Toestemming/accoord gekregen van de verzekering voor m'n operatie

Lees informatie of stel vragen.
Marie41

Ongelezen bericht 19 dec 2023 20:40

Hi,

Ik heb goed nieuws! 30 november jl bij mn arts geweest welke in febr 2001 mijn implantaten had geplaatst. Hij had een verzoek ingediend bij mijn verzekering. Vandaag was ik gebeld door mijn verzekering en ze hebben accoord gegeven om het te vergoeden! Zo ontzettend blij hiermee, geen zorgen nu over de financiële kosten. Ik had al 20 jaar een "potje" apart staan, voor als er ooit iets mee zou zijn, maar het is ontzettend fijn dat ik dat niet hoeft te gebruiken voor mn explantatie.

Het vreemde is dat ik mij ergens ook een beetje verdrietig voel. Enerzijds super blij dat ik een stap dichterbij ben, anderzijds bang en onzeker voor wat er gaat komen.

5 Jan heb ik een afspraak staan bij mn arts om de operatie te bespreken. Morgen eens bellen of ze toevallig eerder een plekje hebben. Ziekenhuis dacht dat het langer zou duren voordat de verzekering het zou beoordelen en vandaar dat de vervolgafspraak pas op 5 Jan 2024 is.

Ik hoop echt dat ik in jan of in febr geopereerd kan worden. Dan heb ik nog een aantal maanden voor de zomer om lichamelijk en persoonlijk te "herstellen".
Melissa123

Ongelezen bericht 19 dec 2023 21:44

Wat fijn voor jou. Dat geeft iets meer rust. Geen zorgen meer om die vergoeding. Nu kun je je richten op je operatie.
Het komt echt goed, ook al is het nu allemaal spannend , dat gevoel had ik ook.
Maar het komt goed
×××
Luna MKS

Ongelezen bericht 20 dec 2023 14:58

Marie41 schreef:
19 dec 2023 20:40
Hi,

Ik heb goed nieuws! 30 november jl bij mn arts geweest welke in febr 2001 mijn implantaten had geplaatst. Hij had een verzoek ingediend bij mijn verzekering. Vandaag was ik gebeld door mijn verzekering en ze hebben accoord gegeven om het te vergoeden! Zo ontzettend blij hiermee, geen zorgen nu over de financiële kosten. Ik had al 20 jaar een "potje" apart staan, voor als er ooit iets mee zou zijn, maar het is ontzettend fijn dat ik dat niet hoeft te gebruiken voor mn explantatie.

Het vreemde is dat ik mij ergens ook een beetje verdrietig voel. Enerzijds super blij dat ik een stap dichterbij ben, anderzijds bang en onzeker voor wat er gaat komen.

5 Jan heb ik een afspraak staan bij mn arts om de operatie te bespreken. Morgen eens bellen of ze toevallig eerder een plekje hebben. Ziekenhuis dacht dat het langer zou duren voordat de verzekering het zou beoordelen en vandaar dat de vervolgafspraak pas op 5 Jan 2024 is.

Ik hoop echt dat ik in jan of in febr geopereerd kan worden. Dan heb ik nog een aantal maanden voor de zomer om lichamelijk en persoonlijk te "herstellen".
Superblij voor je!!!🥳🥳🥳💖
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

"Soms is het leven niet anders. Je kan het aanvaarden of je kan het bevechten. Je kan gaan liggen of je kan opstaan." - Geschreven door een hele moedige en integere dame.
Berosie

Ongelezen bericht 21 dec 2023 11:35

Wat fijn zeg!! Een hele geruststelling voor je.
En hopelijk kan je nog wat eerder terecht 🤞🏼.
Marie41

Ongelezen bericht 22 dec 2023 23:55

Ja ik ben ook erg dankbaar dat ik accoord heb gekregen van de verzekering, het is echt een zorg minder. Maar qua emoties de afgelopen paar dagen....jeetje wat heftig! Er gaat zoveel door je heen. Eerlijk is eerlijk, ik ben tevreden met mn borsten( qua uiterlijk) wat ik nu heb. Alleen doordat ik klachten ervaar, kies ik voor mn gezondheid. Ik voel echt sterk en ik ben ook zeker van mijn zaak dat ze eruit moeten. Maar ik heb het er wel moeilijk mee. Voel mij soort van depressief eronder en heel erg emotioneel Het voelt allemaal als eigen en dat ga je toch weg laten halen.

Vandaag bij mn verzekering ook het alternatieve pakket erbij toegevoegd. Mijn fysio geeft ook accupunctuur behandelingen en ik wil dat graag gaan doen na m'n explantatie. Hoop daarmee emotioneel is balans te kunnen komen.

Ik wandel en beweeg veel, maar sporten doe ik al een lange tijd niet meer. Ik wil dat na m'n explantatie ook goed gaan aanpakken. Wellicht dat ik mij daardoor ook weer sterker gaat voelen.

Als iemand nog tips heeft voor na de explantatie qua herstel lichamelijk en geestelijk, dan zijn deze meer als welkom.
Buck

Ongelezen bericht 23 dec 2023 10:21

Wat goed inderdaad dat je akkoord hebt. Ik snap je emoties wel. Het is niet niks.. maar als je je lekkerder in je vel voelt daarna is dat het allemaal waard.

Qua tips voor herstel e.d.: hier op het forum staat ergens een uitdraai van alle tips die een chirurg heeft gegeven (die kijkt niet alleen naar het esthetische stuk maar zeker ook naar je gezondheid). Marie vroeg het hierboven.. Ik kan wel even voor je opzoeken waar het staat.
Marie41

Ongelezen bericht 23 dec 2023 10:46

Buck schreef:
23 dec 2023 10:21
Wat goed inderdaad dat je akkoord hebt. Ik snap je emoties wel. Het is niet niks.. maar als je je lekkerder in je vel voelt daarna is dat het allemaal waard.

Qua tips voor herstel e.d.: hier op het forum staat ergens een uitdraai van alle tips die een chirurg heeft gegeven (die kijkt niet alleen naar het esthetische stuk maar zeker ook naar je gezondheid). Marie vroeg het hierboven.. Ik kan wel even voor je opzoeken waar het staat.
Ja als je dat wilt doen graag!
Buck

Ongelezen bericht 23 dec 2023 17:05

Marie41

Ongelezen bericht 23 dec 2023 21:14

Buck schreef:
23 dec 2023 17:05
viewtopic.php?f=5&t=2623
Dank je wel!
Plaats reactie

Terug naar “Explantatie kosten/vergoeding”