Vervolg Fliertje: verwijdering Monoblocs

Lees of deel ervaringen.
Fliertje

Ongelezen bericht 14 jan 2021 11:22

Dag allen,
Hartelijk dank voor alle reacties, en zoals ik verwachtte blijken meerdere vrouwen dezelfde problemen als ik te hebben gehad of hebben die nog. Nu na 2 jaar explantatie zijn de gevolgen van de monoblocs dagelijks aanwezig in de vorm van blaasaandoeningen, spier- en gewrichtspijnen. De moeheid is verdwenen. Momenteel ben ik onder behandeling van een uroloog en internist. Na blaasonderzoek is afname van urinevolume gebleken.
Na veel gezoek en het lezen van onderzoeken stuitte ik op een CMC onderzoek op honden. Uitslag van het onderzoek "na herhaaldelijk intraveneus toedienen van CMC observeerden de onderzoekers ernstige effecten die werden gekenmerkt door een progressieve afname van het urinevolume en de aanwezigheid van albumine en rode -en witte bloedcellen". Op grond daarvan zal ik mijn uroloog vragen om verder onderzoek te doen.
Uiteraard ben ik benieuwd of anderen ook dergelijk blaasaandoeningen hebben (zoals meerdere blaasontstekingen en overmatige aandrang tot plassen en minder urinevolume).
Fliertje
Muisje

Ongelezen bericht 14 jan 2021 14:19

Hoi Fliertje,

Ik heb geen blaasontstekingen, maar kan wel mijn plas niet meer zo goed ophouden, dacht dat dat door mijn leeftijd komt. Moet vaker plassen en moet dan ook echt meteen gaan.
Mijn grootste klacht zijn mijn darmen en mijn moeheid. Maar mijn explantatie is pas 4 maanden geleden dus hoop dat dit nog gaat verbeteren.

Groetjes Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Mar3kids

Ongelezen bericht 14 jan 2021 16:51

Muisje schreef:
14 jan 2021 14:19
Hoi Fliertje,

Ik heb geen blaasontstekingen, maar kan wel mijn plas niet meer zo goed ophouden, dacht dat dat door mijn leeftijd komt. Moet vaker plassen en moet dan ook echt meteen gaan.
Mijn grootste klacht zijn mijn darmen en mijn moeheid. Maar mijn explantatie is pas 4 maanden geleden dus hoop dat dit nog gaat verbeteren.

Groetjes Mieke
O dat heb ik ook dat ik veel naar de wc moet en ook niet goed meer kan ophouden. Dacht ook komt door leeftijd en 3 zwangerschappen nooit de link gelegd.....
X
Zusss

Ongelezen bericht 14 jan 2021 17:00

Wat heftig, de monoblocs zijn minstens zo schadelijk.
Heb je een link van het artikel die je kunt plaatsen en dit bij de fabrikant in NL neergelegd?
In 2020 bevrijd na 20 jaar ☯️
Op naar een gezond(er) lichaam ⚖
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die explantatie deden”