Explantatie monoblocs van Baja door dr. van der Hulst

Lees of deel ervaringen.
Baja

Ongelezen bericht 25 sep 2019 20:57

Hallo allemaal,
Het is zover, ze zijn vanmorgen eruit.... , ik ben zo duf als konijn. Ik kan op dit moment geen uitgebreiden verslag schrijven, ik wilde toch een en ander laten weten. Ik ben moeilijk uit de narcose gekomen pas na drie uur na de operatie was ik wakker. Had veel pijn met ademhalen en kramp in mijn linkere kant van mijn borstbeen. Ik heb na de operatie geen behandelende arts meer gezien, wel vervangende en zij kon me niet veel vertellen over de operatie dat hoor ik waarschijnlijk morgen tijdens de afspraak . Dat vind ik namelijk echt niet fijn want ik weet nog steeds niet hoe is de operatie verlopen vooral ivm met kapsel is het uit of niet weet ik dus niet!!! Ik heb implantaten wel meegekregen ze zijn intact en wegen nog steeds 320 cc per stuk. Ik heb beha meegenomen maar ze hebben toch hele strakke band omgedaan waarschijnlijk was ik te plat voor de beha :((. Ik heb voorzichtig gekeken en mijn tepels zijn een beetje ingedeukt, is het normaal?? Ik voel me beroerd en verdrietig .....
Essi

Ongelezen bericht 25 sep 2019 21:04

Lieve Beja,
Wat rot voor je dat het zo is gegaan. Ik snap dat dit heel vervelend voor je is. Ik weet niet welke arts het heeft gedaan, maar je had wel even een verslagje van de operatie mogen verwachten zeg!
Er zijn artsen die strak in tap en en andere kiezen voor een b.h
Ik kan niet zeggen wat de reden is hoe jij nu hebt wat je hebt.
Schrik niet van je eerste aanblik. Tepels zakken inderdaad even gek weg in je borst. Maar geef het de tijd. We weten dat borsten de eerste tijd/dagen,weken, maanden na de explantatie echt bij moeten komen. Ze gaan "fluffen" Let maar op. Ik hoop dat je niet al te verdrietig bent. We zijn er voor je hier op het forum. Succes meid.
Dikke knuffel essi
Baja

Ongelezen bericht 25 sep 2019 21:35

Dankjewel Essi 😘, ik hoop dat ik morgen beter voel en minder pijn heb, ik moest net overgeven :( en heb nog meer pijn ga zo pijnstillers in nemen. Vanwege stevige spierpijn en borstbeen pijn heb ik vermoeden dat hij kapsel ook heeft uitgehaald ik heb ook drains en twee flessen daaraan hangen, zit niet veel vocht/bloed in dus hoop dat drains morgen eruit gehaald kunnen worden ❤️
Luna MKS

Ongelezen bericht 25 sep 2019 21:48

Ach lieverd, ik wist niet dat je geopereerd moest worden!☹
Ik wens je heel veel sterkte!!!🦁 Laat je lekker vertroetelen! ❤

Heel veel liefs en kusjes,
Luna😘💕

Gefeliciteerd met je bevrijding!!!🥳
Dr. van der Hulst is een zeer zeer goede arts hoor alles komt goed!!!👍
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Moeke

Ongelezen bericht 25 sep 2019 22:06

Hi Baja,

Wat fijn dat het achter de rug is!
Wel ontzettend vervelend dat je niet precies gehoord hebt wat er gedaan is maar dat hoor je dan morgen inderdaad wel. En wat naar die pijn en misselijkheid. :(
Zal niet heel makkelijk worden vannacht om te slapen voor je maar misschien scharrel je toch wat uurtjes bij elkaar.
Heb je ook een maagbeschermer bij de pijnstillers? Of zetpillen?
Ik was wel blij met de drains, ongemakkelijk maar ook heel doeltreffend. Dat idee maakte een hoop goed!
En hé, je bent bevrijdt!!
Je borsten zien er de eerste dagen nog niet uit, daar moet je echt niet van schrikken. Dat gaat nog heel erg bijtrekken, echt!

Liefs, Moeke
It's time to change the world!

Voor veel vragen en antwoorden kun je hier terecht:
viewtopic.php?f=208&t=2033
Heb je lichamelijke klachten door je implantaten, meld dit dan hier:
https://www.rivm.nl/meldpunt-bijwerkingen-implantaten
Heb je klachten over de zorg die je kreeg meld dit dan hier:
https://www.landelijkmeldpuntzorg.nl/burger/home
N.a.v. de uitzending van Radar bestaat er de mogelijkheid om ook hier een klacht te melden:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... -bij-icij/
billy91

Ongelezen bericht 25 sep 2019 22:37

Baja schreef:
27 jun 2019 14:09
Hallo, ik ben Baja
Ik heb mijn implantaten al 11 jaar, (monobloc hydrogel 320cc), sinds twee jaar heb ik te veel witte bloedcellen (B leukocyten) en vergrote kliertjes in mijn hals. Zoals mijn arts heeft uitgelegd mijn immuunsysteem ruimt witte bloedcellen niet voldoende op. Ik heb verder nergens ontsteking, kans is er dat ik later leukemie cll kan krijgen. Ik heb mijn implantaten laten onderzoeken, ze zijn intact en ze zien er goed uit. Toch heb ik twijfels dat het door mijn implantaten komt. Ik was al op consult in België, en pc gaf aan dat mijn klachten kunnen niet door implantaten zijn maar 100 %zeker wist hij natuurlijk niet.
Mijn vraag is: is er misschien iemand die de zelfde klachten heeft of heeft gehad en na de explantatie klachten zijn verdwenen?
Alvast bedankt,

Ik heb deze klachten! Lymfeklieren met name in liezen gezwollen en ook iets te veel leuko’s, maar soms ook juist te weinig. Ik ben 5 weken PO en de lymfeklieren in mijn liezen zijn rustiger. Verder qua leuko’s weet ik het niet.
Susana

Ongelezen bericht 25 sep 2019 22:47

Hoi Baja,
Zo te lezen zware dag achter de rug maar wat fijn dat je bevrijdt bent van de silicone spul!
De eerste dagen zijn de borsten niet op zijn best, ze moeten ook bijkomen van de zware kost!!! Gun ze de tijd!! En jij ook!! Lekker uitrusten om goed te kunnen herstellen 🍀🌸🌻💜
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Muisje

Ongelezen bericht 26 sep 2019 07:34

Hoi Baja,

Wat fijn dat ze eruit zijn! Wel vervelend dat je je zo slecht voelde, hoop dat het nu wat beter met je gaat. Ben je in de kliniek geopereerd of in het ziekenhuis? Ik ga ook naar dr. van der Hulst, zal wel zeggen dat ik na de OK wel wil dat hij me komt vertellen wat er precies gedaan is, niet pas de dag erna.
Zijn jou protheses nog blauw?
Nu goed gaan herstellen, knap goed op en houdt ons op de hoogte.

Knuffel Mieke
2010 monoblock Hydrogel implantatie.
Explantatie 2 september 2020 :D :D :D
2022 diagnose non hodgkin :cry: :cry: :cry:
Baja

Ongelezen bericht 26 sep 2019 08:13

Muisje schreef:
26 sep 2019 07:34
Hoi Baja,

Wat fijn dat ze eruit zijn! Wel vervelend dat je je zo slecht voelde, hoop dat het nu wat beter met je gaat. Ben je in de kliniek geopereerd of in het ziekenhuis? Ik ga ook naar dr. van der Hulst, zal wel zeggen dat ik na de OK wel wil dat hij me komt vertellen wat er precies gedaan is, niet pas de dag erna.
Zijn jou protheses nog blauw?
Nu goed gaan herstellen, knap goed op en houdt ons op de hoogte.

Knuffel Mieke
Nee protheses waren gewoon gelig, zat wel een duidelijk plooi die mij al jaren pijn deed onder mijn tepel. Ik ben opzicht tevreden over Dr van der Hulst, het viel wel tegen dat ik hem na de operatie niet kon spreken, er was ook geen afspraak gemaakt over drains. Ik ben geholpen via kliniek Mooi in Maastricht , de operatie zelf was in de ziekenhuis Sittard. Daar huren ze operatie ruimte. 😘
Baja

Ongelezen bericht 26 sep 2019 11:31

Ik heb net in de spiegel gekeken en ik schrok me heel erg :(( ik zie overal deuken het lijkt alsof mijn borsten plat en misvormd zijn😢😢. Ik raak een beetje in paniek ... ik wil alleen maar huilen ik heb zo’n spijt dat ik ooit bv heb laten doen
D-borah

Ongelezen bericht 26 sep 2019 11:49

Baja schreef:
26 sep 2019 11:31
Ik heb net in de spiegel gekeken en ik schrok me heel erg :(( ik zie overal deuken het lijkt alsof mijn borsten plat en misvormd zijn😢😢. Ik raak een beetje in paniek ... ik wil alleen maar huilen ik heb zo’n spijt dat ik ooit bv heb laten doen
Lieve Baja, je hebt het achter de rug, gefeliciteerd!!! :-) De eerste aanblik doet ons allemaal schrikken. We hebben ook een bepaald beeld van hoe het zou moeten zijn en zijn ronde bolle borsten gewend. Geef ze het voordeel van de twijfel. Ze hebben een hoop te verduren gehad al die jaren, het is dus heel normaal dat het er minder mooi uitziet en het borstweefsel weer haar eigen plek moet gaan vinden. Geef het tijd, draag lekker je postoperatieve bh, het zal er elke week beter uit gaan zien! Genezing en definitief resultaat kan wel tot een jaar duren.

Ik ben nu 7 weken post op, had ook monoblocs, ik schrok ook heel erg de tweede dag, ze waren ongelijk en ik had ook een deuk in mijn linkerborst. De ene plakte aan mijn ribben en de ander hing slap naar beneden als ik voorover boog. Ik was ook erg depri en had zelfs spijt van de explantatie! De deuk is nu langzaam aan het wegtrekken en ik ben nu echt heel blij met het resultaat! En ook trots op mijn borstjes dat ze dit allemaal hebben moeten doorstaan. Ik gun jou ook dat je straks tevreden bent, nu rustig herstellen, het komt echt goed!
Laatst gewijzigd door D-borah op 26 sep 2019 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- Beauty is only skin deep -
AmbervdV

Ongelezen bericht 26 sep 2019 11:55

Ik weet dat je er nu misschien niet heel erg in gelooft, maar het komt echt goed. Heb je ooit een lichaamsdeel gezien wat na een operatie meteen netjes en mooi was? Er is echt flink wat geweld gebruikt en je borsten moeten de tijd krijgen om te herstellen en bij te komen. Ik ben nu 3 maanden p.o. en over een paar dagen ben je meer gewend en trekt alles zoetjesaan weer bij. Maar zoals het spreekwoord zegt; tijd heelt alle wonden...
Kop op, je hebt de beste beslissing genomen die je maar kon bedenken!
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
D-borah

Ongelezen bericht 26 sep 2019 12:00

AmbervdV schreef:
26 sep 2019 11:55
Ik weet dat je er nu misschien niet heel erg in gelooft, maar het komt echt goed. Heb je ooit een lichaamsdeel gezien wat na een operatie meteen netjes en mooi was? Er is echt flink wat geweld gebruikt en je borsten moeten de tijd krijgen om te herstellen en bij te komen. Ik ben nu 3 maanden p.o. en over een paar dagen ben je meer gewend en trekt alles zoetjesaan weer bij. Maar zoals het spreekwoord zegt; tijd heelt alle wonden...
Kop op, je hebt de beste beslissing genomen die je maar kon bedenken!
Prachtig verwoord Amber! En het is écht zo Baja...tijd! Ik kan me niet eens meer voorstellen hoe het was om 24 jaar lang met die belachelijke dingen te hebben rond gelopen!
- Beauty is only skin deep -
AmbervdV

Ongelezen bericht 26 sep 2019 12:19

“Die belachelijke dingen” 😂
Dat is het dus. Ik moest net het LOTnummer zoeken en die staan dus gewoon op de implantaten. Ik dacht ”ik heb dus gewoon met plastic dingen rondgelopen met een nummer erop” Klinkt stom, maar dat had ik dus wel... 🙈 @D-borah
McGahn 410 style 295
Explantatie 21 juni 2019
Baja

Ongelezen bericht 26 sep 2019 12:28

Dankjewel voor jullie lieve reacties, het doet me echt goed!❤️❤️❤️ Fijn om te horen dat het uiteindelijk weer normaal gaat uitzien . Ik moet geduld hebben, ik zit al maanden in stress en nu Komen al die emoties los, mij man is lief en hij zorgt goed voor mij, morgen gaan misschien drains uit en ga me elke dag weer beter voelen 😘😘😘
Plaats reactie

Terug naar “Vrouwen die explantatie deden”