Klachten na operatie

Lees hier ervaringen of stel vragen.
Momof2023

Ongelezen bericht 20 aug 2024 09:53

Hoi dames!

Tis hier een tijdje stil geweest omdat het eigenlijk heel goed ging. Net terug van de mammapoli helaas weer omdat ik toch wat onregelmatigheid voelde die ik niet kon plaatsen.

Mammo + echo gehad. Blijkt er nog siliconen en kapsel te zitten. Volgens de radioloog onschadelijk, maar als ik het weg wilde betekende het een nieuwe operatie. Hoe denken jullie erover? Kan dit blijven zitten of is dit wel degelijk schadelijk? Ik wil eigenlijk echt niet weer geopereerd worden als het niet hoeft. Lichamelijk geen klachten. Oksels zijn wel meegenomen in de mammo maar net niet gecheckt bij de echo. Ik sta altijd doodsangsten uit en wil vooral horen dat er niets kwaadaardigs zichtbaar is
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 aug 2024 20:11

Momof2023 schreef:
20 aug 2024 09:53
Hoi dames!

Tis hier een tijdje stil geweest omdat het eigenlijk heel goed ging. Net terug van de mammapoli helaas weer omdat ik toch wat onregelmatigheid voelde die ik niet kon plaatsen.

Mammo + echo gehad. Blijkt er nog siliconen en kapsel te zitten. Volgens de radioloog onschadelijk, maar als ik het weg wilde betekende het een nieuwe operatie. Hoe denken jullie erover? Kan dit blijven zitten of is dit wel degelijk schadelijk? Ik wil eigenlijk echt niet weer geopereerd worden als het niet hoeft. Lichamelijk geen klachten. Oksels zijn wel meegenomen in de mammo maar net niet gecheckt bij de echo. Ik sta altijd doodsangsten uit en wil vooral horen dat er niets kwaadaardigs zichtbaar is
Hoi lieve schat,

Ik kan me voorstellen dat je ervan schrikt, maar ik heb onderzoeken gelezen waarin te zien is dat het echt maanden tot jaren kan duren voordat het kapsel weg is. Niet teveel stressen hiervan. De kans op kwaadaardige cellen is klein. Mocht je zwelling in de borsten krijgen, dan natuurlijk wel aan de bel trekken. Maar dit gaat niet gebeuren, echt!

Probeer te genieten van je kindje. Zij is het centrum van je leven en niet je ziekte. Jij zult haar zien groot worden. 🙏

Sorry dat ik laat heb gereageerd, maar ik heb het echt druk en ben ook steeds heel moe omdat ik teveel moet doen.

Fijne avond lieve schat en heel heel veel liefs,

Luna💕😘😴
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Momof2023

Ongelezen bericht 20 aug 2024 22:19

Lieve Luna,

Je hoeft nooit sorry te zeggen voor later reageren! Je hebt gewoon een leven en je eigen dingen te doen. Eigen behoeften eerst sowieso!
Ik was ook niet zo bang voor ALCL maar omdat ik weer iets voelde.. pff zo irritant. Hopelijk gaat 't niet verplaatsen zodat ik me straks weer zorgen maak om een andere plek 😆 ik ga volgende week trouwens wel de HA bellen om een afspraak te maken over mijn angsten, maar das een ander verhaal.

Hoe is 't met jou?
Luna MKS

Ongelezen bericht 22 aug 2024 08:25

Momof2023 schreef:
20 aug 2024 22:19
Lieve Luna,

Je hoeft nooit sorry te zeggen voor later reageren! Je hebt gewoon een leven en je eigen dingen te doen. Eigen behoeften eerst sowieso!
Ik was ook niet zo bang voor ALCL maar omdat ik weer iets voelde.. pff zo irritant. Hopelijk gaat 't niet verplaatsen zodat ik me straks weer zorgen maak om een andere plek 😆 ik ga volgende week trouwens wel de HA bellen om een afspraak te maken over mijn angsten, maar das een ander verhaal.

Hoe is 't met jou?
Ik vind je heel erg dapper! Het vergt moed om hulp te vragen. Ik heb een vriendin die ook snel erg angstig wordt, maar zij had vroeger wel een angststoornis. Het was zo naar.😢

Fysieke ziekte kan je helemaal uitblussen. Ik heb echt de meest vreselijke periodes gehad wat dat betreft. Ik heb van alles wel meegemaakt qua pijn en echt dood en doodziek zijn. Maar als je geest helder en sterk is, kun je wel veel dragen. En dat is Godzijdank wel wat mij red iedere keer. Ook de vreselijke ervaringen die ik heb (gehad) op persoonlijk vlak. Die niet mals zijn… Maar ik onderga dat en wurm me iedere keer overal doorheen. Op het moment dat je psychisch wat minder weerbaar bent is dat moeilijk. Ik heb van dichtbij gezien wat dit met mensen kan doen. Het is echt zó erg om te zien! Daarom is het goed dat je er wel over gaat praten, want ik heb ook gezien dat het heel lang kan duren voor iemand erkent dat er iets is en vlucht. En dat maakt veel kapot.

Ik snap wel dat je bang bent voor wat je in borsten voelt. Ik had dit ook na de explantatie. Dat is heel normaal en wij zijn niet de enige vrouwen die dat voelen. Omdat alles erg onzeker is en we niet weten wat de toekomst nog brengt door die rommel, voelen we dit. Logisch! De fantastische vrouwen van Bureau Clara Wichmann die vinden net als wij dat vrouwen gedupeerd zijn juist ook omdat we niet weten wat er mogelijk nog kan gebeuren. We staan niet alleen en jij ook zeker niet. Dus blijf je angsten uitspreken.

Dikke kus en sterkte,

Luna💕🌞
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Plaats reactie

Terug naar “Complicaties of klachten na de operatie”