Onderzoek naar kanker bemoeilijkt door cysten na siliconen lekkage en explantatie met lipofilling

Lees informatie of stel vragen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 feb 2024 10:52

Deze dame kreeg meteen lipo met explantatie. Het vet stierf af en ze had heel veel calcificaties in de borst. Hierdoor werd het onderzoek naar kanker bemoeilijkt.

Het ontstaan van calcificaties is een risico bij lipofilling. Hoe meer vet afsterft, hoe meer calcificaties in de borsten. Zie onze meest gestelde vragen topic.

Deze dame vroeg mij of ik haar verhaal wilde delen om de vrouwen ervan bewust te maken dat lipofilling ook niet zonder risico's is. En dat klopt! Denk altijd goed na voordat je dit laat doen. Je kunt altijd overwegen eerst de implantaten te laten verwijderen en later kijken of lipofilling wel echt nodig is. Niet iedereen hoeft lipofilling te doen, vaak is het echt niet nodig.
Hi Luna,

Misschien goed om te delen op de pagina…
De combinatie van siliconen en lipofilling daarna maken dat op PET scan en MRI in mijn borsten het weefsel geheel zwart uitslaat. Net als de tumor. Dit houdt dus in dat als je borstkanker krijgt of onderzoek hiernaar de tumor mogelijk niet in beeld gebracht kan worden met de meest geavanceerde apparatuur. Alleen met een echo is het bij mij gelukt, die veel minder precies kan zien hoe groot en diep een tumor is en ook niet geschikt is om uit te sluiten of het op andere plekken in de borst zit.

Over lipofilling dus ook heel goed nadenken voor je er aan begint. Al mijn vet was binnen 3 mnd afgebroken maar ik heb met de 2 vergrotende ingrepen mijn kans verpest op goede controle nu ik borstkanker heb.

Groetjes W
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Plaats reactie

Terug naar “Informatie en vragen lipofilling”