Homeopatische middelen

Regulier en alternatief.
Petra2011

Ongelezen bericht 08 okt 2019 20:07

Hallo allemaal,

Ik wil graag even informatie delen v.w.b. het gebruik van Arnica en andere homeopatische middelen ter ondersteuning van een operatie. Ik heb dit een aantal jaren geleden besproken met een homeopaat bij wie ik onder behandeling was.

Volgens de klassieke homeopathie is het niet aan te raden om lang op voorhand met Arnica te beginnen. Men hoort vaak zeggen 2 weken maar dat is niet verstandig. Homeopatische middelen werken namelijk niet alleen op lichamelijke klachten maar ook op de psyche. Indien het niet bij je persoonlijkheid past kan je er andere klachten van krijgen als je daar gevoelig voor bent. Het beste is om pas de avond vóór de operatie te beginnen, vervolgens de dag van de operatie, vlak voor de ingreep en eventueel een paar dagen erna.

Een ander goed middel ter ondersteuning van het goed doorstaan van een operatie is Hypericum (St. Janskruid). Zelfde gebruiksaanwijzing als voor Arnica.

Hierbij een link naar de website van klassieke homeopathie.

https://www.klassiekehomeopathie.nl/?s=operatie

Groetjes,
Petra
Susana

Ongelezen bericht 08 okt 2019 21:38

Ik ben zelf ook klassieke homeopaat en kan alleen beamen met wat Petra vertelt over de homeopathische middelen.
Explantatie + borstlift 2 september 2019
Je klachten melden: viewtopic.php?f=142&t=1689 🍀
Voor vragen over borst- en littekenverzorging: info@inbalanstotaal.nl 💌
Website massagepraktijk: https://www.inbalanstotaal.nl/borstmassage/ 🦋
Susana's blog: https://www.inbalanstotaal.nl/blog/ ✍️
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 okt 2019 21:54

Mooie berichten en heel logisch! Ik ben er zelf ook geen voorstander van dat je vlak voor je operatie allerlei middeltjes gaat nemen, omdat je nooit weet hoe je daar op reageert. Dat geldt zelfs voor vitaminepreparaten. Heel goed dus dat jullie dit aangeven.
Ik weet uit eigen persoonlijke ervaring dat homeopatische middelen echt werken en ook best sterk kunnen zijn, dus voorzichtigheid is wel geboden vlak voor je operatie!
Deel vooral ook informatie over andere middelen Susana. Ik had een apart deel gemaakt voor alternatieve behandelingen en medicatie :D
Ik ben helemaal voor complementaire geneeskunde! :D Vroeger hadden we best veel topics, maar ik heb echt teveel opgeruimd :(
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Petra2011

Ongelezen bericht 09 okt 2019 19:32

Hallo Susanna,

Dankjewel en voor de duidelijkheid, ik ben geen homeopaat maar heb wel veel interesse in complementaire geneeskunde en weet dat je niet moet denken 'baat het niet dan schaadt het niet'. Vandaar dat ik de aandacht erop wilde vestigen dat ook met complementaire geneesmiddelen voorzichtigheid geboden is.

Groetjes,
Petra
Catootje

Ongelezen bericht 15 nov 2020 15:13

Hallo,

Ik wou ook nog even op dit onderwerp in gaan. Heb zelf ooit een korte cursus homeopathie gedaan, weet er iets van maar ben zeker geen homeopaat.
Maar ik wil ook nog graag een paar adviezen met jullie delen.
Ik ben het idd eens dat je niet een kuur van twee weken moet nemen. In de homeopathie werken ze met potenties Ik heb een drie daagse kuur van arnica gedaan en daarna drie dagen calendula (deze is voor inwendige kneuzingen) je moet hierbij goed opletten welke potentie je gebruikt, misschien is het verstandig om dan advies bij een homeopaat advies te vragen. Je kunt ook eendaagse kuur doen.
Ook binnen de homeopathie zijn er veel discussies over het gebruik van bepaalde levensmiddelen die effect kunnen hebben op het middel.
Dit zijn munt, koffie, thee, chocolade en alcohol. Van vroeger uit werd geadviseerd deze drie weken na de behandeling niet te nuttigen omdat het middel daardoor minder zou kunnen werken. Heb je een vervelende reactie op homeopathie dan kun je juist deze middelen gebruiken om de werking te remmen.
Dit is misschien wel handige informatie om te weten voor als je besluit homeopathie te gebruiken.

Groetjes Catootje
Petra2011

Ongelezen bericht 16 nov 2020 19:33

Nuttige informatie!
Luna MKS

Ongelezen bericht 17 nov 2020 10:51

Mooie bijdrage lieve Catootje! En nuttige tips voor rond de operatie en het tegengaan van zwelling en blauwe plekken.
Hoewel ik zelf ook veel weet over homeopathie, heb ik dit niet toegepast tijdens de operatie, omdat ik het niet nodig vond. Ik vond het wat dit betreft voor mezelf geen meerwaarde hebben en ik ben iemand die veel en snel blauwe plekken krijgt. Toch viel het reuze mee bij explantatie. Ik had amper blauwe plekken of zwelling. En bij mij is veel 'geschraapt'.
Voor de lipodames kan het zeker een goede aanvulling zijn. Toch werkt het niet bij iedereen helaas, maar je kunt het proberen. Maar vrouwen horen vind ik idd altijd om advies te vragen.

👍🦋🌻
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Plaats reactie

Terug naar “Behandeling en medicatie”