Klachten rechts

Deel je ervaringen of stel vragen.
Miranda29

Ongelezen bericht 30 sep 2022 23:15

Hallo
Ik heb een vraag aan de leden of iemand mijn verhaal herkend.
Ik heb sinds 2016 siliconen mentor 380cc.
Naar de operatie heeft de pc mij er wel op geattendeerd dat ze in de rechterborst veel moesten duwen en trekken wegens strakke huid.
Ik heb eigenlijk sinds de operatie altijd wel last gehad van mijn rechterzijde, voornamelijk schouder rechts nek.
Het voelt alsof mijn rechterkant bovenrug zo erg vastzit met knopen, en die niet loskomen.
Naarmate de tijd vorderde, breidde de klachten zich wat uit. Maar het was altijd rechts. Soms in mindere mate, niet pijnlijk maar meer een zeurderig gevoel.
Ik heb besloten om in 2022 maart toch een borstprothese wissel uit te laten voeren, pc vertelde dat de protheses te groot zijn ivm mijn bouw. Ik zat in de eerste instantie te twijfelen over een explantatie, maar was er bang voor en je moet er ook emotioneel klaar voor zijn. Samen met de pc besloten om toch een prothese wissel te laten uitvoeren, kleinere protheses te nemen.
Zo gezegd zo gedaan. Nu heb ik vanaf april motiva ergonomix 320cc.
Eerste maand ging het goed, maar toen begon ik weer mijn rechterschouder te voelen. Het is een onbeschrijfelijk gevoel, alsof het heel erg krampachtig vast zit en niet los kan komen. Mijn rechterborst is altijd iets groter geweest naar de eerste bv in 2016, en stond altijd wel meer op spanning voor mijn gevoel. Dit ervaar ik nu dus weer, gespannen borst.
Ik draag ook geen beugelbeha, is drukkend voor mijn gevoel.
Ook heb ik meerdere malen echt hevige pijn gehad aan me rechterzijde, me schouder me flank en ribben het begint vanaf de bovenkant van mijn schouder het is een onbeschrijfelijk gevoel, ik kom uit op Google syndroom van tietze. Onderzoeken gehad, internist geweest geen asia er komt niets uit.
Het hoeft maar even getriggerd te worden, en de pijn begint vanaf mijn hals tot aan onder me ribbelboog. En soms zelfs tot aan mijn lies.. Dan heb ik het gevoel dat ik echt voorover moet buigen, liggen noem maar op. Onbeschrijfelijk gevoel.
Ik weet niet wat het is, herkent iemand zich hierin? Ik heb ruim een halfjaar geleden prothesewissel gehad.
Ik zit nu dus wel weer te denken aan explantatie.
Alleen ik moet weten of mensen zich hierin herkennen, en of terwijl diagnose etc hebben gehad en zich in mijn verhaal herkennen? Onderzoeken zijn gedaan. Ook mri maar niets uitgekomen.
Ik heb alleen geen mri gehad nog van mijn rug., aan mijn linkerzijde nergens last van.
Herkent iemand zich hierin?
Dan hoor ik het echt heel graag
Mvg Miranda
Luna MKS

Ongelezen bericht 01 okt 2022 10:14

Hoi Miranda, Welkom!🌷

Naar voor je dat je zoveel klachten ervaart. Ik moet je helaas mededelen dat er veel meer vrouwen waren met dezelfde problemen en dat dit wel degelijk door de implantaten komt. Het is niet wat je wilt horen denk ik, maar helaas is het wel zo. Dit heeft te maken met het implantaat en het bindweefsel/kapselweefsel dat is gevormd rond je implantaat en de reactie hierop op je spieren en zenuwen in die borst. De verkramping en pijn straalt dan door naar de rest. Dit is als een soort domino effect.
Bij welke internist was je? Ik zou je dokter Beekman aanraden. viewtopic.php?f=95&t=1038

Ik wens je heel veel sterkte!❤️🙏🍀
Miranda29

Ongelezen bericht 01 okt 2022 14:41

Dankjewel luna voor bericht
Ja ik ga maandag bellen voor mw beekman.

Ik was tijd geleden bij mw verhaga in het jvg kliniek, die had toen geregeld dat ik de explantatie vergoed zou krijgen.
Alleen ik met me domme hoofd.. en gesprek met pc toch voor gekozen om kleiner prothese te doen. Dus ik weet toch niet meer of ik in aanmerking kom nu.
Miranda29

Ongelezen bericht 01 okt 2022 19:43

Nog iemand van t forum die zich herkent in mijn verhaal?

:(
Hoor.t graag x
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 okt 2022 10:59

Miranda29 schreef:
01 okt 2022 14:41
Dankjewel luna voor bericht
Ja ik ga maandag bellen voor mw beekman.

Ik was tijd geleden bij mw verhaga in het jvg kliniek, die had toen geregeld dat ik de explantatie vergoed zou krijgen.
Alleen ik met me domme hoofd.. en gesprek met pc toch voor gekozen om kleiner prothese te doen. Dus ik weet toch niet meer of ik in aanmerking kom nu.
Als je de operatie al vergoed kreeg, dan wordt het heel moeilijk om hem nu weer vergoed te krijgen....
1 van de voorwaarden is dat je geen nieuwe implantaten mag nemen.
Ik zou wel naar Beekman gaan, zij heeft meer vrouwen gezien met dit probleem. Alleen denk ik dus niet dat het iets zal uitmaken ivm vergoeding. Misschien wel voor de erkenning en bevestiging dat het wel degelijk met je implantaten te maken heeft.

Ik zie dat je hoopt dat anderen vrouwen met zulke klachten reageren. Wij hebben door de jaren heen duizenden casussen gezien. Deze klachten komen ontzettend vaak voor. Helaas komen en gaan de vrouwen weer. Momenteel zijn er op het forum zelf minder leden actief, dus kans is klein dat iemand zal reageren op je vraag. Maar neem aan van mij dat wij dus heel veel vrouwen hebben gevolgd die deze klachten benoemen.

Maak snel een afspraak bij Beekman voor je eigen gemoedsrust en kijk samen met haar wat je kunt doen.

Wens je heel veel sterkte! ❤️😘🍀💞
Miranda29

Ongelezen bericht 02 okt 2022 12:09

Dankjewel xx
Ja morgen bel ik naar de huisarts voor een verwijzing naar mw beekman n.a.v omdat ik al bij dr kappel ben geweest.
Ik voel me mentaal ook niet echt meer oke

Bedankt
Luna MKS

Ongelezen bericht 02 okt 2022 12:14

Miranda29 schreef:
02 okt 2022 12:09
Dankjewel xx
Ja morgen bel ik naar de huisarts voor een verwijzing naar mw beekman n.a.v omdat ik al bij dr kappel ben geweest.
Ik voel me mentaal ook niet echt meer oke

Bedankt
Ik begrijp je😢 En ik wou dat ik je zorgen weg kon nemen.
Wees sterk, alles komt uiteindelijk goed!🙏💗💗💗
Miranda29

Ongelezen bericht 02 okt 2022 12:18

❤️❤️❤️❤️
Plaats reactie

Terug naar “Lichamelijke ziekten en klachten”