Explantatie geamputeerde borst Faye / geen nieuwe reconstructie / sportieve vrouw met ervaring met uitwendige prothese

Informatie en ervaringen.
Faye

Ongelezen bericht 07 jun 2023 22:08

Ilja schreef: ↑
06 jun 2023 09:53
Faye schreef: ↑
05 jun 2023 22:49
Hoi allemaal,

Het is nu 14 weken na mijn explantatie.
Het gaat nog steeds goed. Zit echt goed in mijn vel.
Ik merk dat er klachten zijn die echt afgenomen zijn. Ik geloof nu ook echt dat er een verband was tussen mijn klachten en de Alergan prothese. Ik heb nu al meer energie dan ik in jaren heb gehad. Dat wordt ook opgemerkt door mijn gezin en omgeving.
In mijn omgeving hoor ik vaak je hebt ook weer meer kleur in je gezicht.
1 van de klachten die echt een verschil maken was de constante warmte die ik had. Die kwam opzetten en kon heel lang aanhouden tot wel een paar dagen en nachten na elkaar. Het was een innerlijk warmte die er niet uit kon. Daar kon ik dan ook bijna niet van slapen. Nu komt deze warmte nog af en toe nog eens opzetten. Maar gaat ook weer sneller weg. (het zijn geen opvliegers die heb ik ook). Die constante warmte at mijn energie op. Ik weet ook niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik was soms zo verschrikkelijk moe, moe door die warmte.
Nu ik die veel minder heb kan ik ook veel meer aan.

Mijn handen die snachts als ik wakker werd compleet gevoelloos waren en de pijnlijke gewrichten in mijn vingers die ik de hele dag dan voelde. Wat het eerst wegtrok waren de pijnlijke gewrichten in mijn vingers. En nu is mijn ene hand eigenlijk niet meer gevoelloos. Bij mijn andere hand voel ik het nog bij 3 vingers. Hopenlijk trekt dat nog helemaal weg.
Mijn hoofd is helder, zo helder dat is echt zo fijn.
Mijn droge ogen en droge mond die zijn er nog steeds. Daar heb ik best wel last van. Soms denk ik dat dat juist wat erger is geworden. Maar ik ga absoluut niet klagen omdat ik merk dat ik echt vooruitgang boek met andere klachten.
En de moeheid die ik nu voel bijvoorbeel na het sporten is echt een heel andere moeheid als voorheen. Ik zeg steeds ik ben fitter moe....
De prikken die ik voelde in mijn lichaam, de pijn rond mijn prothese, de pijn in mijn schouderbladen, de verkramping in mijn rug, ik kan enkel zeggen die klachten zijn er niet meer.

Wat betreft het slapen dat gaat een stukje beter. Ik kon zowat op een nacht elk uur wakker worden. Vaak kwam ik op gegeven moment niet meer in slaap en zat dan soms uren op voor ik weer slaap kon vatten.
Ik slaap nu soms 2 a 3 uur achter elkaar. Ik word wakker maar val dan ook weer in slaap. En wordt dan een uur later weer wakker.
Moet ook zeggen ik ben naar Holland en Barret gegaan om iets op natuurbasis te vragen. Daar heb ik druppels CBD olie gekregen. Het heeft even geduurd maar ik merk dat als ik ze nu inneem ze ook helpen om te slapen. En wie weet is mijn lichaam het zo gewend dat ik ze straks niet meer in hoef te nemen. Mijn lichaam moet ook weer wennen aan een slaapritme denk ik na jaren van slecht slapen.

Ik ben op het moment weer volop aan het sporten. Met de uitwendige prothese gaat het echt prima. Ik wil strakjes weer meedoen aan het NK masters atletiek. Ik ben volop in training zonder belemmering. Ik merk dat ik nog wel een achterstand heb omdat ik 6 weken niet kon sporten en langzaam op ben gaan starten om mijn lichaam weer te laten wennen. De wedstrijden die ik heb gedaan ondertussen merk ik dat ik weer sprongetjes vooruit maak. Zo blij mee.

Ik ben vorige week ook terug geweest naar die speciaal zaak om te kijken voor een bikini waar mijn prothese in past. Maar ik werd daar niet echt blij van. Elke bikini die ik aantrok vond ik niks. ik zag me zelf in de spiegel en dit was niet Faye. Ik voelde me er heel ongelukkig.
Ik ben dan ook weggegaan zonder een bikini te kopen. Moet ik er nog aan wennen aan die hele grote bovenstukjes? De mevrouw in de winkel probeerde me echt wel goed te helpen. Dit was toch moeilijker dan ik dacht.
Nu heb ik wel de bikini bovenstukjes van mijn eigen bikini's die de buurvrouw voor me heeft vermaakt. Ze heeft er een netje in gemaakt. Daar past mijn prothese in. Ik moet zeggen je moet wel goed kijken wil je zien dat er aan de ene kant een prothese in de bikini zit.
Ik had dat ook verteld aan die mevrouw in de winkel en die vertelde ik denk dat dat wel kan met je eigen vertrouwde bikini's omdat ik niet zo'n hele grote maat heb. En het verschil daarom ook niet zoveel op zal vallen.
Het enig wat ik moet gaan testen met die bikini's is of ik er ook mee kan zwemmen. Blijven ze op hun plaats zitten. Volgens die mevrouw in de winkel zou dat best wel het geval kunnen zijn.'
Dus dat moet ik in de komende weken eens uit proberen. Als hij op zijn plaats blijft zitten is het probleem bikini kopen opgelost.

Maar al bij al nog steeds blij verlost te zijn van dat ding. En blij en dankbaar hoe het lichaamlijk met me gaat.

Liefs
Faye
Wat een mooi bericht. Fijn dat je zo positief bent. Ik herken het bikini probleem. Ik heb zelf met aquarium watten en een lapje stof een zwemcup gemaakt. Met een drukkertje zet ik ze vast in mijn bikini’s. Blijft heel goed zitten en droogt snel.

Lieve groetjes Ilja
Dank je wel voor de tip Ilja. Fijn dat we op deze manier dingen kunnen delen. Wat wel en niet werkt.
Ik heb die aquarium watte in mijn oude sport bh's zitten en moet zeggen dat werkt daar ook al prima.
Ik ga zeker jou tip in gedachten houden mocht het niet lukken met de prothese erin.

Liefs
Faye
Faye

Ongelezen bericht 20 jun 2023 21:46

Hoi allemaal,

Ik heb weer even een update.
Ik heb vorige week donderdag mijn bikini's uitgeprobeerd in het zwembad.
Ik had 4 bikini bovenstukjes mee die door mijn buurvrouw zijn vermaakt en waar mijn prothese in kan.
Ik had voor de explantatie al triangel bikini's waar oorspronkelijk in het bovenstukje een hele dunne vulling zat. Die vulling haalde ik er altijd uit.
Nu heeft mijn buurvrouw een gat gemaakt in de onderste laag van de linkerkant van het bovenstukje aan de zijkant. Dat gat is groot genoeg om mijn prothese in te plaatsen.
Ik heb zelf rechts een niet al te grote cup 70C. Daarom kan ik mijn triangel bovenstukjes nu nog wel gebruiken. Mocht ik een grote cup gehad hebben dan kan de triangel bikini het gewicht van de prothese niet dragen.
Niet alle bovenstukjes van mijn originele bikini's kan ik laten vermaken, dit omdat er bovenstukjes zijn die net te klein zijn voor de prothese.
Het resultaat is dat ik met alle 4 de bovenstukjes gewoon kan zwemmen. Ze blijven goed zitten.
Het enige waar ik op moet letten is dat ik ze wat strakker aantrek. En dan blijven ze tijdens het baantjes zwemmen echt goed zittten. Ook bij het uit het zwembad komen zijn ze niet verschoven.
Na 10 minuten zwemmen ging ik weer naar binnen om het volgende bovenstukje aan te doen en uit te gaan proberen. En zo had ik uiteindelijk met alle 4 de bovenstukjes gezwommen.
Ik was er heel blij mee.
Ik moet er wel bij vertellen dat mijn prothese wat lichter is qua gewicht omdat ik veel sport. Dus dat komt dan ook al ten goede bij het zwemmen.
Het zwemmen doe ik enkel tijdens vakanties. Indien ik een echte zwemmer zou zijn die dit wekelijks doet dan is er een prothese die nog lichter is qua gewicht en waar de chloorgeur niet in zal trekken.
Als ik elke week zou gaan zwemmen met de prothese die ik nu heb zal op den duur de chloorgeur in de prothese dringen.

Omdat ik vaak sport ca 5x per week, heb ik nu een 2e prothese bestelt bij de speciaalzaak.
Ik ga namelijk de 2e prothese gebruiken voor dagelijks gebruik. En de prothese die ik nu heb om te sporten en zwemmen.
Ik moet zeggen sporten met de prothese voelt echt heel goed aan. Ik heb nu al diverse keren met de prothese gesport alsook mijn sportbh's met aquarium watte. En ik kies toch voor sporten met prothese. Het zit echt compact en goed. Ik kan ook zeggen dat ik een goed advies heb gekregen in de winkel waar ik de sportbh en prothese heb gekocht
Mocht onverhoopt mijn prothese stuk gaan heb ik altijd nog een 2e achter de hand.

Ik hoop dat ik weer een aantal dames heb kunnen helpen met mijn update.

Liefs
Faye

I
Luna MKS

Ongelezen bericht 21 jun 2023 08:49

Mooie update, dankjewel lieverd!πŸ™

Heel blij voor jou dat alles zo goed gaat!πŸ˜€β€οΈ
Bezoek onze website
~~~~~~
Meld je aan voor de collectieve rechtszaak tegen Allergan
~~~~~~
Meld je klachten bij het MEBI van het RIVM
~~~~~~
Neem contact op

'Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om naar humaniteit te streven.'
Faye

Ongelezen bericht 05 jul 2023 20:50

Hallo lieve allemaal,

Ik heb weer even een update.
Er is echt wel iets gaande in mijn lichaam. Is heel positiefs.
Ik heb eerder al geschreven dat ik meer energie gekregen heb sinds de operatie.
Wat ik ook merk is dat ik steeds sterker wordt.
Ik merk het aan alles.
Ik ging qua kracht achteruit, was voor mijn gevoel een slak aan het worden, een schildpad bij het sporten. De laatste 2 jaar ging het fysiek steeds meer achteruit. Ik vroeg me het laatste jaar al af zou het beter gaan als dat ding mijn lichaam uit is. Ik hoop het zo.
Nu ik sinds 28 februari van mijn prothese ben verlost merk ik echt dat ik sprongen vooruit maak i.p.v. achteruit. In het begin nog niet zo direkt maar wel aan mijn energielevel.
Sinds 4 weken zie ik mijn prestaties echt stijgen. Ik zit nu weer op het niveau van 2 jaar geleden en ik voel dat dit niet het einde is. Ik voel dat ik gewoon sterker wordt. Ik ben hier zo blij mee.
Mijn NK afgelopen weekend is ook echt super verlopen. Ik moest af en toe mijn tranen inslikken omdat ik er een beetje emotioneel van werd. Emotioneel omdat ik van ver ben gekomen, een heel pad heb afgelegd, en zo blij waar ik nu sta. Ik kan het af en toe bijna niet geloven. Dat een ding in mijn lichaam me zo aan het kapot maken was. Stukje bij beetje vrat het me op. Het vrat mijn energie op, het zorgde voor klachten, pijnlijke pezen, gevoelloze handen en vingers, pijnlijke gewrichten, pijn in mijn rug, pijn rond mijn prothese, pijnscheuten door mijn lichaam. Het was me gewoon aan het vergiftigen. Daar ben ik nu 200% van overtuigd.

Ik kwam vandaag na een weekje vrij op mijn werk en 1 van mijn collega's zei : Faye volgens mij gaat het echt goed met je. Je ziet er veel beter uit. Je hebt kleur in je gezicht. (het is een collega die weet van mijn explantatie). Je kleur kon voor je operatie zo gelig zijn. Je ogen zijn niet meer zo dof.
Een mooier compliment kan je niet krijgen.
Ja het is ook zo ik voel me goed.

Ik hoop dat deze update jullie ook allemaal weer een stukje verder kan helpen in jullie proces.

Liefs
Faye
Luna MKS

Ongelezen bericht 06 jul 2023 10:58

Prachtige update! Zo ontzettend blij voor jou!πŸ™πŸ˜€πŸ’–

"Ik moest af en toe mijn tranen inslikken omdat ik er een beetje emotioneel van werd. Emotioneel omdat ik van ver ben gekomen, een heel pad heb afgelegd, en zo blij waar ik nu sta. Ik kan het af en toe bijna niet geloven."

Prachtig!βœ¨πŸŒˆπŸ’•

Dankjewel voor deze inspirerende woorden voor de anderen!πŸ™

KusssπŸ˜˜πŸ’ž
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Faye

Ongelezen bericht 07 jul 2023 12:35

Luna MKS schreef: ↑
06 jul 2023 10:58

"Ik moest af en toe mijn tranen inslikken omdat ik er een beetje emotioneel van werd. Emotioneel omdat ik van ver ben gekomen, een heel pad heb afgelegd, en zo blij waar ik nu sta. Ik kan het af en toe bijna niet geloven."

Prachtig!βœ¨πŸŒˆπŸ’•

KusssπŸ˜˜πŸ’ž
Lieve Luna,

Dank je wel voor je lieve berichtje.

Dikke kus en knuffel
Faye
Luna MKS

Ongelezen bericht 07 jul 2023 20:34

Faye schreef: ↑
07 jul 2023 12:35
Luna MKS schreef: ↑
06 jul 2023 10:58

Prachtig!βœ¨πŸŒˆπŸ’•

KusssπŸ˜˜πŸ’ž
Lieve Luna,

Dank je wel voor je lieve berichtje.

Dikke kus en knuffel
Faye
πŸ’–πŸ’–LOVEπŸ’–πŸ’–
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Margreet

Ongelezen bericht 29 jul 2023 10:22

Wat een mooie vooruitgang Faye!
Ik ben heel blij voor je.
Het is heerlijk wanneer je bevestigd ziet, dat explantatie een goede beslissing is geweest. Tegen alle verdrukking is doen wat je gevoel je ingeeft.

Met mij gaat het ook erg goed. Ik ben ontzettend gelukkig met mijn energie!
Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Faye

Ongelezen bericht 04 aug 2023 23:00

Margreet schreef: ↑
29 jul 2023 10:22
Wat een mooie vooruitgang Faye!
Ik ben heel blij voor je.
Het is heerlijk wanneer je bevestigd ziet, dat explantatie een goede beslissing is geweest. Tegen alle verdrukking is doen wat je gevoel je ingeeft.

Met mij gaat het ook erg goed. Ik ben ontzettend gelukkig met mijn energie!
Liefs,
Margreet
O wat fijn Magreet. Zo blij ook voor jou dat het heel goed met je gaat.
Blij dat ook jij ook veel meer energie hebt.
2 gelukkig vrouwen zijn we.

Liefs
Faye
Faye

Ongelezen bericht 08 aug 2023 10:02

Ik moet toch even wat kwijt.
Ben blij dat ik op dit forum mijn gevoelens en gedachten kan delen. Maar ik zit toch met een dingetje.

Ik heb mijn kennis en alles wat ik te weten ben gekomen de afgelopen 2 jaar gedeeld met iemand die ik ken. Ik zag haar naam voorbij komen toen ik achter mijn laptop zat bij de 1e bijeenkomst van de rechtzaak. Dat was mei vorig jaar 2022.
Heb die mevrouw benadert met de vraag waarom ze de bijeenkomst had gevolgd en of ze ook 1 of 2 prothesen had. Ze had er geen maar was zich aan het orienteren wat te doen.
Ik heb mijn reden van het volgen van de bijeenkomst uitgelegd, alsook de klachten die ik had. Verteld dat ik echt de signalen niet meer kon negeren. Dat ik met de volle overtuiging mijn explantatie door ging zetten. Heb haar in de maanden erna meegenomen in mijn traject. Alsook het moment dat ik van de prohese daadwerkelijk was verlost. Het minderen van klachten, het verdwijnen van klachten, hoe ik me voel, kortom het hele traject. Heb ook verteld dat er inhoud mist in mijn prothese. Dat ik dat met eigen ogen nu kan zien. Want ik heb dat ding thuis liggen. Dat dus die siliconen troep zwetend in mijn lichaam was gekomen. En daar aan het wroeten is gegaan in mijn lichaam.

Nu sprak ik haar laatst en ze vetelde dat ze door het verlies van heel veel gewicht haar mooie borsten heeft zien verdwijnen.Ze heeft echt heel veel last. Nu wil ze het verlies hiervan gaan compenseren door protheses te laten plaatsen.
Ze vertelde ook ik ga dit laten doen met proteses die van de hoogste kwaliteit zijn en goed zijn gekeurd.
Ik wist niet wat ik hoorde. Ik wilde haar vastpakken en door elkaar schudden. Heb je dan echt niks gehoord, heb je dan niet goed geluisterd naar wat ik allemaal heb verteld. Ik wou het uit gaan gillen doe het niet. Maar deed dat niet.
Ik weet dat het haar beslissing is. Ik vertelde haar weet goed wat je doet. Alle protesen zweten , alle prothesen laten deeltjes los. Let alsjeblief goed op jezelf en symptonen. Jij hebt al zoveeeeeel klachten. En nu ga je iets in je lichaam laten plaatsen wat niet natuurlijk is. Let alsjeblief goed op of je vermoeidheidsklachten of onverklaarbare klachten krijgt let op veranderingen in je lichaam. Let goed op jezelf. Dat is het enige wat ik aan je mee kan geven. Mijn verhaal is bij jou bekend.
Ik vind het zo vreselijk dat ze al zoveel heeft doorstaan. Zoveel klachten. Ze kan er eigenlijk niet van werken en is afgekeurd. En nu gaat ze dit doen.
Ik heb haar een tijd geleden al doorverwezen naar dit forum en ze heeft ook meegelezen met de verhalen van iedereen. Dus het is voor haar dus echt geen onbekend terrein. Ik weet echt niet wat ik meer kan doen om haar te waarschuwen.
Het is zoals mijn PC tegen me zei " We kunnen mensen waarschuwen en hun formulieren laten ondertekenen met de gevaren voor... maar als het eenmaal in hun systeem zit dat ze dit willen dan kan niemand hun tegehouden. En gaan ze toch voor de prothesen."

Sorry ik moest dit effe kwijt. Want ik zit er nogal mee.

Met mij gaat het trouwens nog steeds goed. Echt de beste beslissing die ik heb genomen in mijn leven is die explantatie.

Liefs
Faye
Ilja

Ongelezen bericht 08 aug 2023 10:35

Een heel herkenbaar verhaal. Zelf heb ik 2x borstkanker gehad en daardoor een
reconstructie met siliconenprotheses. Omdat ik ook gezondheidsproblemen kreeg zijn ze verwijderd. Helaas zijn mijn klachten er nog steeds maar ben ik heel blij dat ze eruit zijn. Inmiddels heb ik weer borsten d.m.v. eigen vet.
Mijn dochter heeft 2 jaar geleden ook dood leuk een borstvergroting laten doen.
Volgens de plastisch chirurg de beste en goedgekeurde siliconenprotheses.
Ik vond het verschrikkelijk dat zij dit ondanks mijn borstkanker toch ging doen.
Zo zie je maar dat mensen zich niet goed realiseren waar ze mee bezig zijn.

Lieve groetjes Ilja
Luna MKS

Ongelezen bericht 08 aug 2023 13:11

Lieve meiden, lieve Faye,

Dankjewel voor het delen. Goed dat je dit van je af hebt geschreven anders blijf je ermee rondlopen.

Helaas kunnen we niet iedereen behoeden voor problemen die kunnen ontstaan door de siliconen. Ik voel hetzelfde als jij/jullie, maar iedereen heeft haar eigen weg te bewandelen. Je hebt deze dame uitgebreid geΓ―nformeerd. Zij neemt nu dit besluit en hopelijk zal het bij haar wel goed gaan, al heb ik er een hard hoofd in.

Ik heb in het verleden ook veel vrouwen geprobeerd te behoeden, maar vaak voelden ze zich dan niet begrepen door mij/ons en dat wilde ik ook niet. We informeren en geven steun, maar respecteren ieders keuze. En jullie doen dat ook. Al is het moeilijk omdat we zelf aan den lijve ondervinden wat siliconen kunnen aanrichten.

Gelukkig weet ze waar ze op moet gaan letten en weet ze waar ze steun en advies kan krijgen als het wel slecht met haar zal gaan. En dan zal ze sneller geholpen kunnen worden.

Heeft deze dame lipofilling overwogen? Als ze nog wat vet op andere plekken heeft.

Ik moet nu weer verder. Ik ben behoorlijk druk met mijn ouders. Maar dankbaar dat ik ze nog heb!πŸ™πŸ™πŸ™

Dikke kus meidenπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Margreet

Ongelezen bericht 17 aug 2023 21:16

Je hebt je verhaal gedeeld, je hebt gewaarschuwd en meer kun je niet doen. Ik doe hetzelfde en laat het dan los, hoewel het me pijn doet.

Liefs,
Margreet
Wij vrouwen zijn beresterk en laten ons niet uit het veld slaan

2011 borstkanker, 2012 implantaat Allergan
explantatie 24-09-2022 dr. de Vries
Faye

Ongelezen bericht 02 nov 2023 14:16

Hallo lieve moedige vrouwen,

Hier ben ik weer een keertje.
Ik lees af en toe nog mee met de verhalen van jullie.
Er zijn ondertussen al veel moedige sterke vrouwen na mij die dezelfde beslissing hebben genomen. Toppers zijn jullie.
Ik dacht ik moet even een update geven om ze te laten weten dat ik dit forum nog niet vergeten ben alsook hoe het nu met mij gaat sinds de explantatie 28 februari. Het is nu 8 maanden geleden dat ik ben geopereerd.
We zijn in september op vakantie geweest en in mijn aangepaste bikini's met prothese voelde ik me heel verzekerd. Ik was echt heel onbezorgd op vakantie en kon er echt van genieten. Mijn man zei steeds ik vind je zo stoer dat je dit gewoon durft. Maar ik denk steeds ik ben zo blij dat ik dat ding kwijt ben.
Ik ga oplucht door het leven. Geen stress meer.
Ik ben niet alle kwaaltjes kwijt die ik had. Maar kan wel eerlijk zeggen 80% heb ik er mee gewonnen. Er blijven nog klachten die ik wijt aan de overgang of mijn verleden van chemo en bestraling.
Wat ik vooral merk nu de laatste maanden is dat ik echt een kracht voel en veel en veel sterker ben geworden.
Na de operatie was het eerste wat merkte dat mijn energie level in de maanden die volgden toenam. Mensen uit mijn omgeving zagen dit ook. Maar nu de laatste paar maanden merk ik bij het sporten dat ik steeds meer kracht en uithoudingsvermogen krijg. Het is echt een heel bijzonder gevoel. Mijn trainers merken ook de voortuigang en vertellen me dat ook. Zo blij mee.
Vorig jaar had ik mijn trainers verteld dat er iets in mijn lichaam mijn energie opslurpte en dat er echt iets niet klopte. Ik voeld me steeds zwakker worden, want dat is wat ik voelde. Het at mijn kracht en energie op. Zo blij dat ik nu heel veel vooruitgang merk.
Ik heb in september ook dokter Beekman nog gesproken. Ze sluit mijn dossier af omdat ze begreep dat het goed met me ging.
Ik heb een paar dagen geleden mijn jaarlijkse controle gehad bij de mamapoli. Daar was de uitslag goed. Het gesprek met de verpleegkundige duurde nu maar ca 5 minuten. Want wat kan ik anders zeggen dan het gaat goed.
Ik hoop dat jullie wat energie en moed kunnen putten uit mijn verslagjes en dat het jullie vertrouwen mag geven voor de weg die voor jullie ligt.

Liefs
Faye
Luna MKS

Ongelezen bericht 03 nov 2023 09:41

Dankjewel voor je mooie update! Heel waardevol!πŸ™

Zo blij dat het steeds beter gaat! Laten er nog velen volgen...

Dikke kus lieverdπŸ˜˜πŸ’•πŸ’•πŸ’•
Bezoek onze website
~~~~~~
~~~~~~
~~~~~~
Neem contact op

Plaats reactie

Terug naar β€œErvaringen explantatie met of zonder nieuwe borstreconstructie”