Borstvoeding na explantatie

Lees informatie of stel vragen.
Rowanjeanine

Ongelezen bericht 04 aug 2024 11:41

Hi dames,

Graag zou ik willen weten of er dames zijn die na de explantatie doorgegaan zijn met borstvoeding geven (dus die voor de explantatie al borstvoeding gaven, en dit na de operatie door hebben gezet).

Ik ben bij Dr Kappel op consult geweest en zij gaf aan dat ik niet hoefde te stoppen met borstvoeding geven en gewoon door kon gaan na de explantatie (dit is mijn tweede kindje, geef nu op dit moment bijna 4 mnd bv).

Zijn er meer dames die dit gedaan hebben en hoe is dat bevallen?

(PS: ik weet dat er mogelijk siliconen moleculen in moedermelk kunnen voorkomen. Desalniettemin wil ik toch graag bv blijven geven, ik zie het absoluut niet zitten om te stoppen)
Rowanjeanine

Ongelezen bericht 04 aug 2024 11:53

PS wel even belangrijk om te vermelden: ik heb geen ruptuur, geen last van mijn protheses en amper klachten.
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 aug 2024 12:53

Rowanjeanine schreef:
04 aug 2024 11:41
Hi dames,

Graag zou ik willen weten of er dames zijn die na de explantatie doorgegaan zijn met borstvoeding geven (dus die voor de explantatie al borstvoeding gaven, en dit na de operatie door hebben gezet).

Ik ben bij Dr Kappel op consult geweest en zij gaf aan dat ik niet hoefde te stoppen met borstvoeding geven en gewoon door kon gaan na de explantatie (dit is mijn tweede kindje, geef nu op dit moment bijna 4 mnd bv).

(PS: ik weet dat er mogelijk siliconen moleculen in moedermelk kunnen voorkomen. Desalniettemin wil ik toch graag bv blijven geven, ik zie het absoluut niet zitten om te stoppen)
Hoi lieve meid,

Ik kan me voorstellen dat je met vragen zit. Je hebt de implantaten onder de spier neem ik aan? Als deze boven de spier zitten is het niet mogelijk, maar dat zou Rita Kappel je wel verteld hebben.
Je geeft aan dat je niet echt klachten hebt. Dat is wel een heel belangrijk detail. Als je wel klachten had, dan zou ik het zelf afraden, maar je geeft aan dat dat niet het geval is.
Ik denk zelf dat het niet fijn is om borstvoeding te geven, maar ik kan me wel voorstellen dat jij dat graag wilt blijven doen. Wat ook nog kan is op dag van de operatie kolven i.p.v. voeden als dat lukt. En dan kijken hoe dat gaat.
Ik weet dat er vrouwen zijn die wel doorgingen met voeden, maar de meeste hebben de borstvoeding voor de explantatie afgebouwd. Meestal waren dit vrouwen met echte BII klachten.

Ik zal je zo nog even een mail sturen voor contact met andere dames. Bekijk ook je spam map.

Liefs, Luna💖
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Rowanjeanine

Ongelezen bericht 05 aug 2024 13:18

Hi Luna,

Thanks voor je bericht. Ik heb ze voor de spier. Maar Rita gaf aan dat dit allemaal geen enkel probleem was en dat ze niet aan de melkklieren zou komen. Dus ik vraag me af waarom jij zegt dat het voor de spier niet kan?
Rowanjeanine

Ongelezen bericht 05 aug 2024 13:20

Luna MKS schreef:
05 aug 2024 12:53
Rowanjeanine schreef:
04 aug 2024 11:41
Hi dames,

Hoi lieve meid,

Ik kan me voorstellen dat je met vragen zit. Je hebt de implantaten onder de spier neem ik aan? Als deze boven de spier zitten is het niet mogelijk, maar dat zou Rita Kappel je wel verteld hebben.
Je geeft aan dat je niet echt klachten hebt. Dat is wel een heel belangrijk detail. Als je wel klachten had, dan zou ik het zelf afraden, maar je geeft aan dat dat niet het geval is.
Ik denk zelf dat het niet fijn is om borstvoeding te geven, maar ik kan me wel voorstellen dat jij dat graag wilt blijven doen. Wat ook nog kan is op dag van de operatie kolven i.p.v. voeden als dat lukt. En dan kijken hoe dat gaat.
Ik weet dat er vrouwen zijn die wel doorgingen met voeden, maar de meeste hebben de borstvoeding voor de explantatie afgebouwd. Meestal waren dit vrouwen met echte BII klachten.

Ik zal je zo nog even een mail sturen voor contact met andere dames. Bekijk ook je spam map.

Liefs, Luna💖
Fijn van die mail! :) dankjewel alvast. bedoel je de spam map checken van je privé mail of een spam map van je account op dit forum?
Luna MKS

Ongelezen bericht 05 aug 2024 18:43

Rowanjeanine schreef:
05 aug 2024 13:18
Hi Luna,

Thanks voor je bericht. Ik heb ze voor de spier. Maar Rita gaf aan dat dit allemaal geen enkel probleem was en dat ze niet aan de melkklieren zou komen. Dus ik vraag me af waarom jij zegt dat het voor de spier niet kan?
Het kan, maar het ongemak is vóór de spier is wel groter... Vergeet niet dat je enige zwelling krijgt na de explantatie. Ook heb je straks drains. Onder de spier heb je meer scheiding tussen het klierweefsel en de holte waar het implantaat zat.
De kans dat de melkgangen wel worden geraakt is bij een borstvergroting vóór de spier ook altijd groter dan bij erachter of bij dual plane. Maar je moet natuurlijk wel het advies van Rita Kappel volgen. Zij is de chirurg en ze is heel goed in haar vak. Ik vertrouw haar mijn leven en lichaam toe zonder aarzeling.

Overigens zou ik nog wel advies aan de anesthesist vragen hoe het zit met alle medicatie die je krijgt toegediend. Ik zou om die reden de dag van de operatie en de dagen erna geen borstvoeding geven... Maar zoals ik eerder aangaf kolven en dit niet geven.

Ik ga je nu mailen, ik had nog geen tijd... Zie je spam map van je eigen mailbox van het adres waarmee je bij ons staat ingeschreven.

Liefs! 💕

Info👇
Breast augmentation, lift, and reduction procedures may affect the nerves and ducts within the breast and thus affect lactation. Breast implants below the muscle usually affect milk production less than implants above the muscle.

Incisions around the areola and surgery that completely detaches the areolae and nipples are more likely to cause reductions in milk production. Over time, ducts severed during surgery may grow back together or form new pathways. Nerves may regain functionality, enabling the mother to produce milk.

A scar around the whole areola following breast reduction does not indicate complete detachment. The areola may have remained connected to tissue containing nerves, ducts, and blood supply.

The amount of milk made will depend on the number of connected ducts and function of nerves that enable lactation. Factors apart from the surgery, such as hormones and milk removal, may also affect milk production.

Babies of mothers who have had breast surgery should be carefully monitored for adequate weight gain. Mothers may need support to increase milk production and/or to supplement with pasteurized donor human milk or formula.

Bron: https://www.cdc.gov/breastfeeding-speci ... rgery.html
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Plaats reactie

Terug naar “Kinderen, hormonen, overgang”