Klachten na operatie
Onze huisarts heeft een apparaatje waarmee hij aan een druppel bloed kan aflezen of er sprake is van een bacteriële infectie of niet. Zo kan je zien of er een bacteriële infectie aanwezig is in je lichaam. Ideaal! Zo krijg je niet onnodig een ab kuur en loop je ook niet onnodig door met een infectie.
Meestal wordt dan CRP in het bloed gemeten om te zien of er sprake is van hoge ontstekingswaarden. Maar hiermee kun je niet per definitie aantonen dat er bacteriën in het spel zijn. Dit kan ook bij andere ontstekingen hoog zijn. Maar je kunt natuurlijk aan je arts vragen welk apparaatje het is, ik ben wel benieuwd.Marie41 schreef: ↑28 feb 2024 13:31Onze huisarts heeft een apparaatje waarmee hij aan een druppel bloed kan aflezen of er sprake is van een bacteriële infectie of niet. Zo kan je zien of er een bacteriële infectie aanwezig is in je lichaam. Ideaal! Zo krijg je niet onnodig een ab kuur en loop je ook niet onnodig door met een infectie.
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dit is de test waar je het over hebt. Maar dit is alleen om te bepalen of er bij luchtwegeninfecties sprake is van bacterie of virus. https://www.henw.org/artikelen/crp-snel ... e-praktijk
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Geen idee of dit de test is welke onze huisarts heeft. De keer dat het bloed van mn zoontje getest was, was in ieder geval niet voor zn luchtwegen. Hij vertelde dat het apparaat kan meten of er sprake is van een bacteriële infectie. Onze huisartsenpost gebruikt ook hetzelfde apparaat als onze huisarts. Ze zijn er erg blij mee.Luna MKS schreef: ↑28 feb 2024 14:01Dit is de test waar je het over hebt. Maar dit is alleen om te bepalen of er bij luchtwegeninfecties sprake is van bacterie of virus. https://www.henw.org/artikelen/crp-snel ... e-praktijk
Ok, maar ik denk wel dat dit het apparaat is. Dit kan namelijk ook bij andere symptomen dan enkel klachten van de luchtwegen bepalen of er sprake is van verhoogde waarden. En of er dan sneller gedacht moet worden aan een bacteriële infectie of iets anders. Maar vaak dus gebruikt bij klachten als hoesten.Marie41 schreef: ↑28 feb 2024 14:56Geen idee of dit de test is welke onze huisarts heeft. De keer dat het bloed van mn zoontje getest was, was in ieder geval niet voor zn luchtwegen. Hij vertelde dat het apparaat kan meten of er sprake is van een bacteriële infectie. Onze huisartsenpost gebruikt ook hetzelfde apparaat als onze huisarts. Ze zijn er erg blij mee.Luna MKS schreef: ↑28 feb 2024 14:01Dit is de test waar je het over hebt. Maar dit is alleen om te bepalen of er bij luchtwegeninfecties sprake is van bacterie of virus. https://www.henw.org/artikelen/crp-snel ... e-praktijk
In ieder geval wel positief, want er is in het verleden teveel ab voorgeschreven en ik kan het weten...
Heel veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi dames,
Late reactie, was even uitgecheckt om me te focussen op het positieve en op mezelf.
Ik werd een beetje gek van alle tegenstrijdigheden. Even ter verduidelijking: ik heb niet het advies van mijn HA genegeerd. Mijn huisarts wist niet wat ze ermee moest en zag ook dat pus en zei: tja kweet niet, misschien kunnen we sl starten met ab maar of dat zinvol is...? En aangezien ik dus geen ziekte verschijnselen heb en zij dat ook zo zag ervoor gekozen dag niet te doen. Zou namelijk al mijn 4e kuur worden in een jaar. Als het niet hoeft...
De pc die ik die middag zag was helemaal niet zo bezorgd, alleen hij wilde me wel gaan helpen de wond te dichten. Nog 2 weken afwachten dus en als t dan niet beter gaat, onder verdoving reinigen.
Echter lijkt het wel iets beter te gaan. Er komt sinds een dag of 3 beduidend minder pus uit en de wond lijkt droger te worden. Ik krijg voorzichtig meer vertrouwen dat het dicht gaat
Echter die vriendin die wondverpleegkundige is die waarschuwt steeds dat het aan de oppervlakte al dicht kan gaan en dat er dan daarboven een abces kan ontstaan. Ik probeer dat een beetje naast me neer te leggen, want misschien kan het ook gewoon goed gaan, haha. Ik heb geen zin om continu van het ergste uit te gaan.
Morgen kan ik denk ik de uitslag van de swab krijgen en verder focus ik me gewoon op positieve dingen
Hoe is het met jullie?
Late reactie, was even uitgecheckt om me te focussen op het positieve en op mezelf.
Ik werd een beetje gek van alle tegenstrijdigheden. Even ter verduidelijking: ik heb niet het advies van mijn HA genegeerd. Mijn huisarts wist niet wat ze ermee moest en zag ook dat pus en zei: tja kweet niet, misschien kunnen we sl starten met ab maar of dat zinvol is...? En aangezien ik dus geen ziekte verschijnselen heb en zij dat ook zo zag ervoor gekozen dag niet te doen. Zou namelijk al mijn 4e kuur worden in een jaar. Als het niet hoeft...
De pc die ik die middag zag was helemaal niet zo bezorgd, alleen hij wilde me wel gaan helpen de wond te dichten. Nog 2 weken afwachten dus en als t dan niet beter gaat, onder verdoving reinigen.
Echter lijkt het wel iets beter te gaan. Er komt sinds een dag of 3 beduidend minder pus uit en de wond lijkt droger te worden. Ik krijg voorzichtig meer vertrouwen dat het dicht gaat
Echter die vriendin die wondverpleegkundige is die waarschuwt steeds dat het aan de oppervlakte al dicht kan gaan en dat er dan daarboven een abces kan ontstaan. Ik probeer dat een beetje naast me neer te leggen, want misschien kan het ook gewoon goed gaan, haha. Ik heb geen zin om continu van het ergste uit te gaan.
Morgen kan ik denk ik de uitslag van de swab krijgen en verder focus ik me gewoon op positieve dingen
Hoe is het met jullie?
HoiMomof2023 schreef: ↑04 mar 2024 21:01Hoi dames,
Hoe is het met jullie?
Ik breek even in met mijn eigen ervaring.Ik heb na de laatste keer lipofilling helaas een abces ontwikkeld in mijn rechterborst wat open gemaakt moest worden en gespoeld op de operatiekamer. Ik moest daarna thuis de wond open houden met een gaasje en twee maal daags de wond spoelen. Daarnaast elke week controle bij de plastisch chirurg.
Je vriendin heeft inderdaad gelijk, het kan zijn bij een ontsteking dat de huid zich eerder sluit dan dat de wond dichtgroeid. Bij mij moest ik daarom spoelen en de wond juist open houden.
Ik kan jou geen advies geven over jouw situatie, maar je zou je vriendin kunnen laten kijken of tussendoor advies vragen aan de pc als je het niet vertrouwd. Niet te bang zijn om te 'zeuren' , snel aan de bel trekken als je denkt dat het niet helemaal goed gaat.
Een stukje geruststelling : ook al stond mijn wond best ver open (is opengemaakt bij het spoelen van het abces) het is uiteindelijk na een paar weken heel mooi genezen en er is nu alleen een klein rood streepje te zien.
Beterschap.
groetjes
Kaatje
PS.
CRP geeft inderdaad ontstekingswaarde aan in het bloed, dat kan bij luchtweginfecties. Vooral bij kinderen is het handig om te zien of het een virus is (=lage crp ->geen antibiotica) of een bacterie (hoge crp) wat kan duiden op longontsteking. Maar ook bij andere bacteriële ontstekingen zoals een blaasonsteking, blinde darm of colitis kan CRP bepaald worden. (ik ben helaas ervaringsdeskundige met veel ontstekingen) Het wordt dus lang niet altijd ingezet bij luchtweginfecties. Bij een virusinfectie is het CRP een klein beetje verhoogd maar bij een bacterie infectie juist flink verhoogd.
10-11-1994 borstvergroting met 225 cc PIP voor de spier
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Explanatie en lipofilling door Dr Roossink JvG 28-09-2022
Lieve Kaatje, dank je voor je ervaring. Misschien kun je daar een apart topic over schrijven en dan alles opschrijven van begin tot eind. En als je foto's had gemaakt van hoe de wond er eerst uitzag en hoe het is geworden, kun je ze eventueel in het afgeschermde deel zetten. Zo hebben anderen er iets aan. Vrouwen zijn altijd heel bang dat het niet meer goedkomt. Ik probeer ze gerust te stellen, maar met voorbeelden en foto's is dat makkelijker.Kaatje61 schreef: ↑05 mar 2024 12:02
Hoi
Ik breek even in met mijn eigen ervaring.Ik heb na de laatste keer lipofilling helaas een abces ontwikkeld in mijn rechterborst wat open gemaakt moest worden en gespoeld op de operatiekamer. Ik moest daarna thuis de wond open houden met een gaasje en twee maal daags de wond spoelen. Daarnaast elke week controle bij de plastisch chirurg.
Je vriendin heeft inderdaad gelijk, het kan zijn bij een ontsteking dat de huid zich eerder sluit dan dat de wond dichtgroeid. Bij mij moest ik daarom spoelen en de wond juist open houden.
Ik kan jou geen advies geven over jouw situatie, maar je zou je vriendin kunnen laten kijken of tussendoor advies vragen aan de pc als je het niet vertrouwd. Niet te bang zijn om te 'zeuren' , snel aan de bel trekken als je denkt dat het niet helemaal goed gaat.
Een stukje geruststelling : ook al stond mijn wond best ver open (is opengemaakt bij het spoelen van het abces) het is uiteindelijk na een paar weken heel mooi genezen en er is nu alleen een klein rood streepje te zien.
Beterschap.
groetjes
Kaatje
PS.
CRP geeft inderdaad ontstekingswaarde aan in het bloed, dat kan bij luchtweginfecties. Vooral bij kinderen is het handig om te zien of het een virus is (=lage crp ->geen antibiotica) of een bacterie (hoge crp) wat kan duiden op longontsteking. Maar ook bij andere bacteriële ontstekingen zoals een blaasonsteking, blinde darm of colitis kan CRP bepaald worden. (ik ben helaas ervaringsdeskundige met veel ontstekingen) Het wordt dus lang niet altijd ingezet bij luchtweginfecties. Bij een virusinfectie is het CRP een klein beetje verhoogd maar bij een bacterie infectie juist flink verhoogd.
Gelukkig is niet iedere situatie hetzelfde. Bij Momof is er gelukkig geen sprake van een abces. En als dit wel zou gebeuren, dan was dit al eerder gebeurd. De wond is juist aan het genezen.
Ik denk dat een belangrijke aanwijzing is dat er toch iets niet helemaal goed
is bij haar. Een laag ijzergehalte staat meestal niet op zichzelf en als je tekorten hebt in nutriënten, dan is de wondgenezing vertraagd. Dus ik vind het eerlijk gezegd niet vreemd dat dit gebeurt en vind het apart dat artsen daar geen aandacht aan geven. Dat de ha niet uitzoekt waarom ze een te laag ijzer heeft en of er meer niet goed is.
Wat de CRP betreft had ik het over de test die gebruikt wordt bij de huisarts waar Marie41 over begon. Niet over CRP in het algemeen. CRP is een eiwit dat in het bloed verhoogd zichtbaar is bij vele soorten ontstekingen en niet alleen bij infecties met bacteriën.
De vingerpriktest wordt in de huisartsenpraktijk met name gebruikt om onderscheid te maken tussen een luchtweginfectie door bacteriën of virussen aangezien het onderscheid in deze situaties vaak moeilijk te maken is. Zo zal er ook minder snel onnodig antibiotica worden voorgeschreven. Natuurlijk wordt deze test voor meer ingezet, met name in situaties
waar de arts wat meer wil weten over bepaalde symptomen die op meerdere aandoeningen kunnen wijzen. Maar CRP meting is eigenlijk niet voldoende en niet veelzeggend als je niet meer waarden meet.
Wisten jullie trouwens dat er bij vele vrouwen juist geen verhoogde CRP in het bloed zichtbaar is en vrouwen wel ernstig ziek zijn en ook vele ontstekingen hebben? Maar dit geldt ook ook voor anderen die nooit implantaten hebben gehad. Ik kan zo een voorbeeld noemen van iemand met reumatoïde artritis die weer aan de reumaremmers moet waarbij CRP niet beduidend verhoogd is.
Bovenstaande was enkel om te laten zien wat ik bedoelde in mijn eerdere berichten meer niet, want het is ook wel een beetje off topic.
Ik ben blij dat je hersteld bent van de complicatie na lipofilling, lieve Kaatje. En hopelijk wil je jouw ervaring nog uitgebreid met ons delen. Je zou anderen enorm helpen. Vaak vertellen vrouwen wel over hun complicatie, maar komen dan niet meer terug om te updaten. Dat vinden we echt jammer.
Lieve Momof, fijn dat het de goede kant op gaat! Hopelijk kom je erachter wat er mis is en waarom je ijzer te laag is. En of er meer niet goed zit. Had je nog aan Floradix gedacht? Het fijne daaraan is dat er meer in zit dan alleen ijzer. En dit helpt met de opname en werking van het ijzer.
Sterkte en laat maar weten wat er uit de kweek kwam. Ik ben wel benieuwd.
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Lieve dames
Ik heb nooit meer gereageerd of een update gegeven, terwijl jullie altijd zo lief met mij hebben meegedacht!
Geen nieuws is goed nieuws gold hier gelukkig ook..
na mijn laatste bericht is de wond idd helemaal dicht gegaan en dat is echt al een tijd geleden en ik heb verder geen problemen meer gehad. Yay! Ik beschouw mijn borsten als volledig genezen, al zal er van binnen vast nog wel eea geheeld worden. De bult in mijn rechterborst waar ik het topic voor opende is ook helemaal weg. Dat zal toch echt die holte gevuld met oud bloed zijn geweest die ik zo kon voelen, aangezien die hematoom super groot was en tot hoogte van mn tepel doorliep
Borsten zien er prima uit. Ze hangen ja, missen volume bovenop. Kan me eigenlijk heel weinig schelen... het is een ruime B cup. Vriendinnen zien geen verschil zeggen ze. Ik wel hoor haha, maar ik heb er geen moeite voor. Hoe mijn borsten waren met de siliconen er nog in waren ze groot en wat hangend, en dat vond ik ook niet per se charmant.
Wat ik wel vreemd vind, is dat ik een soort van het gevoel heb alsof mijn borsten een lichaamsdeel zijn geworden die niet meer bij me horen. Ik raak ze liever niet aan, wil er niet naar kijken. En dat heeft dus niets te maken met dat ik het niet mooi vind oid. Ik merk dat ik door al dat obsessieve gedoe met mn borsten een soort afkeer ertegen heb gekregen; wat mij betreft hebben ze geen enkele functie en kunnen ze me op termijn alleen maar mogelijk ziek maken of iets. Zijn dit bekende gevoelens, of is dit gewoon weer iets wat bij mij hoort?
Ik twijfel of ik nog eens een mri wil maken binnenkort om te kijken hoe het daar van binnen gaat, maar daar gaat denk ik sowieso mijn HA niet aan meewerken aangezien ik verder geen enkele reden heb daarvoor. Ik had gebeld naar zo'n privé kliniek voor een mri tegen betaling, maar dan moest ik helemaal naar Duitsland. Op dag 15 van je cyclus en contrastvloeistof ook nog. Vond ik wel heel veel gedoe allemaal...
Ik heb nooit meer gereageerd of een update gegeven, terwijl jullie altijd zo lief met mij hebben meegedacht!
Geen nieuws is goed nieuws gold hier gelukkig ook..

Borsten zien er prima uit. Ze hangen ja, missen volume bovenop. Kan me eigenlijk heel weinig schelen... het is een ruime B cup. Vriendinnen zien geen verschil zeggen ze. Ik wel hoor haha, maar ik heb er geen moeite voor. Hoe mijn borsten waren met de siliconen er nog in waren ze groot en wat hangend, en dat vond ik ook niet per se charmant.
Wat ik wel vreemd vind, is dat ik een soort van het gevoel heb alsof mijn borsten een lichaamsdeel zijn geworden die niet meer bij me horen. Ik raak ze liever niet aan, wil er niet naar kijken. En dat heeft dus niets te maken met dat ik het niet mooi vind oid. Ik merk dat ik door al dat obsessieve gedoe met mn borsten een soort afkeer ertegen heb gekregen; wat mij betreft hebben ze geen enkele functie en kunnen ze me op termijn alleen maar mogelijk ziek maken of iets. Zijn dit bekende gevoelens, of is dit gewoon weer iets wat bij mij hoort?
Ik twijfel of ik nog eens een mri wil maken binnenkort om te kijken hoe het daar van binnen gaat, maar daar gaat denk ik sowieso mijn HA niet aan meewerken aangezien ik verder geen enkele reden heb daarvoor. Ik had gebeld naar zo'n privé kliniek voor een mri tegen betaling, maar dan moest ik helemaal naar Duitsland. Op dag 15 van je cyclus en contrastvloeistof ook nog. Vond ik wel heel veel gedoe allemaal...
Hoi lieve meid, wat fijn om van je te horen. Blij dat alles goed gaat met je.
Ik had niets anders verwacht.
Nee, ha zal alleen een MRI laten doen als daar een noodzaak voor is. Een MRI is een duur onderzoek en jij hebt al meerdere onderzoeken aan je borsten gehad. In feite heeft het geen toegevoegde waarde op dit moment en ik zou ermee wachten. Je bent ook nog jong, dus maak je niet al teveel zorgen. En als er resten siliconen in zaten, dan was dit ook al gezien.
Bij mij gaat het wel. Maar heb het iedere dag erg druk. Je wilt niet weten hoeveel druk er op mantelzorgers is van steeds ouder wordende ouders die ziek zijn. En ik houd mijn hart vast met het aankomende kabinet en alle bezuinigingen (WMO ed). Het is echt niet te doen. Gelukkig heb ik ook mijn eigen projecten waar ik mee bezig ben en die mij blij maken. Ik heb jarenlang gewacht op iets wat ik nu echt probeer te realiseren in mijn eentje. Ik heb alles in me om dat te kunnen, maar de weg is zwaar geweest. Ben er al 1 jaar mee bezig en heb helaas ook veel tegenslag hierin meegemaakt. Maar ik geef niet op.
De dagen zijn mooi nu. Ik kan echt genieten van mijn tuin op dit moment. Ik heb een hele groene tuin met veel bomen en vele vogeltjes. Heerlijk! En de allerliefste buren. Mijn buurvrouw en ik zijn al 23 jaar vriendinnen. Ze is een soort 2e moeder en dat is zo waardevol!

Zo maar weer naar mijn ouders toe. Eerst wat boodschappen voor ze halen. De zorg aan pa is erg zwaar geworden voor ons. Hij heeft Parkinsonisme naast alle andere ellende. Maar de Parkinsonisme geeft de meeste beperkingen. Gelukkig heb ik wel steeds meer zorg van buitenaf ingezet, omdat het niet meer te doen was.
Geniet van deze mooie Pinksteren.

Nee, ha zal alleen een MRI laten doen als daar een noodzaak voor is. Een MRI is een duur onderzoek en jij hebt al meerdere onderzoeken aan je borsten gehad. In feite heeft het geen toegevoegde waarde op dit moment en ik zou ermee wachten. Je bent ook nog jong, dus maak je niet al teveel zorgen. En als er resten siliconen in zaten, dan was dit ook al gezien.
Bij mij gaat het wel. Maar heb het iedere dag erg druk. Je wilt niet weten hoeveel druk er op mantelzorgers is van steeds ouder wordende ouders die ziek zijn. En ik houd mijn hart vast met het aankomende kabinet en alle bezuinigingen (WMO ed). Het is echt niet te doen. Gelukkig heb ik ook mijn eigen projecten waar ik mee bezig ben en die mij blij maken. Ik heb jarenlang gewacht op iets wat ik nu echt probeer te realiseren in mijn eentje. Ik heb alles in me om dat te kunnen, maar de weg is zwaar geweest. Ben er al 1 jaar mee bezig en heb helaas ook veel tegenslag hierin meegemaakt. Maar ik geef niet op.
De dagen zijn mooi nu. Ik kan echt genieten van mijn tuin op dit moment. Ik heb een hele groene tuin met veel bomen en vele vogeltjes. Heerlijk! En de allerliefste buren. Mijn buurvrouw en ik zijn al 23 jaar vriendinnen. Ze is een soort 2e moeder en dat is zo waardevol!
Zo maar weer naar mijn ouders toe. Eerst wat boodschappen voor ze halen. De zorg aan pa is erg zwaar geworden voor ons. Hij heeft Parkinsonisme naast alle andere ellende. Maar de Parkinsonisme geeft de meeste beperkingen. Gelukkig heb ik wel steeds meer zorg van buitenaf ingezet, omdat het niet meer te doen was.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Luna MKS schreef: ↑19 mei 2024 10:07Hoi lieve meid, wat fijn om van je te horen. Blij dat alles goed gaat met je.Ik had niets anders verwacht.
![]()
Dag lieve dame!
Wat moet dat zwaar en moeilijk zijn om vandaag de dag mantelzorger te zijn over je eigen ouders. Mag ik vragen hoe oud je bent? En je ouders?
Schandalig idd hoe het vandaag de dag geregeld is. En dan te bedenken dat de mensen die nu zorg nodig hebben, altijd keihard gewerkt hebben. Toen ik 17 was had ik een bijbaantje in de thuiszorg. Ik maakte schoon en kletste lekker met die mensen. Ik vond het fantastisch en heb 't mn hele studietijd gedaan. Gedurende de jaren zijn veel mensen toen al teruggezet in indicatie van zorguren. Veel begonnen met 3 uur pw maar uiteindelijk om de week of Veel minder uren. Ik denk personeelstekort of vergrijzing? Erna stopte ik en ging ik werken vanaf mijn 24e in de sector waarvoor ik gestudeerd heb.
Mijn oma is 90 en heeft ook lang moeten wachten op zorg. Maar dan hebben we het over schoonmaak, iets wat familie wel kan overnemen. Veel mensen hebben natuurlijk veel intensievere zorg nodig dan dat. En dit ligt een enorme druk neer oo kinderen, zoals nu bij jou het geval is.
Heb je broers en/of zussen waarmee je deze zorg(en) kunt delen?
Liefs voor jou. Idd een prachtige dag! Dol op lente en zomer
Nou, voor mij is schoonmaken ook teveel...want ik ben ook niet volledig gezond... Integendeel zelfs, maar mijn kracht is mijn geest, net als die van ma, mijn lieve buurvrouw en mijn lieve collega's. Ik word echt omringd door de sterkste vrouwen ter wereld.
Mijn vader is 9 jaar jonger dan jouw oma, maar zijn ziekte is erg invaliderend en progressief. Bij Parkinsonisme gaat dit erg snel.
De wachttijden bij de WMO en de WLZ zijn echt bizar! En het wordt alleen maar erger...
Hoop dat je lekker geniet van je dag!

Mijn vader is 9 jaar jonger dan jouw oma, maar zijn ziekte is erg invaliderend en progressief. Bij Parkinsonisme gaat dit erg snel.
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Daar heb je zeker gelijk in Luna! Schoonmaken is wel degelijk heel zwaar werk en niet mogelijk voor iedereen om er maar ff naast te doen. Schandalig dat je zelfs met zoiets ernstigs als parkinson zolang moet wachten op de zorg die je nodig hebt. Ik hoop dat je toch een mooie dag hebt gehad gisteren <3Luna MKS schreef: ↑19 mei 2024 17:02Nou, voor mij is schoonmaken ook teveel...want ik ben ook niet volledig gezond... Integendeel zelfs, maar mijn kracht is mijn geest, net als die van ma, mijn lieve buurvrouw en mijn lieve collega's. Ik word echt omringd door de sterkste vrouwen ter wereld.
Mijn vader is 9 jaar jonger dan jouw oma, maar zijn ziekte is erg invaliderend en progressief. Bij Parkinsonisme gaat dit erg snel.De wachttijden bij de WMO en de WLZ zijn echt bizar! En het wordt alleen maar erger...
![]()
Daar kunnen de instanties ook niets aan doen... Er is te weinig personeel en er zijn te weinig middelen.Momof2023 schreef: ↑20 mei 2024 08:10Daar heb je zeker gelijk in Luna! Schoonmaken is wel degelijk heel zwaar werk en niet mogelijk voor iedereen om er maar ff naast te doen. Schandalig dat je zelfs met zoiets ernstigs als parkinson zolang moet wachten op de zorg die je nodig hebt. Ik hoop dat je toch een mooie dag hebt gehad gisteren <3
Bij mijn vader speelt er heel veel overigens. Parkinsonisme is eigenlijk nog erger dan alleen Parkinson. Hoewel dat al erg genoeg is. Bij hem is er ook sprake van dementie en dit alles komt weer door de diabetes. Het is bewezen dat mensen met diabetes een predispositie hebben voor het ontwikkelen van dementie en Parkinson. Mijn vader heeft sinds zijn jonge jaren diabetes. En bij hem zeker niet omdat hij een ongezonde leefstijl had of overgewicht. Integendeel, vader was topfit toen de diagnose kwam. Helaas zit de aanleg hiervoor bij ons in de genen.
Ik heb een mooie dag gehad. Ik ben dankbaar voor alle kleine dingen in mijn leven.
Liefs!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~