Even voorstellen Allegonda
Hoi dames,
20 jaar geleden, heb ik onder druk van een ex implantaten laten zetten. Bij Linea Esthetica in Brussel.
Momenteel zitten ze er nog in. Ik heb gelukkig nooit last ervaren. Maar ik haat ze. Ze zijn nooit deel van mij geweest, en ik wil mentaal verlost zijn van alles wat ermee samen hing.
Inmiddels heb ik de horror verhalen gelezen over de implantaten van Linea. Ook ik heb geen idee wat er in zit. Ik heb destijds gekozen voor ronde protheses, 250cc per borst, op de spier geplaatst.
Het maakt me angstig. Ik heb geen idee wat ze gaan aantreffen bij explantatie. En hoe erg ik mijn lichaam beschadigd heb.
Ik heb afgelopen maandag consult gehad bij Kliniek Veldhoven, bij dr Klein voor explantatie. Het was me goed bevallen. Ik wilde ook graag een borst lift. Hij raadde een volledige lift af (het anker vorm). Hij vertelde dat de borsten vaak goed herstellen. Hij kon een mini lift doen, klein stukje de tepel hoger, tepelhof kleiner maken, en een klein beetje in de borstplooi wat huid weg nemen. Hij liet me ook weten, dat op deze manier het gevoel in borst en tepel ook behouden blijft.
Ik ben nog niet akkoord gegaan op de offerte. Ik wilde eerst met mijn baas overleggen of ik dit vlak voor de kerst vakantie kan doen, om zo op deze manier mijn vrije dagen zo nuttig mogelijk te besteden.
Ik twijfel ook wat de beste manier is. Of een lift nodig gaat zijn, of mss alleen een tepelhof correctie.
Mochten jullie tips hebben, hoor ik dit graag.
Groetjes Allegonda
20 jaar geleden, heb ik onder druk van een ex implantaten laten zetten. Bij Linea Esthetica in Brussel.
Momenteel zitten ze er nog in. Ik heb gelukkig nooit last ervaren. Maar ik haat ze. Ze zijn nooit deel van mij geweest, en ik wil mentaal verlost zijn van alles wat ermee samen hing.
Inmiddels heb ik de horror verhalen gelezen over de implantaten van Linea. Ook ik heb geen idee wat er in zit. Ik heb destijds gekozen voor ronde protheses, 250cc per borst, op de spier geplaatst.
Het maakt me angstig. Ik heb geen idee wat ze gaan aantreffen bij explantatie. En hoe erg ik mijn lichaam beschadigd heb.
Ik heb afgelopen maandag consult gehad bij Kliniek Veldhoven, bij dr Klein voor explantatie. Het was me goed bevallen. Ik wilde ook graag een borst lift. Hij raadde een volledige lift af (het anker vorm). Hij vertelde dat de borsten vaak goed herstellen. Hij kon een mini lift doen, klein stukje de tepel hoger, tepelhof kleiner maken, en een klein beetje in de borstplooi wat huid weg nemen. Hij liet me ook weten, dat op deze manier het gevoel in borst en tepel ook behouden blijft.
Ik ben nog niet akkoord gegaan op de offerte. Ik wilde eerst met mijn baas overleggen of ik dit vlak voor de kerst vakantie kan doen, om zo op deze manier mijn vrije dagen zo nuttig mogelijk te besteden.
Ik twijfel ook wat de beste manier is. Of een lift nodig gaat zijn, of mss alleen een tepelhof correctie.
Groetjes Allegonda
Laatst gewijzigd door Allegonda op 13 sep 2024 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Lieve Allegonda,Allegonda schreef: ↑14 aug 2024 22:30Hoi dames,
Groetjes Allegonda
Dankjewel voor je verhaal. Ik schrijf je vanmiddag even.
Lieve groetjes!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi lieve meid, sorry dat ik niet meer had geschreven. Ik heb het erg druk en ben aan het eind van de middag gewoon zo moe. De warmte maakt het mij ook niet makkelijk.
Ik denk zelf ook dat je voorzichtig moet zijn met het doen van een lift, want je hebt dan wel meteen veel meer littekens en dat is zonde. Vaak hebben vrouwen helemaal geen lift nodig en zit het er heel mooi uit. Ik denk dat de optie van de pc niet zo gek is. Al zou ik zelf helemaal niets doen en alleen verwijderen. Daarna kun je altijd nog beslissen of iets echt nodig is. Als je vrij jong bent, dan veren de borsten over het algemeen altijd wel wat terug met de tijd.
Had de pc een echo of MRI laten doen om te kijken of er geen scheur zit? Ik zou dit wel aanraden, want dan hoef je de operatie niet te betalen. En je kan bij de kliniek je dossier opvragen. https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... chterhalen Klinieken zijn verplicht dossiers 20 jaar te bewaren, dus jouw dossier moet er nog zijn. Ik zou er wel achteraan gaan. Dan kun je hopelijk zien welke implantaten je hebt. Heb je de Allergan implantaten, dan kun je je aanmelden voor de rechtszaak en kun je hopelijk alle kosten die je gemaakt hebt terugkrijgen.
Ik wens je heel veel succes en sterkte. Je kan hier op het forum zoeken via de zoekbalk op 'lift' of 'minilift'.
Laat maar even weten als je meer vragen hebt.
Liefs, Luna
Ik denk zelf ook dat je voorzichtig moet zijn met het doen van een lift, want je hebt dan wel meteen veel meer littekens en dat is zonde. Vaak hebben vrouwen helemaal geen lift nodig en zit het er heel mooi uit. Ik denk dat de optie van de pc niet zo gek is. Al zou ik zelf helemaal niets doen en alleen verwijderen. Daarna kun je altijd nog beslissen of iets echt nodig is. Als je vrij jong bent, dan veren de borsten over het algemeen altijd wel wat terug met de tijd.
Had de pc een echo of MRI laten doen om te kijken of er geen scheur zit? Ik zou dit wel aanraden, want dan hoef je de operatie niet te betalen. En je kan bij de kliniek je dossier opvragen. https://www.meldpuntklachtensiliconen.c ... chterhalen Klinieken zijn verplicht dossiers 20 jaar te bewaren, dus jouw dossier moet er nog zijn. Ik zou er wel achteraan gaan. Dan kun je hopelijk zien welke implantaten je hebt. Heb je de Allergan implantaten, dan kun je je aanmelden voor de rechtszaak en kun je hopelijk alle kosten die je gemaakt hebt terugkrijgen.
Ik wens je heel veel succes en sterkte. Je kan hier op het forum zoeken via de zoekbalk op 'lift' of 'minilift'.
Laat maar even weten als je meer vragen hebt.
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Het is oké, geen zorgen. De warmte maakt mij ook helemaal pffff.
Ik krijg niks vergoed. Op een mammografie is niks te zien. Ik heb geen klachten. Ik kan niks bewijzen. Het is echt een horror.
Ja ik weet dat je er meer littekens aan over houdt. Maar mijn implantaten zijn via de tepelhof ingebracht. Met minimale hechtingen. Mijn tepelhof is helemaal vervormd daardoor.
Ze gaan de implantanten verwijderen via de borstplooi. Dus dat zijn dan mijn nieuwe littekens.
Een mini lift door correctie van de tepel, en beetje huid innemen in de borstplooi. Ik heb nu, met implantaten, ook wat vel over. Zonder implantaten, zal dat meer zijn. Ik ben nu 40.
Ik heb een intake gehad bij Kliniek in mill. Daar zeiden ze volledige lift, maar dat ga ik niet doen.
Ik vond de uitleg, kunde van dr Klein in Veldhoven kliniek, heel erg goed. Mijn man had ook zo iets van "wow hij denkt mee en put of the box".
Dankjewel voor je lieve reactie
Ik moet sparen, duur. Ik heb een go fund me gestart zelfs...
Dat is heel naar dat je dit zelf moet betalen. Ook naar dat je er psychisch onder lijdt. Dat je het 'horror' noemt zegt al genoeg... Dat is ook lijden, dus je hebt schade door de implantaten. Heb je pijn in de borsten?Allegonda schreef: ↑16 aug 2024 21:39Het is oké, geen zorgen. De warmte maakt mij ook helemaal pffff.
Ik krijg niks vergoed. Op een mammografie is niks te zien. Ik heb geen klachten. Ik kan niks bewijzen. Het is echt een horror.
Ja ik weet dat je er meer littekens aan over houdt. Maar mijn implantaten zijn via de tepelhof ingebracht. Met minimale hechtingen. Mijn tepelhof is helemaal vervormd daardoor.
Ze gaan de implantanten verwijderen via de borstplooi. Dus dat zijn dan mijn nieuwe littekens.
Een mini lift door correctie van de tepel, en beetje huid innemen in de borstplooi. Ik heb nu, met implantaten, ook wat vel over. Zonder implantaten, zal dat meer zijn. Ik ben nu 40.
Ik heb een intake gehad bij Kliniek in mill. Daar zeiden ze volledige lift, maar dat ga ik niet doen.
Ik vond de uitleg, kunde van dr Klein in Veldhoven kliniek, heel erg goed. Mijn man had ook zo iets van "wow hij denkt mee en put of the box".
Dankjewel voor je lieve reactie
Ik moet sparen, duur. Ik heb een go fund me gestart zelfs...
Helaas val je met psychisch lijden niet onder de voorwaarden voor vergoeding van explantatie via de basisverzekering. Maar mogelijk heb je wel een goed verhaal voor de Belastingdienst om het bedrag als specifieke zorgkosten af te trekken. Je kunt altijd om toestemming vragen bij de Belastingdienst door netjes een brief te sturen en je situatie uit te leggen.
Dit is geen cosmetische behandeling. Je laat ze preventief verwijderen om klachten te voorkomen. Je lijdt eronder omdat je bang bent voor wat er met je gezondheid kan gebeuren. En deze angst is zeer terecht. Ook weet je niet wat er in je lichaam is geplaatst en misschien heb je implantaten die van de markt zijn gehaald. Dit maakt alles erger. Er zijn vele vrouwen die meedoen met de rechtszaak tegen Allergan en erg bang zijn voor de gevolgen in de toekomst. Zij hebben (nog) geen BII klachten of BIA-ALCL, maar ook de angst over de gezondheid beïnvloedt vele levens en geeft recht op schadevergoeding. In jouw geval is dat niet anders.
Daarnaast geef je aan dat de implantaten jouw herinneren aan de nare tijd met je ex. Dat je de implantaten eigenlijk genomen hebt omdat hij dat wilde en je onder druk heeft gezet. Dit allemaal heeft een enorme weerslag op je psychische gesteldheid en je welbevinden.
Je kunt ook aanvoeren dat je ten tijde van het plaatsen van de implantaten niet voldoende bent voorgelicht over de risico's. Als ik in 2003 wist wat ik sinds 2011 weet, dan had ik met geen haar op mijn kop die troep in mijn lichaam laten stoppen. Hierin heb ik ook schade gelopen. En ik vind dat de overheid mijn gezondheid had moeten beschermen, want zij zijn toezichthouder. En daarin heeft de Staat gefaald. En vele vrouwen zijn hiervan de dupe...
Hier lees je wat informatie over teruggave via de Belastingdienst. viewtopic.php?f=186&t=1359 De Belastingdienst werkt over het algemeen goed mee als ze inzien dat dit niet een cosmetische behandeling betreft. Bij puur cosmetische ingrepen zijn ze wel streng en terecht.
Als je wilt kan ik je helpen met de brief. Je kunt dan uitleggen hoe jij eronder lijdt. Je kan ook aan je huisarts laten weten wat er speelt en wat het met je doet. En dan laat je aan de Belastingdienst weten dat jouw huisarts op de hoogte is van de situatie. Ik kan je niet garanderen dat je toestemming krijgt, maar je kan het wel proberen. Het belangrijkste is eerlijkheid over de situatie.
Ik wens je heel veel sterkte! Ik hoop dat je snel het geld bij elkaar hebt voor de operatie. Ik vind het echt heel heel erg!
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dat klopt. Je hebt de betalingsbewijzen nodig en de nota nodig voor de Belastingdienst.
Ik reageer nog even op de pb.
Liefs!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi lieve meid, ik heb je de reactie van mijn collega per pb verstuurd. Hopelijk heb je er iets aan.
Fijne dag!
Fijne dag!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hai Luna,
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens gaan zoeken.
Ik heb vandaag akkoord gegeven op de behandeling. 23 december ga ik geopereerd worden door dr Klein.
Ik had met mijn werkgever overlegd, zij heeft ook slechte implantaat gehad en weet er alles van. Ze was zo ongelofelijk begripvol. Ik krijg 2 weken verlof, echter ik hoef geen dagen in te leveren! Ongelofelijk!!!
Ik ben blij en opgelucht dat het eindelijk in gang gezet kan worden.
Wat fijn! Ben zo blij voor jou!Allegonda schreef: ↑26 aug 2024 18:40Hai Luna,
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens gaan zoeken.
Ik heb vandaag akkoord gegeven op de behandeling. 23 december ga ik geopereerd worden door dr Klein.
Ik had met mijn werkgever overlegd, zij heeft ook slechte implantaat gehad en weet er alles van. Ze was zo ongelofelijk begripvol. Ik krijg 2 weken verlof, echter ik hoef geen dagen in te leveren! Ongelofelijk!!!
Ik ben blij en opgelucht dat het eindelijk in gang gezet kan worden.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Wat fijn!
Ik help je snel met de brief voor de Belastingdienst. Dan kun je om toestemming vragen om deze kosten als specifieke zorgkosten mee te nemen in de aangifte.
Ik zet je op mijn 'to do' lijst.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ik heb alvast een brief samengesteld en deze naar je gemaild. Zie eventueel spam map.
Dit betreft een conceptbrief. We wachten de operatie af want we weten immers niet wat er in de borsten wordt aangetroffen. Laat de pc foto's maken en zorg ervoor dat hij zoveel mogelijk in jouw dossier van de explantatie vastlegt. Dit heb je nodig als bewijs. Ook voor een eventuele rechtszaak.
Liefs en fijne avond!

Dit betreft een conceptbrief. We wachten de operatie af want we weten immers niet wat er in de borsten wordt aangetroffen. Laat de pc foto's maken en zorg ervoor dat hij zoveel mogelijk in jouw dossier van de explantatie vastlegt. Dit heb je nodig als bewijs. Ook voor een eventuele rechtszaak.
Liefs en fijne avond!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Heel erg dankjewel, ik heb de mail ontvangen. Ik vind het ongelofelijk lief de moeite die je doet! En de energie die je erin stopt! Ik ben heel erg dankbaar
Graag gedaan lieve schat! Het is te gek voor woorden dat vrouwen zelf moeten betalen voor een medische behandeling. Vrouwen zijn niet (voldoende) voorgelicht over de risico's. En jij hebt deze operatie ook nog eens gedaan door een overheersende, dwingende man die je onder druk zette. Ik kan daar zo slecht tegen. Natuurlijk ben je uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor je eigen leven, maar de omstandigheden in je leven dwingen je soms tot het maken van keuzes die je anders niet maakte. En als het erop aankomt, gaat de man vrijuit... Ik kan er een boek over schrijven!Allegonda schreef: ↑14 sep 2024 19:37Heel erg dankjewel, ik heb de mail ontvangen. Ik vind het ongelofelijk lief de moeite die je doet! En de energie die je erin stopt! Ik ben heel erg dankbaar![]()
Ik hoop dat je nu een man hebt die je waardeert en je neemt hoe je bent. Die je geeft wat je verdient en je beschermt.
En dan nog iets anders. Deze hele maatschappij is gebouwd rond mannen. Ook de gezondheidzorg. Ik vraag me af of mannen ook zelf zouden moeten betalen als zij in deze situatie zaten. Ik vermoed van niet.
We hebben nog een lange weg te gaan in onze strijd naar gelijkwaardigheid. Maar we geven niet op!
Ik hoop dat er te zien is welke implantaten je had en dat je mee kunt doen met de rechtszaak tegen Allergan. Laat de pc heel goed kijken of hij kan achterhalen welke implantaten je hebt. Vaak staan er nummers op het implantaat. Mochten jullie er niet uitkomen met de nummers, laat het ons weten, dan kunnen wij dit opzoeken.
En bewaar de implantaten! Pc moet ze teruggeven.
Liefs!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~