niet wezen op de mogelijkheid. Ik heb velen nog wel achteraf aan een vergoeding kunnen helpen, maar als de aanvraag niet vooraf wordt gedaan, gaan verzekeraars meestal niet akkoord.

Omdat je de operatie via de zorgverzekeraar vergoed krijgt, kun je dit bedrag ook niet meer als specifieke zorgkosten opvoeren bij de belastingaangifte. Had je het niet vergoed gekregen, dan had je dit wel kunnen doen na toestemming van de Belastingdienst.

De lipofilling krijg je niet vergoed. Dit zou je wel kunnen proberen op te geven als specifieke zorgkosten. Maar dan moet je wel kunnen aantonen dat de lipofilling medisch noodzakelijk was. Dat de implantaten en explantatie ervoor hebben gezorgd dat je eigen borstweefsel dermate beschadigd is, dat lipofilling nodig is om dit te herstellen. Bij sommige vrouwen was dit het geval en die hebben een deel het bedrag via de belasting teruggekregen. Helaas laat je alles in 1 operatie doen. Dan is het lastiger om te weten hoe je borsten er uitzien nadat de implantaten en de kapsels zijn verwijderd. Je kunt het wel proberen als je denkt dat je er wel recht op hebt. In dit topic lees je meer informatie en vind je voorbeeldbrieven >> viewtopic.php?f=186&t=1359

Het is bijna zover! Spannend!πŸ˜ƒ

Veel liefs! πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

'Als ik er niet voor mezelf ben, wie zal er voor mij zijn? En als ik er alleen voor mezelf ben, wat ben ik dan? En als niet nu, wanneer dan?'
Lautja

Ongelezen bericht 06 nov 2024 12:44

Hoi Luna,
Bedankt voor alle informatie!
Wat fijn dat je dit allemaal doet.
Ik heb veel aan alle verhalen en nuttige informatie die hier op het forum staan.
Lautja

Ongelezen bericht 06 nov 2024 12:45

Bibib schreef: ↑
06 nov 2024 06:44
Dank je wel voor je reaktie!
Ik ga straks ook even bellen naar de verzekering.
Ohh vrijdag wordt je al geopereerd wat fijn en spannend tegelijk!
Zo lekker dat het straks achter de rug is voor je.
Heel veel succes πŸ€πŸ€πŸ€
En ik wens je een voorspoedig herstel🌹
Dankje Bibib!
Wanneer ben jij aan de beurt?
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 nov 2024 13:21

06 nov 2024 12:44
Hoi Luna,
Bedankt voor alle informatie!
Wat fijn dat je dit allemaal doet.
Ik heb veel aan alle verhalen en nuttige informatie die hier op het forum staan.
Graag gedaan Lautja!

Ik had de brief voor de Belastingdienst wat aangevuld. Misschien heb je er iets aan. Het is natuurlijk een heel algemene voorbeeldbrief die je zelf verder kunt aanvullen.

Mocht je de Belastingdienst gaan schrijven, dan heb je bewijzen nodig die je verhaal onderbouwen. Misschien is het een idee om met Niessen af te spreken dat hij foto's maakt van de borsten na de verwijdering van de implantaten. En dat hij in je dossier vermeld waarom hij lipofilling aanraadt. Mocht het een puur cosmetische reden zijn, dan heeft het geen zin om de Belastingdienst te schrijven.

Feit blijft dat de implantaten niet alleen onze gezondheid aantasten, maar ook zeker het borstweefsel en de borstspieren aantasten. De meeste vrouwen komen ondanks dit gegeven prima uit de strijd, helaas geldt dat niet voor alle vrouwen. Die zijn er slechter aan toe dan vΓ³Γ³r de borstvergroting. Gelukkig komt dit niet veel voor, maar als dat bij een vrouw het geval is, dan moet ze zeker proberen het bedrag via de belasting terug te krijgen.

Succes!πŸ€
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Bibib

Ongelezen bericht 06 nov 2024 14:54

Hi Lautja,

Ik hoop dat in nog ergens in december kan.
(Liefst morgen al als dat zou kunnen)
Ik wacht nog op akkoord van het zilveren kruis..Zucht die nemen lekker hun tijd.
Hou je ons een beetje op de hoogte hoe je operatie is verlopen als je hersteld bent en je goed voelt?
Heel veel succes πŸ€πŸŒΉπŸ€πŸŒΉ
Lautja

Ongelezen bericht 11 nov 2024 12:17

Hoihoi,

De operatie is inmiddels 3 dagen geleden.
Alles is goed gegaan! Frank Niessen heeft uiteindelijk 220 cc kunnen inbrengen dus dat is ietsje meer dan gedacht!

Ik voel me wel redelijk goed maar heb wel veel zwelling en dan met name bij mijn onderbuik en lies. Daar is het ook bont en blauw.
Mijn borsten zien er oke uit maar ik zie wel verschil. Bij de linker borst zie ik mijn borstspier bij bepaalde bewegingen. En hij is ook iets anders gevormd. Ik hoop dat dat nog allemaal bijtrekt. :(
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 nov 2024 11:13

11 nov 2024 12:17
Hoihoi,

De operatie is inmiddels 3 dagen geleden.
Alles is goed gegaan! Frank Niessen heeft uiteindelijk 220 cc kunnen inbrengen dus dat is ietsje meer dan gedacht!

Ik voel me wel redelijk goed maar heb wel veel zwelling en dan met name bij mijn onderbuik en lies. Daar is het ook bont en blauw.
Mijn borsten zien er oke uit maar ik zie wel verschil. Bij de linker borst zie ik mijn borstspier bij bepaalde bewegingen. En hij is ook iets anders gevormd. Ik hoop dat dat nog allemaal bijtrekt. :(
Hoi lieve meid, wat fijn dat het achter de rug is en dat alles goed ging!πŸ™
Wacht het even af, in het begin zijn ze ongelijk, maar dit trekt vaak nog bij. Je hebt nu ook meer zwelling in de borsten. Op de 3e dag is er de meeste zwelling en pijn. Daarna moet het langzaam beter gaan.

Wens je een heel goed herstel!πŸ’πŸ’–πŸŒˆ

Dikke kusss!πŸ˜˜πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Bibib

Ongelezen bericht 12 nov 2024 21:07

Hi Lautje

Wat fijn dat alles goed is gegaan!! En wat heerlijk dat je het achter de rug heb! Nu lekker herstellen en rustig aan doen!
Ik ben heel blij voor je.
Ik heb ook akkoord gekregen van de verzekering ik wordt binnen enkel dagen gebeld door de planning dus spannend! Sterkte met je herstel komt echt wel
Goed ❀️
Lautja

Ongelezen bericht 13 nov 2024 13:31

Hey Bibib,
Dank voor je lieve berichtje!
Ik geef me op het moment helemaal over aan het niks doen en ik merk dat het steeds een beetje beter gaat!
En wat goed dat jij nu ook akkoord heb gekregen van je verzekering! Hopelijk gaat het voor jou ook snel gebeuren😘
Plaats reactie

Terug naar β€œStel jezelf voor (cosmetisch)”