Hydroxychloroquine voor ontstekingsreacties, iemand ervaring?

Regulier en alternatief.
Natural me again

Ongelezen bericht 24 jan 2021 11:49

Lieve allemaal,

Inmiddels heb ik 7 maanden geleden mijn explantatie gehad, en mijn klachten zijn sterk afgenomen. Helaas merk ik dat zodra mijn weerstand lager is, ik alsnog ontstekingsreacties krijg. Mijn pols gaat weer pijn doen (al zet het niet meer zo door als toen ik implantaten had), en ik krijg ontstekingen in bijvoorbeeld mijn voorhoofdholtes, tandvlees, de wortels van mijn tanden of mijn huid.

Ik maak me vooral zorgen over die wortelontstekingen, en overweeg nu toch medicatie te gaan gebruiken. Mijn reumatoloog stelde hydroxychloroquine voor. Dit staat met name bekend als middel tegen reumatische arthritis. Nu ben ik heel benieuwd of dit ook zou werken tegen de andere ontstekingsreacties (voor alleen mijn pols zou ik het namelijk niet nemen). Heeft iemand ervaring met hydroxychloroquine, of eventueel een andere ontstekingsremmer?
Luna MKS

Ongelezen bericht 24 jan 2021 14:00

Er was al eens zo'n topic gestart waar ik daar iets over schreef.

Plaquenil (merknaam) wordt idd vaker voorgeschreven bij onze vrouwen. Toch zou ik daar wel erg voorzichtig mee zijn.
Ik zou graag zien dat vrouwen eens een goede alternatieve orthomoleculaire arts bezoeken en zich daar grondig laten onderzoeken op tekorten dan meteen te grijpen naar pillen van de farma die je echt alleen maar verder van huis zullen brengen. Ga ervan uit dat reguliere artsen in feite maar zeer beperkte kennis hebben over chronische klachten en ziekten. En vooral over onze ziekte.

Neem niet zomaar dingen aan van artsen meiden. Doe zelf onderzoek. Richt je op je voeding, leefstijl, beweging, ontspanning, zonlicht en aanvulling door supplementen. Om dit goed te doen, is grondig zelfonderzoek heel belangrijk.
Neem de regie over je eigen lichaam en gezondheid.

Artsen leren alleen symptomen te bestrijden dmv pillen uit de farma die ook weer allerlei bijwerkingen geven en waar je echt niet beter door gaat worden. Tijdelijk ok, maar verdiep je in je lichaam en klachten. En hoe je je lijf op 'natuurlijke' manier kunt ondersteunen.

In acute fases helpen pillen wel degelijk, ik gebruik ze ook, maar leer je lichaam kennen en hoe gezondheid werkt.
Jouw lichaam heeft een zelfherstellend, zelfbeschermd en zelfonderhoudend vermogen. Leer dat kennen. En je geest maakt daar deel van uit. Ook je geest kan balans terugbrengen.
Leer jezelf kennen. Leer te luisteren naar wat jouw lichaam jou vertelt en hoe je dat kunt ondersteunen.

Zijn je darmen wel in orde? Daar ligt vaak de sleutel. En zijn je vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren in orde? Daar ligt vaak de sleutel. En drink je voldoende water? Ook zeer belangrijk.

Sterkte lieve schat!!!❤❤❤

Natuurlijk had ik tussen haakjes, want alles is chemie (scheikundige verbindingen). Ook de stoffen uit de natuur. Maar wat ik bedoel is ondersteuning door stoffen waar je lichaam iets mee kan. Nutriënten en WATER! Velen zijn uitgedroogd zonder het te beseffen...
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 jan 2021 13:51

Hoi Natural Me Again, had je wat aan mijn bericht?
Hoop dat je je wilt verdiepen en onderzoek wilt doen.
Ik vraag dit aan alle vrouwen. Wij zijn verantwoordelijk voor ons eigen leven en onze gezondheid. Leg nooit het complete vertrouwen buiten jezelf of gericht op eenzijdige informatie. Of artsen die de farmaceutische industrie spekken. Doen ze heus niet met opzet, maar het systeem van de gezondheidzorg is daar op gefundeerd. En de farmaceutische industrie wil net als de implantaten industrie winst maken. En terwijl ze dit doen, veroorzaken ziekte ipv genezing, omdat aan alles 2 kanten zitten, en medicijnen altijd bijwerkingen geven en voor chronische schade kunnen zorgen. Ze gaan voorbij aan alles wat belangrijk is. Ze richten zich voornamelijk op symptomen. Maar echte gezondheid draait om het versterken van de natuurlijke menselijke vermogens.

Natuurlijk zijn medicijnen soms zeker noodzakelijk, zodat verdere schade aan het lichaam voorkomen kan worden. Denk maar aan auto-immuunreacties die voor schade van weefsels kunnen zorgen.
Toch blijft het ook in deze gevallen heel belangrijk om je niet enkel te richten op behandeling door medicatie. Maar ook al die andere aspecten mee te nemen in de behandeling.
Er zijn bijvoorbeeld vele studies gedaan naar het effect van voeding op auto-immuunziekten en ontstekingreacties. Op dit moment is er grootschalig onderzoek bezig bij Reade in Amsterdam.

Ik ben heel erg dankbaar dat mijn vader een hogere leeftijd heeft bereikt dan mijn oma. En deels komt dat door medicijnen en operatie. Maar toch weet ik dat hij veel gezonder zou zijn geweest en veel minder medicatie nodig zou hebben gehad, als er breder naar zijn ziekte en klachten werd gekeken.

Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Sterkte en succes!
Natural me again

Ongelezen bericht 27 jan 2021 20:50

Dank je wel!! Ja ik moest nog een antwoord schrijven, maar heb er zeker wat aan. Heb de huisarts gevraagd voor een bloedtest, inderdaad goed om even te kijken of alle waarden ok zijn. En ben ook weer begonnen met liposomale vitamine c, en na jouw bericht ook met omega 3 en vitamine d.

Ik weet niet of mijn darmen ok zijn. Ik heb daar niet specifiek last van, wel van misselijkheid. Heel vervelend heb dit al een jaar of zelfs langer, maar na mijn explantatie is het erger geworden. Volgens mij is het ook geen typische klacht die hoort bij het asia syndroom.

Voor mij zou een medicijn tegen ontstekingen echt als laatste redmiddel zijn. Als ik alles heb geprobeerd en niets anders werkt, want ontsteking na ontsteking hebben lijkt me ook niet goed. De dingen die jij noemt ga ik in ieder geval nog proberen. Dank je wel voor het meedenken :)
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 jan 2021 21:29

Misschien is het wel goed om een arts te zoeken die hier meer verstand van heeft, dus een orthomoleculair arts. Helaas hebben reguliere artsen heel weinig verstand van deze zaken en dan heb je er nog niet veel aan...

Het is altijd heel belangrijk om bepaalde vitaminen in combinatie te slikken, omdat je anders ook weer een verstoorde balans krijgt.
Zo kun je door enkel hoge dosering D te slikken zonder magnesium en vitamine K problemen krijgen met calcium en de verdeling hiervan waardoor dit in de aderen kan afzetten. Daarbij is magnesium altijd nodig voor de opname van D in de cellen. Zonder magnesium heb je dus ook niks aan vitamine D. Met de B vitaminen, die ook heel belangrijk zijn voor de vrouwen, is het ook weer belangrijk dat daar balans in is. Want de B's hebben elkaar nodig voor de opname en werking.

Ook met supplementen kunnen mensen schade krijgen. En zeker niet alleen door medicatie. Daarom is het wel belangrijk om je op zoveel mogelijk te laten onderzoeken en dan gericht aanvullen en in de juiste combinaties die passen bij je eigen situatie. Vooral ook belangrijk als je bepaalde medicatie gebruikt.

Helaas is onze lijst met alternatieve artsen echt heel oud. Ik zal kijken of ik nieuwe artsen kan vinden, want ik vind het wel belangrijk dat vrouwen ook met supplementen voorzichtig zijn en niet zomaar in het wilde weg van alles nemen.

De supplementen die je noemt zijn wel goed hoor, maar ik zou dan dus ook een Multi nemen die geen gekke doseringen heeft en apart ook nog magnesium en eventueel vitamine B12 in een zuigtablet, omdat veel vrouwen dat niet zo goed opnemen.

In het deel 'Ontgiften' en 'Supplementen' vind je natuurlijk veel informatie. Er is ook een platform waar je vragen kunt stellen aan orthomoleculaire therapeuten en artsen. Ik weet alleen niet of deze als in werking is. Zou zo fijn zijn als dit er snel kwam, want ook supplementen kunnen schaden bij verkeerd gebruik.

Heb je ook maagpijn of maagzuur? Is er een maagonderzoek gedaan? Of je middenrif onderzocht? Of ben je duizelig of licht in je hoofd? Heb je last van je bloeddruk?

Het is altijd goed om specifiek te zijn. En een dagboek bij te houden wanneer je precies klachten krijgt. Ook opschrijven wat je eet drinkt en slikt enz. En je activiteit, rust of stress. Zo ga je je lichaam beter leren kennen.

Hoop dat je snel meer weet en je beter gaat voelen.

Doeg, liefs
Natural me again

Ongelezen bericht 27 jan 2021 22:32

Lief Luna dat je zo met me meedenkt en dank je wel voor de info over de supplementen. Ik heb al eens eerder gedacht om naar een alternatieve arts te gaan. Zal eens zoeken of ik hier in de buurt iemand kan vinden.

Verder wat je vroeg; geen maagpijn of zuur en er zijn verder ook geen onderzoeken gedaan. Mijn ha gaat er geloof ik vanuit dat dit ontstaat doordat ik zo in de stress zat de afgelopen maanden. Ik ben verder ook niet duizelig en ook geen bloeddruk problemen.

Dit probleem heb ik de hele dag door bij alles wat ik eet. Mijn lichaam wil het gewoon niet hebben, na een paar happen moet ik vaak kokhalzen. Drink daarom veel calorierijke drankjes, zoals hazelnootmelk, rijstemelk dat soort dingen. Heel goed zal dar niet zijn, maar anders val ik echt te veel af. Ben benieuwd of er toch iets uit de bloedtest komt en ga sowieso even rondkijken voor een goede alternatieve arts die me hierbij (en met al die ontstekingen) kan helpen.
Luna MKS

Ongelezen bericht 27 jan 2021 22:41

Ik zou voor de zekerheid ook naar je middenrif laten kijken en eventueel ook via ademtest kijken naar helicobacter bacterie.
En misschien heb je wat aan dit: https://osteopathievaneijck.nl/indicati ... elijkheid/
Er zijn veel osteopaten die ook veel over supplementen weten. Ik vind ze geweldig! Ik bedoel niet specifiek deze praktijk, maar osteopaten in het algemeen. Mensen met zeer veel kennis.

Helaas mogen ze nu tijdelijk hun werk niet doen....
Maar cosmetische artsen wel....
https://eenvandaag.avrotros.nl/item/rim ... n-wel-mag/
Maar goed, deze discussie vind je in het deel 'Off-topic' ;)
Catootje

Ongelezen bericht 28 jan 2021 10:57

Heb je ook al eens aan kruiden of een dieet gedacht? Er zijn best veel soorten kruiden die je kunt toepassen bij artrose. Daarnaast zou een passend dieet ook erg kunnen helpen. Er zijn verschillende boeken over welke voedingsstoffen je beter niet kunt nemen en welke juist wel.
Vermijd in ieder geval suikers en onnatuurlijke stoffen in voeding zoals palmvetten.
Ik weet het niet zo uit mijn hoofd maar als ik nog dingen tegen kom over kruiden zal ik het je laten weten.

Succes!

Liefs Catootje
Luna MKS

Ongelezen bericht 28 jan 2021 11:41

Er staat al een hoop bij het deel 'Voeding' en 'Supplementen', maar vul zoveel mogelijk aan Catootje! viewtopic.php?f=226&t=3388

Er is inderdaad een schat aan stoffen. Hoewel ik zelf nutriënten prefereer boven kruiden. Omdat nutriënten stoffen zijn waar je lichaam echt iets mee kan. En ook kruiden kunnen soms een bijeffect hebben... En vele kruiden worden niet goed opgenomen in de cellen. Daar zijn dan weer hoge doseringen van nodig die dan ook weer een belasting voor de lever en darmen kunnen zijn. Maar dat neemt niet weg dat er inderdaad echt een hoop goede kruiden zijn die hun effect zeker hebben bewezen. Ik gebruik bijvoorbeeld cranberry (geen kruid maar valt onder Fytotherapie) voor de blaas. Dit heeft het ab gebruik drastisch verminderd. Maar het is inderdaad wel belangrijk dat vrouwen dit heel goed uitzoeken en niet zomaar iets gaan slikken.
Ik hoop dat het platform snel in werking treedt, zodat mensen advies kunnen krijgen van deskundigen. Alleen is het vaak wel zo dat voor echt gericht advies, de casus uitgebreid bekeken moet worden, en dat kan denk ik niet zo op een platform...
Mochten jullie goede adressen weten van alternatieve artsen, dan zou dat fijn zijn.

Trouwens, aan dit soort topics blijf ik wel deelnemen wanneer het lukt, de persoonlijke topics niet meer. Helaas gaat dat niet meer.
Natural me again

Ongelezen bericht 29 jan 2021 22:36

Dank jullie wel voor alle tips :) Toch nog wat dingen die ik kan proberen voordat ik aan medicijnen begin :)

Haha ik durf mijn ha voorlopig even niets meer te vragen, maar als er niets uit mijn bloedtest komt en de misselijkheid gaat na een tijdje niet weg dan is het nog wel een idee om naar mijn middenrif te laten kijken en te testen op de helicobacter bacterie. Wel fijn om het uit te kunnen sluiten dat er niet fysiek iets speelt.
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jan 2021 15:38

Snap ik hoor. Je kunt eventueel een zelftest kopen.
Zoek op 'helicobacter zelftest'
Toevallig ga ik er nu 1 voor mijn moeder bestellen.
Zal nog even kijken welke.
Moeder is ook constant misselijk en ik vertrouw haar arts totaal niet!

Sterkte!❤
Luna MKS

Ongelezen bericht 30 jan 2021 19:37

Hoi, ik heb verschillende tests gevonden, misschien heb je er wat aan.

Bij een darmonderzoek die je ook zelf kunt aanvragen, kan een actieve infectie worden aangetoond. Helaas moet je bij deze test wel een aantal weken van tevoren stoppen met maagzuurremmers. Dat geldt ook voor de ademtest en maagonderzoek in het ziekenhuis. Mijn moeder heeft in het verleden meerdere onderzoeken gehad en ze hebben dat dus nooit tegen haar gezegd pfff....
Een bloed zelftest is vrij eenvoudig en daarmee kun je meteen zien of je antistoffen hebt. Maar dit hoeft niet om een actieve infectie te gaan. Bij deze test hoef je niet van tevoren te stoppen met maagzuurremmers.

https://www.darmklachten.nl/testen/maagklachten/
https://medivere.nl/Helicobacter-pylori-ontlastingtest
https://www.testjezelf.nu/zelftesten-ze ... aag-checkr

Er zijn verschillende tests te koop, maar zelf heb ik al vaker tests van deze bedrijven gebruikt en was daar erg tevreden over.
Misschien hebben anderen er wat aan.

Fijne avond!
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 feb 2021 23:10

Natural me again, mijn moeder testte positief op antistoffen tegen de helicobacter bacterie.
Misschien heb je hier iets aan. 😘💕💕💕
Natural me again

Ongelezen bericht 10 feb 2021 15:20

Luna MKS schreef:
03 feb 2021 23:10
Natural me again, mijn moeder testte positief op antistoffen tegen de helicobacter bacterie.
Misschien heb je hier iets aan. 😘💕💕💕
Hi Luna, dank je wel voor alle informatie! En wat fijn dat het mogelijk is om zelf een test te doen. Ik heb inmiddels mijn andere bloeduitslagen en inderdaad een tekort. Ik moet nu ijzerpillen slikken, en krijg volgende week een nieuwe bloedtest en dan wordt de helicobacter bacterie meegenomen. Had het toch even gevraagd aan de ha omdat jij het zei, en ik het raar vind dat ik maanden misselijk blijf. Hoop bijna dat het dat is, want anders begrijp ik niet waar mijn lichaam zo van slag van is.
Hoe gaat het met je moeder nu? Heeft ze ook een behandeling gehad, of is het wachten tot het vanzelf overgaat?
Liefs!
Luna MKS

Ongelezen bericht 12 feb 2021 20:03

Hoi, ik heb een AB kuur voor ma aangevraagd met 2 verschillende soorten AB en een maagbeschermer.
Vandaag is de laatste dag, gaat stukken beter. Ze had wel bijwerkingen, maar het lijkt erop dat de behandeling heeft geholpen.
Als ik niet had ingegrepen, was het alleen maar erger geworden....
De ha stelde een ontlastingonderzoek voor, maar ik moest haar eraan herinneren dat dat dus niet kan als je maagbeschermers slikt... Om gek van te worden!

Mocht jij geen maagbeschermer gebruiken, dan is een ontlastingonderzoek altijd beter om een actieve infectie uit te sluiten. Zie mijn eerdere berichtje.

Heb je een infectie, dan moet je een antibiotica kuur krijgen. Bijvoorbeeld met Claritromycine, Amoxicilline en Pantoprazol (maagbeschermer).

Sterkte! 😘💕💕💕

Is je B12 wel ok?
Plaats reactie

Terug naar “Behandeling en medicatie”