Waarom drains en waar laat ik ze?
Ik heb 4 dagen drains gehad en dat was ook echt wel nodig. Er kwam een hoop vocht uit! Toen ze eruit waren kwam er zelfs paar dagen later nog vocht uit de wonden omdat er blijkbaar nog zoveel druk op stond. Dus achteraf blij dat ik de drains gehad heb anders was het denk ik niet prettig geweest.
Ik had twee vrij grote potten met vrij lange slangetjes dus ik had ze in een plastic zakje gedaan en daar liep ik dan mee rond in huis. Omdat de slangen zo lang waren kon ik alles gewoon makkelijk doen terwijl de potten in de tas zaten. Soms hing ik het tasje met hanger aan mijn broeklus.
In bed hing ik het zakje met een hanger op (lager dan mijn matras) en heb ik prima kunnen slapen.
Ik had twee vrij grote potten met vrij lange slangetjes dus ik had ze in een plastic zakje gedaan en daar liep ik dan mee rond in huis. Omdat de slangen zo lang waren kon ik alles gewoon makkelijk doen terwijl de potten in de tas zaten. Soms hing ik het tasje met hanger aan mijn broeklus.
In bed hing ik het zakje met een hanger op (lager dan mijn matras) en heb ik prima kunnen slapen.
Ja, bij mij was dat het geval ja, ik had lange slangen en een ging er dan over mijn buik heen helemaal naar de zijkant van het bed. Maar ze zijn niet allemaal zo lang wat ik weleens op foto’s ziet krijgen sommige ook wel hele korte.
Pieke, mooie bijdrage!
Meiden, zolang er vacuüm op de potten staat is het heus geen ramp als ze niet lager liggen snachts. Je kunt ze prima naast je hebben op bed.
Ik overnachtte in het ziekenhuis en daar waren de slangen ook redelijk kort. Niks aan de hand hoor.
Xjes
Meiden, zolang er vacuüm op de potten staat is het heus geen ramp als ze niet lager liggen snachts. Je kunt ze prima naast je hebben op bed.
Ik overnachtte in het ziekenhuis en daar waren de slangen ook redelijk kort. Niks aan de hand hoor.
Xjes
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Hey,Tina schreef: ↑03 jun 2019 21:10Dr Budo plaatst ook geen drains, tenzij het echt nodig is. In principe ruimt je lichaam dit zelf op is de gedachte. Hij is van mening dat een drain twee kanten op werkt en er dus ook bacterien in kunnengaan.
Ik raak ook best in de war hoor met alle dingen die ik lees... op de amerikaanse fb site hameren ze ook zo op volledig kapselverwijderen en de artsen in nl en belgië kunnen dit gewoon niet garanderen. Kan daar ook wel van in paniek raken want is nu wijsheid...
Ik heb op 11/08 mijn explantatie bij Dr Budo en bij mij spreekt hij dus wel van drains…
Ik ben daar wel wat bang van daarom dat ik dit topic hier even doorneem.
Grtjs
Hoi lieverd,Elsje schreef: ↑26 jul 2022 14:07Hey,Tina schreef: ↑03 jun 2019 21:10Dr Budo plaatst ook geen drains, tenzij het echt nodig is. In principe ruimt je lichaam dit zelf op is de gedachte. Hij is van mening dat een drain twee kanten op werkt en er dus ook bacterien in kunnengaan.
Ik raak ook best in de war hoor met alle dingen die ik lees... op de amerikaanse fb site hameren ze ook zo op volledig kapselverwijderen en de artsen in nl en belgië kunnen dit gewoon niet garanderen. Kan daar ook wel van in paniek raken want is nu wijsheid...
Ik heb op 11/08 mijn explantatie bij Dr Budo en bij mij spreekt hij dus wel van drains…
Ik ben daar wel wat bang van daarom dat ik dit topic hier even doorneem.
Grtjs
Snap dat het even schrikken is, maar drains zijn juist goed. We hebben best veel vrouwen gehad die een seroom kregen of teveel vocht in hun borsten hadden dat via naald verwijderd moest worden. Dit wil je ook niet
Alles komt goed liefie. Had je nog contact over de vergoeding?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ik sta op de wachtlijst voor een explantatie maar mijn pc gaf aan tijdens de intake, geen drains te gebruiken. Gaf aan dat het niet nodig is.
Na t lezen van jullie berichten, begin ik toch te twijfelen…
Is het dus wel echt belangrijk?!
Groet Martyy
Na t lezen van jullie berichten, begin ik toch te twijfelen…
Is het dus wel echt belangrijk?!
Groet Martyy
Lieve Martyy,
Vertrouw op je arts, die weet wat hij of zij doet. Alle artsen werken weer anders. Over beide manieren valt iets te zeggen.
Alles komt goed hoor!
Wanneer ben je aan de beurt?
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Dank je wel Luna en idd zeker vertrouwen op de arts. Ben nog al een control freak en vind t best lastig om dit over me heen te laten komen. Hoop gewoon dat t allemaal goed gaat en dat t resultaat ook niet tegenvalt.
Ik heb nog geen datum maar vermoedelijk januari of februari… sta op de wachtlijst maar kan soms ineens snel gaan als er een plek vrijkomt.
Zijn er wellicht ook nog handige tips ter voorbereiding en na de tijd om het herstel te bevorderen? Dan bedoel ik qua voeding, supplementen, evt bepaalde oefeningen?
Dank weer
Liefs Martyy
Ik heb nog geen datum maar vermoedelijk januari of februari… sta op de wachtlijst maar kan soms ineens snel gaan als er een plek vrijkomt.
Zijn er wellicht ook nog handige tips ter voorbereiding en na de tijd om het herstel te bevorderen? Dan bedoel ik qua voeding, supplementen, evt bepaalde oefeningen?
Dank weer
Liefs Martyy
Lieve Martyy,Martyy schreef: ↑18 dec 2023 23:29Dank je wel Luna en idd zeker vertrouwen op de arts. Ben nog al een control freak en vind t best lastig om dit over me heen te laten komen. Hoop gewoon dat t allemaal goed gaat en dat t resultaat ook niet tegenvalt.
Dank weer
Liefs Martyy
Fijn dat je wat geruster bent.
Voor de operatie is het vooral belangrijk om zo relaxt mogelijk te zijn voor zover dat nodig is.
Sommige artsen raden vitaminen aan voor de operatie, anderen erna. Ook hierin vele werkwijzen dus en verwarrend voor de vrouwen. Ik had zelf niets genomen en ook ruim 3 maanden gewacht na de operatie. Ik was zo extreem ziek dat alles teveel was.
Hoop dat je er iets aan hebt, alles komt goed!
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hi Martyy,
Mijn arts heeft ook aangegeven geen drains in eerste instantie te gebruiken bij mn explantatie ( bij mn borstvergroting in 2001 bij dezelfde arts had ik ze wel gekregen).
Zuster vertelde mij wel, dat hij alleen drains gaat doen als hij tijdens de operatie denkt dat het nodig is. Ze vertelde als je bv een bloeding hebt of iets. Ze doen het alleen als het echt nodig is.
Ik vertrouw op deze arts. Ik moet ook een nachtje blijven slapen, dan kunnen ze het denk ik in de gaten houden?
Groetjes Marie