Even voorstellen, hoi ik ben Anika.
Hoi lieve dames,
Ik ben Anika, en ik heb 7 jaar geleden anatomische implantaten laten plaatsen. Deze zijn van mentor de zogenoemde gummibears.
Heb ik spijt, tja als ik toen wist wat ik nu weet....maar dat heeft nu geen zin. Wel heb ik psychologische begeleiding en dat is erg helpend.
Toenertijd vertrouwde ik op de plastic chirurg, ook wat hij adviseerde aan cc, 440 cc per borst. Achteraf was dit voor mij veel te veel. Aangezien ik ook geen bh verdraag, dus heb ik het 7 jaar volgehouden. Maar ik kan nu echt niet meer.
Ik leef nu het leven van een oude dame ( niet vervelend bedoeld). Het begon met vermoeidheid, nu pijn in de borsten, nachtzweten en rare ontstekingen in mijn lijf.
Dus heb ik besloten om deze dingen eruit te laten halen. Ik ga nu de medische molen in en ben gevechtsklaar. Dit wil ik nooit meer, ik kies voor gezondheid...daarbij heb ik veel over mezelf geleerd.
Drempel 1 er werd mij een mammografie aangeraden, deze heb ik dankzij dit forum geweigerd. Krijg een MRI, ben niet ingegaan op bangmakerij.
Ik schrijf nog niet zoveel, omdat dit nog zo vers is. Wel wil ik even zeggen dat ik jullie dapper vind.
Liefs
.
Ik ben Anika, en ik heb 7 jaar geleden anatomische implantaten laten plaatsen. Deze zijn van mentor de zogenoemde gummibears.
Heb ik spijt, tja als ik toen wist wat ik nu weet....maar dat heeft nu geen zin. Wel heb ik psychologische begeleiding en dat is erg helpend.
Toenertijd vertrouwde ik op de plastic chirurg, ook wat hij adviseerde aan cc, 440 cc per borst. Achteraf was dit voor mij veel te veel. Aangezien ik ook geen bh verdraag, dus heb ik het 7 jaar volgehouden. Maar ik kan nu echt niet meer.
Ik leef nu het leven van een oude dame ( niet vervelend bedoeld). Het begon met vermoeidheid, nu pijn in de borsten, nachtzweten en rare ontstekingen in mijn lijf.
Dus heb ik besloten om deze dingen eruit te laten halen. Ik ga nu de medische molen in en ben gevechtsklaar. Dit wil ik nooit meer, ik kies voor gezondheid...daarbij heb ik veel over mezelf geleerd.
Drempel 1 er werd mij een mammografie aangeraden, deze heb ik dankzij dit forum geweigerd. Krijg een MRI, ben niet ingegaan op bangmakerij.
Ik schrijf nog niet zoveel, omdat dit nog zo vers is. Wel wil ik even zeggen dat ik jullie dapper vind.
Liefs
.
Aah wat mooi geschreven! Ik vind jou ook heel heel erg dapper!LaSt79 schreef: β18 mar 2024 17:56Hoi lieve dames,
Liefs
.
Het is echt heel erg waar vrouwen doorheen moeten. Mensen hebben werkelijk geen benul. Niet eens 1%!
Zo trots op je dat je de mammo hebt afgewezen! Zo! Power! Jouw lijf, jouw keuze!
Houd ons op de hoogte van je verdere weg.
Fijne avond, lieve meid!
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op
'Als ik er niet voor mezelf ben, wie zal er voor mij zijn? En als ik er alleen voor mezelf ben, wat ben ik dan? En als niet nu, wanneer dan?'
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
'Als ik er niet voor mezelf ben, wie zal er voor mij zijn? En als ik er alleen voor mezelf ben, wat ben ik dan? En als niet nu, wanneer dan?'
Luna MKS schreef: β18 mar 2024 18:57
Aah wat mooi geschreven! Ik vind jou ook heel heel erg dapper!
Het is echt heel erg waar vrouwen doorheen moeten. Mensen hebben werkelijk geen benul. Niet eens 1%!
Zo trots op je dat je de mammo hebt afgewezen! Zo! Power! Jouw lijf, jouw keuze!
Houd ons op de hoogte van je verdere weg.
Fijne avond, lieve meid!
Superlief, dankjewel
Hi LaSt79,LaSt79 schreef: β18 mar 2024 17:56Hoi lieve dames,
Liefs
.
Super dapper van je, dat je deze stap hebt genomen!
Liefs Marie
Vandaag heb ik mijn MRI gehad. Ik heb wel eerder een MRI gehad, maar deze was even wat anders. Ik moest logischerwijs in buikligging, en dat was eigenlijk nog beter. Ik ben niet dol op kleine ruimten, dus ik was wat gespannen. Ook vind ik de infuus ook niet heel tof, nooit een held geweest met prikken. Over 2 weken naar de plastisch chirurg, echt enorm benieuwd wat ze hebben kunnen zien op de MRI. ik ben blij dat ik de mammografie geweigerd heb, mede dankzij deze site. Dus voor mij is dit al een kleine overwinning.
Mijn gezondheid is niet goed, veel pijn in mijn borsten, en ik ben erg vermoeid. Ik hoop zo dat die dingen er snel uit kunnen. Het voelt nu dat mijn huid onder spanning staat. Dat is niet fijn.
Dit was even een kleine update ik mij pad naar het verwijderen van de implantaten.
Heel veel liefs
Mijn gezondheid is niet goed, veel pijn in mijn borsten, en ik ben erg vermoeid. Ik hoop zo dat die dingen er snel uit kunnen. Het voelt nu dat mijn huid onder spanning staat. Dat is niet fijn.
Dit was even een kleine update ik mij pad naar het verwijderen van de implantaten.
Heel veel liefs
Lieve meid, je kent de weg die je moet bewandelen als er geen scheur of kapsel Baker4 zit?LaSt79 schreef: β28 mar 2024 20:44Vandaag heb ik mijn MRI gehad. Ik heb wel eerder een MRI gehad, maar deze was even wat anders. Ik moest logischerwijs in buikligging, en dat was eigenlijk nog beter. Ik ben niet dol op kleine ruimten, dus ik was wat gespannen. Ook vind ik de infuus ook niet heel tof, nooit een held geweest met prikken. Over 2 weken naar de plastisch chirurg, echt enorm benieuwd wat ze hebben kunnen zien op de MRI. ik ben blij dat ik de mammografie geweigerd heb, mede dankzij deze site. Dus voor mij is dit al een kleine overwinning.
Heel veel liefs
Dan moet je naar een internist, want anders wordt de operatie niet vergoed....
Hier lees je alle informatie: viewtopic.php?f=186&t=1952
Wens je heel veel succes en vooral ook heel veel sterkte!
Veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Hoi, ik heb alvast mijn verslag van de MRI in kunnen kijken, ze hebben gel bleed vastgesteld bij mijn linker prothese. Er lijkt geen scheur te zijn. Wat moet ik hier nou mee? Door naar de internist? Ik vind het zo raar, ik heb de zogeheten gummybears protheses. En ik voel mij zo ziek. En het word alleen vergoed bij een scheur of baker 4? Sorry, ik vind het gewoon een naar idee, dat er siliconen zichtbaar buiten de prothese en kapsel zitten.
Klopt... Dat is heel naar... Helaas ben je niet de enige meis. Dit is de realiteit van siliconen borstimplantaten. Die troep lekt met of zonder scheur, gummy bear of niet. Been there...LaSt79 schreef: β29 mar 2024 20:36Hoi, ik heb alvast mijn verslag van de MRI in kunnen kijken, ze hebben gel bleed vastgesteld bij mijn linker prothese. Er lijkt geen scheur te zijn. Wat moet ik hier nou mee? Door naar de internist? Ik vind het zo raar, ik heb de zogeheten gummybears protheses. En ik voel mij zo ziek. En het word alleen vergoed bij een scheur of baker 4? Sorry, ik vind het gewoon een naar idee, dat er siliconen zichtbaar buiten de prothese en kapsel zitten.
Het is belangrijk dat je naar de internist gaat, want ze zullen niet zo snel overgaan tot vergoeding. Zelfs als er siliconen buiten het kapsel zichtbaar zijn. Je kunt het natuurlijk wel proberen, maar of het lukt, kan ik je niet garanderen.
Het is belangrijk om als eerste naar een pc te gaan. Deze doet dan de aanvraag met de gegevens die nu bekend zijn en de resultaten van de MRI. Dan is het afwachten of ze vergoeden. Vergoeden ze niet, dan laat je de pc jou doorverwijzen naar internist Beekman of Verhagen. Bij hen zijn de wachttijden nog te overzien.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik wens je heel veel succes!
Liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Ik ben opgelucht, maar ook verdrietig tegelijk. Ze gaan eruit en worden vergoed. De pijn die ik al zo lang voel is echt. 7 jaar volgehouden, maar ik kan gewoon niet meer. Het is gewoon niet te bevatten, binnenkort onderga ik dus een flinke operatie. Ik ga voor volledig weg met die krengen en lippofilling. Binnenkort afspraak met de pc voor de operatie planning en uitleg lippofilling. Word vervolgd...
Hartstikke goed dat die rommel eruit gaat! Snap dat je het erg spannend en moeilijk vindt, maar denk aan alle vrouwen die je voor gingen. Je kunt dit hoor!LaSt79 schreef: β15 apr 2024 00:32Ik ben opgelucht, maar ook verdrietig tegelijk. Ze gaan eruit en worden vergoed. De pijn die ik al zo lang voel is echt. 7 jaar volgehouden, maar ik kan gewoon niet meer. Het is gewoon niet te bevatten, binnenkort onderga ik dus een flinke operatie. Ik ga voor volledig weg met die krengen en lippofilling. Binnenkort afspraak met de pc voor de operatie planning en uitleg lippofilling. Word vervolgd...
Ga je ook nog naar een internist? Voor de volledigheid van jouw medische dossier is een internist bezoeken die bekend is met deze problematiek wel belangrijk. Ik weet niet welk merk jij had? Geen Allergan in ieder geval. Maar mochten we in de toekomst andere farmaceuten aanpakken, dan is het belangrijk dat je zoveel mogelijk bewijzen hebt van jouw schade. Dit kan ook belangrijk zijn als je bij het UWV terecht komt. We weten nooit van tevoren hoe een vrouw zich gaat voelen in de toekomst. Je hebt behoorlijke klachten.
Ik zou ook graag willen vragen of ik mag weten wat de pc precies in de aanvraag deed en wat de verzekeraar zei. Tevens wat er in het rapport van de radioloog staat. Ik probeer verzekeraars de smiezen te houden. Ik merk namelijk dat er vaak nog steeds willekeur is bij wel of niet vergoeden. Vooral in situaties als de jouwe en ik wil dat de overheid ingrijpt.
Ik zal je wel even mailen. Zou je ook je spam map in de gaten willen houden?
Ik wens je heel veel sterkte lieverd. Kan me voorstellen dat het psychisch heel zwaar is voor je.
Veel liefs, Luna
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Anika (LaSt79) heeft kapselvorming Baker4 en dit is in de aanvraag naar de verzekeraar gedaan. Dus zij krijgt de operatie vergoed op basis van kapselvorming Baker 4 en niet vanwege de gelbleed.
Ik vond het belangrijk om dit nog even te benoemen, zodat vrouwen niet verwachten dat gelbleed vergoeding geeft. Helaas is dat niet zo.
Fijne dag iedereen!
Ik vond het belangrijk om dit nog even te benoemen, zodat vrouwen niet verwachten dat gelbleed vergoeding geeft. Helaas is dat niet zo.
Fijne dag iedereen!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
Klopt helemaal, op basis van baker 4 heb ik de vergoeding gekregen. Ik reageer helaas niet zo snel omdat ik erg moe ben. Binnen 4 tot 6 weken ga ik geopereerd worden. Ik hoef geen borstlift, maar kies wel voor een lipofilling, anders is de overgang voor mij veel te groot. Ik probeer mij nu voor te bereiden op wat komen gaat. Het is belangrijk om lieve mensen om je heen te hebben, want aan negatieve opmerkingen heb je niets. Het word zwaar, maar medisch ingrijpen is nu echt nodig. Ik probeer updates te geven...
Wat fijn dat er al een tijd indicatie is!LaSt79 schreef: β30 apr 2024 20:34Klopt helemaal, op basis van baker 4 heb ik de vergoeding gekregen. Ik reageer helaas niet zo snel omdat ik erg moe ben. Binnen 4 tot 6 weken ga ik geopereerd worden. Ik hoef geen borstlift, maar kies wel voor een lipofilling, anders is de overgang voor mij veel te groot. Ik probeer mij nu voor te bereiden op wat komen gaat. Het is belangrijk om lieve mensen om je heen te hebben, want aan negatieve opmerkingen heb je niets. Het word zwaar, maar medisch ingrijpen is nu echt nodig. Ik probeer updates te geven...
Ik wens je heel heel veel sterkte met de laatste loodjes!
Omring je idd alleen met mensen die echt om je geven en jou respecteren.
Tot snel!
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op