Bang voor resultaat 450cc terug naar AA

Protheses vanwege cosmetische reden.
Myrthe_

Ongelezen bericht 26 aug 2024 13:46

Hoi iedereen,
Ik ben nieuw op de forum dus wilde ik me even voorstellen en meteen een vraag stellen.
Ik ben Myrthe, ben nu 29 jaar.
Al tien jaar heb ik borst implantaten Eerst zes jaar 250cc, toen die gingen zakken en draaien ben ik naar 450cc (Motiva) gegaan.
En sinds kort begin ik te twijfelen of ik daar wel goed aan heb gedaan.

Ik had van mezelf cup AA, ik was dus zo goed als plat en had daar ontzettend veel last van omdat ik me "niet echt vrouw " voelde. Ik heb jarenlang ontzettend met mijn psychische gezondheid en zelfbeeld geworsteld, o.a. als gevolg van chronische ziekte die niet serieus genomen werd en verergerde.
Ik heb CVS/ME (chronisch vermoeidheidssyndroom) en POTS sinds ik 11 jaar was, en toen had ik de implantaten natuurlijk nog niet 😜 Ik heb dus ontzettend veel lichamelijke klachten, waarvan vermoeidheid de belangrijkste, en het is lastig om te zeggen wat door wat komt.

Wat ik me vooral erg afvraag is hoe het eruit zal zien als de implantaten eruit zijn.
Van mezelf heb ik dus nauwelijks borsten en vroeger had ik het daar al ontzettend moeilijk mee en ik ben zo bang dat het er nu nóg veel erger uitziet: plat met allemaal opgerekte huid en littekens (die niet door een borst verborgen kunnen worden)
Ik heb nog altijd veel problemen met mijn zelfbeeld en ben ontzettend bang wat het resultaat zou worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik worstel op het moment echt ontzettend hiermee, ook omdat ik hiervoor al ziek was, dus alle hulp is heel erg welkom.
Sjors

Ongelezen bericht 26 aug 2024 18:37

Hoi Myrthe,
Hoe het gaat worden kan ik niet voorspellen. Wel kan ik je vertellen dat ik 21jr implantaten heb gehad waarvan de laatste 8jr 475cc. Had zelf een A cup maar voelde de implantaten zelfs tot in mn tepelkloof. Dus mijn logica was dat mijn beetje eigen borstweefsel inmiddels volledig weg is. Dr. Niessen bevestigde dit helaas. En adviseerde liften omdat ze iets over hingen. Drie dagen heb ik ze laten verwijderen bij Dr. Kappel. Zonder lift. En ben werkelijk verbaasd hoe rekbaar de huid is en dat binnen 3 dagen nauwelijks een rimpel te zien is. Tuurlijk moet het nog op z'n plek "vallen" en terug in vorm komen. Maar als je alle foto's op het forum bekijkt dan trekken ze aardig bij na verloop van tijd. Mijn advies is dan ook laat je uit angst niet direct een lift aansmeren maar kijk eerst hoe je lichaam zichzelf hersteld.
En nee het is (nog) niet fraai, maar dat is constant moe zijn ook niet. En andere zien gewoon jou, niet welke cup je hebt. Ik heb meer last van alle symptomen en uitgeput zijn dan dat ik last heb van hoe andere tegen me aan kijken. Je leeft maar 1 keer dus haal er alles uit voor jezelf. Niet voor andere.
Liefs Sjors
Myrthe_

Ongelezen bericht 27 aug 2024 11:49

Hoi Sjors,

Echt ontzettend bedankt dat je de tijd nam om je lieve reactie te schrijven, ik heb er echt veel aan.
Uiteindelijk is gezondheid en kwaliteit van leven inderdaad zoveel belangrijker, dat ben ik helemaal met je eens.
Gelukkig hem ik een heel elastische huid omdat ik hypermobiel ben, misschien heb ik daar dan nu eindelijk eens voordeel van :P

Je advies om het eerst aan te kijken en later over een borstlift o.i.d. na te denken is heel helpend.

Echt heel erg bedankt voor je bemoedingende woorden!
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 aug 2024 13:45

Sjors schreef:
26 aug 2024 18:37
Hoi Myrthe,
Hoe het gaat worden kan ik niet voorspellen. Wel kan ik je vertellen dat ik 21jr implantaten heb gehad waarvan de laatste 8jr 475cc. Had zelf een A cup maar voelde de implantaten zelfs tot in mn tepelkloof. Dus mijn logica was dat mijn beetje eigen borstweefsel inmiddels volledig weg is. Dr. Niessen bevestigde dit helaas. En adviseerde liften omdat ze iets over hingen. Drie dagen heb ik ze laten verwijderen bij Dr. Kappel. Zonder lift. En ben werkelijk verbaasd hoe rekbaar de huid is en dat binnen 3 dagen nauwelijks een rimpel te zien is. Tuurlijk moet het nog op z'n plek "vallen" en terug in vorm komen. Maar als je alle foto's op het forum bekijkt dan trekken ze aardig bij na verloop van tijd. Mijn advies is dan ook laat je uit angst niet direct een lift aansmeren maar kijk eerst hoe je lichaam zichzelf hersteld.
En nee het is (nog) niet fraai, maar dat is constant moe zijn ook niet. En andere zien gewoon jou, niet welke cup je hebt. Ik heb meer last van alle symptomen en uitgeput zijn dan dat ik last heb van hoe andere tegen me aan kijken. Je leeft maar 1 keer dus haal er alles uit voor jezelf. Niet voor andere.
Liefs Sjors
Dankjewel voor je berichtje! Dit heeft Myrthe nodig!
Heel veel liefs, Luna💕

Myrthe_ schreef:
27 aug 2024 11:49
Hoi Sjors,

Echt ontzettend bedankt dat je de tijd nam om je lieve reactie te schrijven, ik heb er echt veel aan.
Uiteindelijk is gezondheid en kwaliteit van leven inderdaad zoveel belangrijker, dat ben ik helemaal met je eens.
Gelukkig hem ik een heel elastische huid omdat ik hypermobiel ben, misschien heb ik daar dan nu eindelijk eens voordeel van :P

Je advies om het eerst aan te kijken en later over een borstlift o.i.d. na te denken is heel helpend.

Echt heel erg bedankt voor je bemoedingende woorden!
Lieve meid, de aandoeningen die jij hebt kreeg ik ook in de puberteit. Later in de tienerjaren kwam de diagnose o.a. ME (met dysautonomie/orthostatische intolerantie zoals POTS) FM en HMS. We hebben precies hetzelfde dus! Ik had nog meer ellende want deze aandoening ME is een multisysteemziekte en daar weet jij vast ook alles van. Ik had destijds ook darmklachten (PDS) blaas klachten, keel en oorklachten (amandelen moesten er op 14 jarige leeftijd uit). Verder heel veel allergieën, eczeem en helaas ook auto-immuniteit (ASIA) wat zich uit in auto-antistoffen in mijn bloed. Dit laatste was het resultaat van de borstimplantaten.

Volgens prof. Cohen Tervaert en Rita Kappel had ik met mijn erfelijke predispositie nooit implantaten mogen krijgen. Er is nog veel meer wat ik kan toevoegen aan de lijst, maar ik laat het zo. Het is ook erg abstract als iemand zo'n lijstje ziet. Het laat het leed niet zien. En dat is met geen pen te beschrijven. Jij weet hoe het voelt, maar het kan echt zoveel erger worden als je de implantaten niet verwijdert.

Ik snap heel goed dat je met het uiterlijk van je borsten zit. Maar je moet nog zo lang met je zieke/kwetsbare lichaam vooruit. Jouw gezondheid is belangrijker dan je borsten. Er zijn altijd oplossingen. Met de tijd kun je echt wel een oplossing vinden.

Mijn geest is heel sterk, maar ik ben echt op. Ik ben al sinds het weekend beroerd. Ik heb de zorg voor mijn ouders en het sloopt me. Vandaag kan ik niets en doe ik ook echt niets. Vandaar ook mijn late reactie.

Het nare aan onze aandoeningen is dat dit niet te zien is aan de buitenkant. Mensen hebben werkelijk geen idee. Niet alleen de verminderde energielevel en uitputting die we vaak voelen na inspanning, het duizelig zijn, de bewustzijnsdalingen enz, maar ook de hypermobiliteit. Deze is echt invaliderend door de pijn en verminderde belastbaarheid.

Er zijn genoeg vrouwen die kunnen genieten van hun implantaten en nergens last van hebben, maar dat geldt niet voor ons. Wij hebben genetisch heel veel pech. Hypermobiliteit is genetisch. En al die aandoeningen die we erbij kregen (ME, dysautonomie en de rest) staan in verband met deze hypermobiliteit.

Misschien kun je naar Rita Kappel. Zij is heel eerlijk tegen je en maakt het niet mooier dan het is. Zij zet jouw gezondheid op nummer 1.

Ik wens je heel veel kracht en wijsheid toe voor de komende periode. Het komt uiteindelijk echt goed hoor. Je bent mentaal zoveel sterker dan je denkt. Echt! En dat je deze ziekte ondergaat bewijst dat wel. Mensen hebben werkelijk geen idee.

Al mijn liefs,

Luna❤️❤️❤️
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 aug 2024 07:22

Goedemorgen lieve meid, hierbij een interessant filmpje voor jou van dokter Melissa Cortes (neuroloog) over orthostatische intolerantie of POTS bij ME/CVS. >> https://youtu.be/_eydfpVtb0c?si=EExqdbyrs1s_EOeA

Bij 39 minuten gaat het over het verband met hypermobiliteit. Ze vertelt het volgende:
Gewrichtshypermobiliteit zoals bij hEDS (is bij mij niet uitgesloten) en HMS/HSD zijn ook beschreven in het licht van orthostatische intolerantie en POTS. Bij hypermobiliteit is het bindweefsel dat je gewrichten bij elkaar houdt zwakker, ook de bloedvaten kunnen zwakker zijn. Doordat de bloedvaten extra rekbaar zijn bij mensen met deze genetische predispositie is er bij deze mensen een predispositie voor het ontwikkelen van orthostatische intolerantie of POTS na het doormaken van een virusinfectie (dit was bij mij ook het geval in de puberteit).

Ik wil hieraan toevoegen dat dysautonomie (orthostatische intolerantie of POTS) ook kan ontstaan door siliconen borstimplantaten. >>https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... sautonomie

Toen ik op 25 jarige leeftijd de implantaten kreeg, was het einde helemaal zoek. Ik was ernstig ziek. Ik kreeg als eerste neurologische verschijnselen. Het was echt heftig. Jarenlang was ik heel ziek en ik dacht altijd dat het door mijn eerdere diagnosen kwam, dus ik heb nooit aan de siliconen gedacht. Tot ik in 2011 mijn fietsstuur tegen de borsten kreeg en mijn borsten in brand leken te staan. Toen gingen er bellen rinkelen en wist ik dat de borstimplantaten mij jarenlang afschuwelijk ziek hielden.

De arts in het filmpje vertelt verder dat er ook een sterk verband tussen hypermobiliteit en ME/CVS wordt gezien. Herkenbaar voor jou en mij. ME komt overigens veel voor bij onze vrouwen en is ook in verband gebracht met siliconen borstimplantaten. >> https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... dssyndroom

Daarna gaat de arts in op mestcelactivatie syndroom (geeft soortgelijke klachten als POTS maar met andere basis) waarvan vele symptomen ook herkenbaar zijn voor mij (misschien ook voor jou). Behandeling met antihistamine helpt mij enigszins. Ook dit syndroom is in verband gebracht met siliconen borstimplantaten.

Ik hoop dat je iets aan mijn toevoeging hebt. Zo kun je zien dat de aanleg voor een verzwakt bindweefsel bij jou net als bij mij waarschijnlijk aan de basis ligt voor veel van de ellende die je nu hebt. En dat de siliconen borstimplantaten jouw klachten alleen maar erger maken en zieker houden.

Ik heb overigens ook auto-immuniteit in de genen. Misschien kun je uitzoeken hoe dat bij jou zit. Mijn moeder heeft net als ik vele autoantistoffen in het bloed en bij haar zijn ook echte auto-immuunziekten gedefinieerd. Bij mij komen een aantal van dezelfde autoantistoffen naar voren zoals bij haar. Hoe het zich verder zal ontwikkelden weet ik niet. Ik ben er niet mee bezig. Ik volg mijn lichaam aan de hand van wat ik zelf voel. Overigens is de hypermobiliteit bij mij echt heel naar. Ik heb echt veel last van (sub)luxaties met hevige pijnen als gevolg. Maar ook krampen. Vannacht was weer waardeloos…

Heel veel liefs, moed en kracht,

Luna🙏💕
Myrthe_

Ongelezen bericht 29 aug 2024 11:24

Hoi Luna,
Ik had alleen je vorige berichtje gelezen en een antwoord daarop geschreven (heb ik altijd even tijd voor nodig) Ik zal de andere ook nog lezen en beantwoorden c:

Echt ontzettend bedankt voor je lieve en steunende reactie. Ik heb er echt zoveel aan!
Ik ben hier allemaal nog minder dan een week mee bezig, dus de eerste schrik was: hoe gaat het eruit zien? Ook omdat mijn romp minder mooi is door scoliose en ik van mezelf niet "genoeg borst" heb om een litteken onder te verbergen.
Maar nu ik al wat meer informatie heb en erover na heb gedacht, wil ik de implantaten er echt heel graag uit. En had ik ze inderdaad echt nooit moeten nemen.

Op mijn elfde had ik mijn eerste hele erge crash, daarvoor moet het dus al hebben gespeeld. Er is CVS/ME vastgesteld, maar ik heb nooit geweten wat het betekende en ben in een heel lang en totáál niet helpend traject terecht gekomen in de psychische zorg (o.a. een paar maanden opgenomen geweest toen ik dertien was om exposure therapie te krijgen :/)
Pas de afgelopen drie jaar ben ik pas echt met ME bezig en begrijp ik mijn lichaam. Afgelopen januari kwam ik er pas achter dat ik ook POTS heb (en hypermobiel ben).
Ik zeg dit allemaal om aan te geven dat ik in de tijd totaal geen idee had van hoe mijn lichaam gevoelig is en nog altijd moet leren mijn lichaam serieus te nemen.

Hoe jij het omschrijft geeft me veel erkenning, want mensen hebben inderdaad geen idee.
Het lastige op dit moment is dat ik heel laag in mijn energie zit: in meer dan een jaar ben ik alleen een keer naar een arts geweest en een paar weken geleden even de stad in.
Dus dat is best lastig, ook omdat dit emotioneel best wat energie kost. Aan de andere kant is het echt ontzettend belangrijk en vind ik vast een manier.

De namen die je noemt ben ik eerder tegengekomen, ik zal eens naar hen googlen. Ik woon in de omgeving van Haarlem, hopelijk is er iets niet al te ver weg.

Wat rot dat je na afgelopen weekend zo op bent. Hopelijk kan je nu je rust pakken en je lichaam geven wat het nodig heeft!
Ontzettend bedankt dat je ondanks dat toch de tijd hebt genomen om me te steunen en helpen.

Heel veel liefs terug!
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 aug 2024 12:52

Myrthe_ schreef:
29 aug 2024 11:24
Hoi Luna,
Ik had alleen je vorige berichtje gelezen en een antwoord daarop geschreven (heb ik altijd even tijd voor nodig) Ik zal de andere ook nog lezen en beantwoorden c:

Echt ontzettend bedankt voor je lieve en steunende reactie. Ik heb er echt zoveel aan!
Ik ben hier allemaal nog minder dan een week mee bezig, dus de eerste schrik was: hoe gaat het eruit zien? Ook omdat mijn romp minder mooi is door scoliose en ik van mezelf niet "genoeg borst" heb om een litteken onder te verbergen.
Maar nu ik al wat meer informatie heb en erover na heb gedacht, wil ik de implantaten er echt heel graag uit. En had ik ze inderdaad echt nooit moeten nemen.

Op mijn elfde had ik mijn eerste hele erge crash, daarvoor moet het dus al hebben gespeeld. Er is CVS/ME vastgesteld, maar ik heb nooit geweten wat het betekende en ben in een heel lang en totáál niet helpend traject terecht gekomen in de psychische zorg (o.a. een paar maanden opgenomen geweest toen ik dertien was om exposure therapie te krijgen :/)
Pas de afgelopen drie jaar ben ik pas echt met ME bezig en begrijp ik mijn lichaam. Afgelopen januari kwam ik er pas achter dat ik ook POTS heb (en hypermobiel ben).
Ik zeg dit allemaal om aan te geven dat ik in de tijd totaal geen idee had van hoe mijn lichaam gevoelig is en nog altijd moet leren mijn lichaam serieus te nemen.

Hoe jij het omschrijft geeft me veel erkenning, want mensen hebben inderdaad geen idee.
Het lastige op dit moment is dat ik heel laag in mijn energie zit: in meer dan een jaar ben ik alleen een keer naar een arts geweest en een paar weken geleden even de stad in.
Dus dat is best lastig, ook omdat dit emotioneel best wat energie kost. Aan de andere kant is het echt ontzettend belangrijk en vind ik vast een manier.

De namen die je noemt ben ik eerder tegengekomen, ik zal eens naar hen googlen. Ik woon in de omgeving van Haarlem, hopelijk is er iets niet al te ver weg.

Wat rot dat je na afgelopen weekend zo op bent. Hopelijk kan je nu je rust pakken en je lichaam geven wat het nodig heeft!
Ontzettend bedankt dat je ondanks dat toch de tijd hebt genomen om me te steunen en helpen.

Heel veel liefs terug!
Hoi lieve meid,

Ik kan me heel goed voorstellen dat het lezen en reageren op mijn lange berichten heel veel energie kost. In mijn zeer slechte periodes van totale uitputting kan ik niet eens normaal bestek vasthouden. Een lepel lijkt kilo's te wegen, laat staan informatie opnemen en structureren. En dit is een zeer emotioneel en moeilijk onderwerp voor jou en dat komt er ook nog eens bij.

Vind het heel erg voor je om te lezen wat je allemaal moet doorstaan. Deze weg is zeer zeer eenzaam, want mensen hebben echt geen idee wat jij voelt en hoeveel moeite je moet doen om te overleven. Het is letterlijk overleven. Iedere dag weer. En de zware weg in je jeugd herken ik. Ik werd destijds ook onderworpen aan allerlei psychologische en psychiatrische onderzoeken (waar niets uit kwam), omdat ze geen oorzaak konden vinden voor mijn hevige klachten. Mijn ouders voelden zich erg machteloos. Ik ging weinig naar school en tijdens de diploma-uitreiking werd zelfs mijn lange absentielijst tevoorschijn gehaald door mijn mentor. Hij zei erbij dat hij het bewonderenswaardig vond dat ik mijn diploma had gehaald ondanks dat ik zoveel afwezig was. Maar dit komt omdat ik autodidactisch ben. Dat heb ik dan wel mee ondanks alle andere ellende pfff.

Jij wordt nu nog zieker gehouden door de siliconen borstimplantaten. Je bent al ziek, maar door de siliconen borstimplantaten krijgt je lichaam niet de kans om ook betere periodes door te maken. En ik vind het dapper dat je besloten hebt ze te verwijderen, want ik kan me voorstellen dat het echt heel erg moeilijk voor je is. Ook omdat je nog zo jong bent. Maar er zijn oplossingen. Je kunt kijken naar lipofilling mocht je er na de verwijdering echt mee blijven zitten.

Ik denk dat het voor jou belangrijk is om ergens in de buurt geopereerd te worden. Helaas opereert dokter Rita Kappel best ver weg. Voor jou is dat denk ik te zwaar. Ik denk dat de Jan van Goyen Kliniek bij van Selms wel een goed alternatief is. En anders kan je in dit bestand kijken of er een arts in de buurt van Haarlem zit. >> https://docs.google.com/document/d/1Tqy ... mekSm/edit

Ik wens je heel veel sterkte en kracht! Lees alles op jouw tijd wanneer je je even goed voelt.

Ik zal je snel een mail sturen om makkelijker te communiceren met elkaar.

Heel veel liefs, Luna💕🌞🍀🌈
Luna MKS

Ongelezen bericht 29 aug 2024 14:55

Ik wilde eigenlijk nog vertellen wie mij de diagnose gaf. Dat was internist R. Kurk. Misschien heb jij hem ook gekend? Hij was 1 van de artsen die werden verhoord voor de Bijlmer enquête. In het boek 'Het Siliconenlek' verwijst professor Cohen Tervaert toevallig ook naar de Bijlmerramp en de gezondheidsklachten die te vergelijken zijn met de klachten door siliconen. Ik woonde toen in de Bijlmer en heb destijds alles van dichtbij meegemaakt.

In mijn tijd (jaren 90) was de weg naar erkenning een hele lange en zware. Het is echt heel erg om te beseffen dat er nog steeds niet veel is veranderd. Diep triest! Hetzelfde maken de vrouwen mee met de erkenning van klachten door siliconen. Ik heb het hele circus dus 2 keer mee moeten maken. Gelukkig is de weg naar erkenning van BII of ASIA tegenwoordig wel makkelijker geworden.🙏 Daar hebben wij ons enorm voor ingespannen.

Nogmaals alle sterkte!💕
Myrthe_

Ongelezen bericht 31 aug 2024 10:23

Hi Luna,
Bedankt voor alle informatie, dat is aardig van je! Ik zal er later nog eens rustig naar kijken, als ik wat uitgeruster ben c:

Het kost op het moment inderdaad veel, het doet ook heel veel met me. Ik probeer langzaam wat meer orde in alles te brengen (want wat is er veel om je in te verdiepen!) en me te richten op naar de huisarts gaan, symptomen op een rijtje zetten, naar artsen kijken en naar eventuele vergoeding van de zorgverzekeraar kijken.
Bedankt ook voor de tip van die arts! Ik begreep de siliconen polie van het VU mensen naar hem doorverwijzen.
Ik zag op de lijst die je stuurde ook een plastisch chirurg (dr. van Loenen) in Bloemendaal staan en dat zou nog een stuk dichterbij voor me zijn. Natuurlijk wil ik echt een goede chirurg, maar het is een stuk beter voor me te doen als het dichtbij is. Dus daar moet ik nog maar even goed naar kijken.

Net als jij dacht ik altijd dat het gewoon een vererging van mijn klachten was. Ik ben blij dat ik me er nu toch in ben gaan verdiepen.
Voor mijn (al redelijk slechte) zelfbeeld gaat dit heel lastig zijn, maar ik wil de implantaten er nu ik dit weet zo ontzettend graag uit.
En wat naar voor je dat je op zo'n manier, met implantaten die lekten, erachter moest komen. En ook dat je zo hebt moeten worstelen en op zo veel vlakken in je leven pech hebt gehad 😕 Ook nog de Bijlmer ramp meegemaakt!
Die arts die je noemt ken ik trouwens niet.
Ik kan me goed voorstellen dat het een drijfveer voor je is op je hiervoor in te zetten!

En wat rot dat je zo veel last hebt van hypermobiliteit! Gelukkig merk ik er vrij weinig van. Ik ben wel heel blij dat ik nu weet dat ik het heb, om mijn lichaam beter te kunnen begrijpen.
En wat je zegt, het is zo belangrijk om je lichaam te volgen en luisteren naar wat je voelt! Als je chronisch ziek bent leer je dat wel.

Ik heb het gevoel dat ik niet op alles helemaal geantwoord heb, maar hopelijk heb ik dat toch gedaan c:
Ik hoop dat je een beetje bij hebt kunnen komen en dankjewel voor alle informatie! c:

Heel fijn weekend, Luna!
Luna MKS

Ongelezen bericht 31 aug 2024 11:50

Myrthe_ schreef:
31 aug 2024 10:23
Hi Luna,
Bedankt voor alle informatie, dat is aardig van je! Ik zal er later nog eens rustig naar kijken, als ik wat uitgeruster ben c:

Het kost op het moment inderdaad veel, het doet ook heel veel met me. Ik probeer langzaam wat meer orde in alles te brengen (want wat is er veel om je in te verdiepen!) en me te richten op naar de huisarts gaan, symptomen op een rijtje zetten, naar artsen kijken en naar eventuele vergoeding van de zorgverzekeraar kijken.
Bedankt ook voor de tip van die arts! Ik begreep de siliconen polie van het VU mensen naar hem doorverwijzen.
Ik zag op de lijst die je stuurde ook een plastisch chirurg (dr. van Loenen) in Bloemendaal staan en dat zou nog een stuk dichterbij voor me zijn. Natuurlijk wil ik echt een goede chirurg, maar het is een stuk beter voor me te doen als het dichtbij is. Dus daar moet ik nog maar even goed naar kijken.

Net als jij dacht ik altijd dat het gewoon een vererging van mijn klachten was. Ik ben blij dat ik me er nu toch in ben gaan verdiepen.
Voor mijn (al redelijk slechte) zelfbeeld gaat dit heel lastig zijn, maar ik wil de implantaten er nu ik dit weet zo ontzettend graag uit.
En wat naar voor je dat je op zo'n manier, met implantaten die lekten, erachter moest komen. En ook dat je zo hebt moeten worstelen en op zo veel vlakken in je leven pech hebt gehad 😕 Ook nog de Bijlmer ramp meegemaakt!
Die arts die je noemt ken ik trouwens niet.
Ik kan me goed voorstellen dat het een drijfveer voor je is op je hiervoor in te zetten!

En wat rot dat je zo veel last hebt van hypermobiliteit! Gelukkig merk ik er vrij weinig van. Ik ben wel heel blij dat ik nu weet dat ik het heb, om mijn lichaam beter te kunnen begrijpen.
En wat je zegt, het is zo belangrijk om je lichaam te volgen en luisteren naar wat je voelt! Als je chronisch ziek bent leer je dat wel.

Ik heb het gevoel dat ik niet op alles helemaal geantwoord heb, maar hopelijk heb ik dat toch gedaan c:
Ik hoop dat je een beetje bij hebt kunnen komen en dankjewel voor alle informatie! c:

Heel fijn weekend, Luna!
Hoi lieve meid,

Bij van Loenen zit je helemaal goed! Doen! Heel goede chirurg en lieve vrouw. Ze heeft mij geopereerd. Wat toevallig weer😀
Ik zou aanvankelijk door Rita Kappel geopereerd worden, maar ze opereerde echt te ver en ik was te ziek. Ik moest uiteindelijk ook in het ziekenhuis overnachten.

Nee, niet hersteld...heb behoorlijk veel pijn en zit weer aan de ontstekingsremmende medicatie. De uitputting is wel minder, van de week was het echt heel erg, maar de pijn is niet minder. Alles kraakt en beweegt. Ieder botje voel ik. Lopen en staan is moeilijk. En toch moet ik door...

Je kan aan van Loenen vragen om je naar Djoeke Beekman in het Acibadem te verwijzen. Zij is internist en kan je helpen met de brief voor de vergoeding. Het kan handig zijn om de brief met mij te delen voordat hij naar de verzekeraar gaat, omdat ze echt heel moeilijk kunnen doen en jouw klachten waarschijnlijk gaan toeschrijven aan ME en POTS. Je kan alle persoonlijke gegevens (naam, adres enz) uit de brief halen. Ik heb vaker aanwijzingen moeten geven voor het aanpassen van brieven, omdat ik precies weet hoe verzekeraars te werk gaan. Je krijgt er werkelijk een punthoofd van.

Het is belangrijk dat duidelijk is dat jouw bestaande klachten verergerden na de plaatsing van de borstimplantaten. Het is ook belangrijk om te vermelden dat er borstklachten zijn. Djoeke Beekman laat overigens ook een MRI maken. Verder is het belangrijk dat duidelijk is dat jij verschillende behandelingen hebt gehad voor je bestaande klachten en niets geholpen heeft en dat je na de plaatsing nog zieker werd. Met name de borstklachten erbij vermelden kan een groot verschil maken. Ik had door de jaren heen ook borstklachten, maar ik weet die aan de hormonen en niet aan de implantaten. En na verwijdering had ik niet meer van die uitgesproken borstklachten. En vooral niet meer die brandende pijnen. Die waren in 1 keer weg. Later in de periode na verwijdering kreeg ik wel weer brandende pijn aan mijn borstbeen, maar dat was niet in de borsten zelf.

Liefs, succes en sterkte!💖
Myrthe_

Ongelezen bericht 03 sep 2024 10:36

Hoi Luna,

Wat fijn om te horen dat zij een goede plastisch chirurg is! En wat een toeval, haha!
En hartstikke bedankt voor alle informatie, je helpt me hier echt ontzettend mee! Er is zo veel om je in te verdiepen en ik ben op het moment erg moe en cognitief is het ook niet veel (ik doe deze week ook maar ontzettend rustig aan), dus het scheelt zo dat je me die dingen verteld.

Komende maandag ga ik naar de huisarts. De afgelopen dagen merk ik wel dat ik het ontzettend moeilijk vind dat ik dan "geen borsten" meer ga hebben. Maar goed, stapje voor stapje.

Wat rot dat je niet hersteld bent en met zoveel pijn zit 😕 Het klinkt heel vervelend. Zorg maar heel goed voor jezelf! Heel veel sterkte.

Dankjewel voor al je hulp, Luna!
Groetjes! ✨
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 sep 2024 19:59

Myrthe_ schreef:
03 sep 2024 10:36
Hoi Luna,

Wat fijn om te horen dat zij een goede plastisch chirurg is! En wat een toeval, haha!
En hartstikke bedankt voor alle informatie, je helpt me hier echt ontzettend mee! Er is zo veel om je in te verdiepen en ik ben op het moment erg moe en cognitief is het ook niet veel (ik doe deze week ook maar ontzettend rustig aan), dus het scheelt zo dat je me die dingen verteld.

Komende maandag ga ik naar de huisarts. De afgelopen dagen merk ik wel dat ik het ontzettend moeilijk vind dat ik dan "geen borsten" meer ga hebben. Maar goed, stapje voor stapje.

Wat rot dat je niet hersteld bent en met zoveel pijn zit 😕 Het klinkt heel vervelend. Zorg maar heel goed voor jezelf! Heel veel sterkte.

Groetjes! ✨
Graag gedaan lieve schat. Ik hoop dat het allemaal wat makkelijker voor je wordt. Ik weet hoe zwaar het is.😢

💖Luna
Myrthe_

Ongelezen bericht 05 sep 2024 09:55

Ja, dat is het zeker 😕 Maar echt ontzettend bedankt voor je hulp! En jij ook heel veel sterkte, Luna 💜
Myrthe_

Ongelezen bericht 23 nov 2024 10:11

Luna MKS schreef:
03 sep 2024 19:59
Myrthe_ schreef:
03 sep 2024 10:36
Hoi Luna,

Groetjes! ✨
Graag gedaan lieve schat. Ik hoop dat het allemaal wat makkelijker voor je wordt. Ik weet hoe zwaar het is.😢

💖Luna
Hoi Luna,
Ik wilde je even op de hoogte brengen en laten weten dat ik ondertussen bij dr. Beekman bij Acibadem ben geweest. Wat een prettige internist is dat! Zij had mij doorverwezen naar dr. van Loenen in MC Bloemendaal, maar nu blijkt dat zij dat soort operaties helemaal niet meer doet. Ze staat wel op de lijst, dus misschien is dit handig om te weten.
Ik heb nu voor dr. Ishaque bij Acibadem gekozen.
En ontzettend goed nieuws: ik krijg het vergoed!
Ik wilde je dit even laten weten omdat je me geholpen had. En misschien is het ook goed om van dr. van Loenen te weten.
Ik hoop dat het een beetje met je gaat!

Groetjes! Myrthe

(Ik had dit als berichtje naar je gestuurd, maar dat is mis gegaan. Daarom reageer ik nu maar hier.)
Bibib

Ongelezen bericht 24 nov 2024 08:37

Hi Myrthe

Ik snap je angst en je onzekerheid hierover.
Ik heb zelf 560 cc van Allergan.Ik ben ook ontzettend bang voor hoe het eruit komt te zien.
Ik ga dit doen in combinatie met een borstlift.
Gelukkig heb jij nog een elastische huid.Dat scheelt volgens mij al een hele hoop.Dit heb ik helaas niet mijn huid is zo dun en heb nog een heel klein beetje eigen borst weefsel.Ik ga volgens de Pc ong 4 maten
Achteruit ik heb daar niet echt heel veel problemen mee,idd wat jij zegt van die lege gerimpelde zakken was en is mijn grootste angst,Ik zie hier ook vrouwen op het forum die het zonder lift of lipo hebben gedaan en waarvan het echt prachtig is geworden maar die hebben niet zoveel cc als mij dus ik durf dat niet aan.Ik heb ook akkoord gekregen van de verzekering ivm Asia en ruptuur alleen de borstlift komt voor eigen rekening helaas.Ik hoop dat ik aankomende week iets hoor over mij operatie datum.Weet jij al wanneer je geopereerd gaat worden? Ik wil je heel veel sterkte wensen want ik snap je helemaal ❤️
Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor (cosmetisch)”